norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: Det kan blixtra lite från kolen och det är inte konstigt. När kontakten blir dålig så fungerar maskinen sämre.... men det är en jäkla livslängd på kolen i en skruvdragare är min uppfattning.
2 svar · 3,3k läst
·
Maggi_68
Maggi_68: tack för alla bra tips! maskinen redan beställd :)
23 svar · 7,3k läst
·
L
L-OFast: Här kommer bilder på hjulen. Jag tycker det funkar väldigt bra... [bild] [bild]
5 svar · 1,7k läst
·
jonmo
jonmo: Det är ju framförallt 2 mm som är intressant, resterande dimensioner finns ju redan i centrotec-lådan. Köpte ett 2 mm Bosch-stål idag på Flinks, vi får se när det finns tid för moddning.
4 svar · 1,1k läst
SandmanNet
SandmanNet: [citat] Det är ett riktigt bra pris - men jag är fortfarande fundersam hur långt det är från anslaget bak till den bakre delen av sågen - alltså exakt hur långt in kan jag placera anslaget i djupled.
14 svar · 2,1k läst
·
J
johan_81: [citat] Ja till de pengarna var det klart värt en chansning. De är självhäftande, men jag har bestämt för mig att jag strök lite kontaktlim på själva skivan också för lite extra säkerhet. Det har hållt ett par år vid det här laget (och visar inga tecken på att släppa än) så jag är mer än nöjd!
4 svar · 4,5k läst
MathiasS
MathiasS: http://www.senecawoodworking.com/blogs/news/5927081-replacement-mft-top-cad-drawings
1 svar · 2,0k läst
pär h
pär h: Krillew du har rätt det är tråkigt att vänta. Nu tittar jag väldigt sällan på blocket då jag inte söker efter något. Men det verkar som det blir svårare och svårare att hitta en sådan hyvel. Det borde krylla av dom då många skolorna har/haft dom.
25 svar · 9,7k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Hej, vi har också en Kärcher. Vet inte modellbeteckning och sådant, men den kostade ca en femhundring. Skam till sägandes är den bara använd en gång på våra 15 fönster/glasdörrar. Men resultatet var utmärkt! Här på bonnlandet blir det faktiskt inte så skitigt. [citat] Rätt praktiskt ibland med fönster som öppnas inåt, s.k. Dreh-Kipp :) Eller "vridfönster" för den delen.
30 svar · 68,9k läst
M
SBH: du får testa vad du tycker. jag klipper eller skär med diamantklinga
5 svar · 2,4k läst
Peter2400
Peter2400: Jag är ute efter ett nytt pass, jag kör för nuvarande med laser och ett enklare hultaforspass. Jag gillar att det är digitalt, man får enkelt ett värde på lutningen i grader eller mm/meter och barn/frugan kan hjälpa till att läsa av passet utan missöden. Hur står sig ett Bosch GIM 120, mot ett MST pass? Egentligen är det inte priset som lockar, dock lite billigare än MST.
53 svar · 12,0k läst
F
fsn: [citat] Danke!
7 svar · 3,4k läst
M
-MH-: Kangoo ZE Maxi: 2128mm på golvet. e-NV200: 2040mm på golvet.
3 svar · 785 läst
M
magnlar: [citat] Precis. Det var främst reservdelar & tillbehör jag tänkte på. Om något skulle gå sönder. Hade en äldre Makita skruvdragare som gått ur sortimentet ett par år tidigare. När växeln gick sönder, var det helt omöjligt att få tag på reservdelen när jag lämnade in den. Fick köpa en ny istället. Skönt att det är helt annorlunda med Festool..
