Jag som så många andra lägger ner mycken tid på att leta verktyg och maskiner.
Allt för att jobbet ska bli bättre och gjort snabbare.
Nä, det tror jag inte.
Efter att ha läst många inlägg om maskinköp så är min övertygelse att det är själva KÖPET
som är det viktigaste för oss glada grabbar. Att få gå på gubbdagiset (Beijer, Tools, K-Rauta, mfl) och smeka dessa gobitar. Titta och vända, läsa broschyrer, kolla nätet.
Efter köpet så bär vi våra nyinköpta älsklingar ömt hem till köksbordet där vi läser bruksanvisning och annat blafs som följer med.
Efter några dagar på jobbet med den nya älsklingen så börjar driften ta vid igen. Driften att leta en ny häftig maskin och argumenten för att motivera köpet börjar torna upp sig i huvudet, i blinghörnan.........
Nån som känner igen sig?
Allt för att jobbet ska bli bättre och gjort snabbare.
Nä, det tror jag inte.
Efter att ha läst många inlägg om maskinköp så är min övertygelse att det är själva KÖPET
som är det viktigaste för oss glada grabbar. Att få gå på gubbdagiset (Beijer, Tools, K-Rauta, mfl) och smeka dessa gobitar. Titta och vända, läsa broschyrer, kolla nätet.
Efter köpet så bär vi våra nyinköpta älsklingar ömt hem till köksbordet där vi läser bruksanvisning och annat blafs som följer med.
Efter några dagar på jobbet med den nya älsklingen så börjar driften ta vid igen. Driften att leta en ny häftig maskin och argumenten för att motivera köpet börjar torna upp sig i huvudet, i blinghörnan.........
Nån som känner igen sig?
Redigerat av moderator:
Dom flesta som spenderar tid i den här forumdelen är sjuka, och där räknar jag in mig själv med...
Min sambo brukar utbrista i "Porrsurfar du nu igen!" när hon ser mig inne på någon verktygssida...
Min sambo brukar utbrista i "Porrsurfar du nu igen!" när hon ser mig inne på någon verktygssida...
Haha känner igen det.. Å nästan samma kommentar när man råkar gå förbi hyllorna med maskiner och verktyg i affärernaStyrmanBerg skrev:
Sen ser jag mig inte som sjuk utan väldigt intresserad och med en mycket fokuserad sund hobby.
Redigerat:
Umm, min fru har fört in en ny diskussionspunkt på verktygsköp. Nu handlar det inte bara om vilket verktyg som är ok att köpa, nu finns det också en klausul med vetorätt mot byte efter köp.skalman1 skrev:
--- Mats ----