Då verkar det som mitt konto är fullt, hade det mesta i en eller annan form.

Protte

Undrar om den Bosch kap/Ger sågen kommer att bli en one-time failure eller om mekaniken skall skapa en ny branchstandard över tiden.

Känns som att det där delvis är ett sätt att komma runt Festools patent(?) på Kapexstängerna. Inte omöjligt att det där blir standarden så fort patentet (?) gått ut. Skulle mer än gärna ha den!

Nimajneb skrev:
Undrar om den Bosch kap/Ger sågen kommer att bli en one-time failure eller om mekaniken skall skapa en ny branchstandard över tiden.
Ja, det ska bli mycket intressant att testa den. Verkligen innovativt och platsbesparande.

Daniel_N skrev:
Ja, det ska bli mycket intressant att testa den. Verkligen innovativt och platsbesparande.
Såg filmen, fantastiskt. Hörde svaret: 799. Dollars? Det kan väl inte översättas genom kurs, det måste tillkomma en massa?

--- Mats ---

Undrar om det blir en USAspecifik såg eller om den även kommer här?

Hm Bosch monter missade jag på årets trä & teknik om de ens var där det var rätt tunt i år. Hos Lamello kollade jag däremot läget en stund de är ju alltid med i framkant och har många finurliga produkter.

Mats Bengtsson skrev:
Såg filmen, fantastiskt. Hörde svaret: 799. Dollars? Det kan väl inte översättas genom kurs, det måste tillkomma en massa?

--- Mats ---
Det lär väl åtminstone bli samma summa i GBP.

En Festool OF2200 med tillbehörssystainern ska ligga på 1000 dollar och kostar i Sverige 12800 kr, Då borde väl sågen kanske
landa på drygt 10k?

För tex elektronik brukar man räkna med att 1 USD ex salestax blir 10 SEK.

Då vi saknar en fungerande fri marknad inom verktyg i Sverige så hamnar gärna verktygskursen på 12-13kr/USD

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.