2 svar · 1,0k läst
P
Pysslarn: Stämmer säkert, inte minst på grund av att fahlis konstaterade det i inlägg #24. ;) Men nu är vi alltså dubbelt så säkra och jag har återigen lärt mig något i en tråd på Byggahus — tack! //Ronnie
28 svar · 8,4k läst
·
B
bryggstun: [citat] Det finns ju 10 tusentals eller kanske 100 tusentals traktorvinchar i det här landet. Vi har en hydraulisk vinch med vajer monterad på timmerkranen. Den har fjärrkontroll. Om du har en traktor så kryllar det av kraftuttagsdrivna vinchar att köpa ganska billigt. Jag har dragit ner träd med en sånn. Dom har tillräckligt lång vajer. Kanske finns nånn med fjärrkontroll. Finns ju
22 svar · 10,4k läst
·
A
Arne999: S40 är det ja har
8 svar · 2,5k läst
Lexington
Lexington: Ingen som äger en GTA 2500? Räknade baklänges, har det samma proportioner som 3800 så bör det långa måttet va ca 1450, vilket tyvärr (eller tack o lov) också blir för stort!
19 svar · 3,2k läst
·
jac
jac: Fantastiskt att den bilen fortfarande lever här på forumet, det är ju snart 15 års jubileum: https://www.byggahus.se/forum/ovrigt-husrelaterat/23022-arbetsfordon-pickup-under-bygget.html?perpage=15#post49660 Ja, det inlägget gjordes ju för bara 14 år sedan men det finns säkert något äldre... Jag minns att den florerade här även när jag blev medlem 2007, så pass att när jag ser en
5 svar · 1,2k läst
T
Torrfura: Haha, har byggt liknande jig förut, inte så pass seriös och dynamisk dock. Hittade genom den andra tråden (visste inte att det kallas Flat Top Grind ens) en Freudklinga som går att få för 25€ på amazon.co.uk. Eller alternativet att lämna in för slipning och be dem slipa plant istället. Tack för ert osvikliga engagemang. Byggahus är ju ett av internets bästa forum.
5 svar · 1,8k läst
K
SBH: [citat] sätt hängsle på och byt hammare.
19 svar · 16,3k läst
·
H
Hallerudsbo: Änvänder denna ofta på jobbet. http://m.lube.unox.no/?pagetype=PAGE&pagename=m_produktkonvertering Omala 150 olja används än idag den har vi på jobbet.
17 svar · 5,5k läst
·
nanowire
nanowire: Förutom ovan är en grundhyvel (tex no71) också väldigt bra att ha.
9 svar · 9,4k läst
pools
pools: [citat] Fattar! Ska vara mer försiktig nästa gång. Det är så otroligt lätt att göra fel, men man lär sig varje dag!
17 svar · 4,9k läst
·
Peter2400
Peter2400: Vi kommer snart byta golv och därmed ska nya golvlister och foder upp. Har en förkärlek för skruv, nuvarande lister är skruvade med listskruv, men jag börjar inse att min sambo har rätt i att det faktiskt inte är så snyggt. Såg det som en uppmuntring till att köpa fler maskiner😀 Ville ha en liten och smidig pistol och en liten bärbar kompressor som inte kräver hörselskydd.
28 svar · 27,4k läst
·
S
Skooda: Det kändes lite ”scary” när strömmen slogs på och fräsen drog igång, hade lite problem att få igång matarverket men med hjälp av instruktionsboken så gick det bra, Matarverket tar ström ifrån fräsen och startvredet har två lägen, läge ett startar fräsen och tvåan matarverket. Motorbromsen fungerade bra. Provkörningen av matarverket gick inte så bra, försökte med X antal
141 svar · 26,8k läst
·
Y
Yrrol: Fördelen med Nilfisk är att den klarar 60 graders vatten. Men för dom som funderar på Nilfisk 145 som finns i alla butikshyllor så tipsar jag om att titta på 140 modellen innan. https://consumer.nilfisk.se/sv/Pages/compareProducts.aspx?fids=16681;16555; 6 kilo lättare, matar mer vatten, drar lite mindre ampere, lite lägre höjd på den. , slangen är dock 1 meter kortare Dessa ligger på
9 svar · 2,8k läst
I
its1more: Jag säger som Steve Jobs; folk vet inte vad de behöver förrän man visar det för dem :D
15 svar · 8,9k läst
·
mattiasp
mattiasp: [citat] Det tåget har gått för länge sedan.
7 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.