Jag som så många andra lägger ner mycken tid på att leta verktyg och maskiner.
Allt för att jobbet ska bli bättre och gjort snabbare.

Nä, det tror jag inte.
Efter att ha läst många inlägg om maskinköp så är min övertygelse att det är själva KÖPET
som är det viktigaste för oss glada grabbar. Att få gå på gubbdagiset (Beijer, Tools, K-Rauta, mfl) och smeka dessa gobitar. Titta och vända, läsa broschyrer, kolla nätet.
Efter köpet så bär vi våra nyinköpta älsklingar ömt hem till köksbordet där vi läser bruksanvisning och annat blafs som följer med.

Efter några dagar på jobbet med den nya älsklingen så börjar driften ta vid igen. Driften att leta en ny häftig maskin och argumenten för att motivera köpet börjar torna upp sig i huvudet, i blinghörnan.........

Nån som känner igen sig?

Redigerat av moderator:
..och leta bästa pris för att sen försöka glömma hur mycket det kostade...
/B

Fett lätt att man känner igen sig. Att hitta den där älsklingen är ju halva jobbet! :)

Mikael_L
En kompis sa en gång:
"Bra verktyg gör halva jobbet, och dåliga gör en bara galen..."

Men numera letar jag främst verktyg som gör hela jobbet. :D

Känner absolut igen mej... men man få se det som en del i alla projekt :)
Det är väl någon konstig böjning som man har.

Dom flesta som spenderar tid i den här forumdelen är sjuka, och där räknar jag in mig själv med...

Min sambo brukar utbrista i "Porrsurfar du nu igen!" när hon ser mig inne på någon verktygssida...

StyrmanBerg skrev:
Dom flesta som spenderar tid i den här forumdelen är sjuka, och där räknar jag in mig själv med...

Min sambo brukar utbrista i "Porrsurfar du nu igen!" när hon ser mig inne på någon verktygssida...
Haha känner igen det.. Å nästan samma kommentar när man råkar gå förbi hyllorna med maskiner och verktyg i affärerna

Sen ser jag mig inte som sjuk utan väldigt intresserad och med en mycket fokuserad sund hobby.

Redigerat:
frohike skrev:
Haha känner igen det.. Å nästan samma kommentar när man råkar gå förbi hyllorna med maskiner och verktyg i affärerna

Sen ser jag mig inte som sjuk utan väldigt intresserad och med en mycket fokuserad sund hobby.

Förnekelse, ett av dom vanligaste tecknen på att man är missbrukare... :D

StyrmanBerg skrev:
Jaaaa.. okej.. jag har ett problem.. jag vet.. :D

Paul-Staffanstorp
StyrmanBerg skrev:
:D:D
Tack för dagens skratt... klockrent inlägg !! d^_^b

Jag förstår inte vad ni pratar om. Jag överväger att redigera bort hela tråden. ;)

Paul-Staffanstorp skrev:
:D:D
Tack för dagens skratt... klockrent inlägg !! d^_^b
+1 på det. Efter det inlägget blir det svårt att argumentera emot i den här tråden... :)

--- Mats ---

Redigerat:
Jag förstår inte alls vad som menas, jag köper enbart dom maskiner jag absolut behöver och alltid billigast möjliga.

Eller nej just det, jag har bytt skruvdragare 5 gånger på 1 1/2 år och alltid en dyrare än förra gången..... :)

H
Ett fenomen bland killar, häftig verktyg/pryl och sedan hittar man lämpligt bruk för denna.
Tjejer gör tvärt om, ser vilket verktyg som är bäst för det arbete som skall utföras :)

skalman1 skrev:
Jag förstår inte alls vad som menas, jag köper enbart dom maskiner jag absolut behöver och alltid billigast möjliga.

Eller nej just det, jag har bytt skruvdragare 5 gånger på 1 1/2 år och alltid en dyrare än förra gången..... :)
Umm, min fru har fört in en ny diskussionspunkt på verktygsköp. Nu handlar det inte bara om vilket verktyg som är ok att köpa, nu finns det också en klausul med vetorätt mot byte efter köp. :)

--- Mats ----

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.