pools #16 Hobbysnickare · Vindeln, Västerbotten · 250 inlägg 4 feb 2017 17:34 pools Hobbysnickare Vindeln, Västerbotten 250 inlägg 4 feb 2017 17:34 #16 Ola C skrev: Tror vi närmar oss men 1/4" skulle aldrig vara i närheten av att spännas fast i 8mm hylsa det diffar ju >1.5mm Det var inte så att du satte 6mm i 1/4" hylsan? Det var just det som var problemet. Den spändes inte fast. Jag bara trodde det eftersom det tog stopp när jag drog åt.
Ola C skrev: Tror vi närmar oss men 1/4" skulle aldrig vara i närheten av att spännas fast i 8mm hylsa det diffar ju >1.5mm Det var inte så att du satte 6mm i 1/4" hylsan? Det var just det som var problemet. Den spändes inte fast. Jag bara trodde det eftersom det tog stopp när jag drog åt.
Ola C #17 Youtubesnickare · Skåne · 5 186 inlägg 4 feb 2017 21:06 Ola C Youtubesnickare Skåne 5 186 inlägg 4 feb 2017 21:06 #17 Stålet ska inte sitta bottnat i spännhylsan, håller man reda på det finns det inte en chans att man missar ett stål som sitter helt löst.
Stålet ska inte sitta bottnat i spännhylsan, håller man reda på det finns det inte en chans att man missar ett stål som sitter helt löst.
pools #18 Hobbysnickare · Vindeln, Västerbotten · 250 inlägg 4 feb 2017 21:35 pools Hobbysnickare Vindeln, Västerbotten 250 inlägg 4 feb 2017 21:35 #18 Ola C skrev: Stålet ska inte sitta bottnat i spännhylsan, håller man reda på det finns det inte en chans att man missar ett stål som sitter helt löst. Fattar! Ska vara mer försiktig nästa gång. Det är så otroligt lätt att göra fel, men man lär sig varje dag!
Ola C skrev: Stålet ska inte sitta bottnat i spännhylsan, håller man reda på det finns det inte en chans att man missar ett stål som sitter helt löst. Fattar! Ska vara mer försiktig nästa gång. Det är så otroligt lätt att göra fel, men man lär sig varje dag!