Mikael_L
Det här har jag inte kikat på, så jag vet inte om det är något att ha.
Men utförsäljning just nu, det finns bara kvar i en del butiker, så kanske det är ett fynd om man behöver ett halvhyggligt 1,2-meters.
http://www.jula.se/vattenpass-1-2-m-160052

Om man köper tre kan man tejpa ihop dom till en varningstriangel man har i bilen?

Priset i Ullared är bekräftat till 1499kr.... har en kompis som är där i skrivande stund, tänk vad sociala medier är smidigt....;)

Är det någon som sitter inne på några åsikter eller kunskap om nya MST?
Det jag har förstått är att aluminumprofilen är annorlunda och att det inte går att kalibrera längre (Det ska ej behövas menar Hultafors)
Var kan man köpa det? Min lokala bygghandlare har fortfarande gamla på väggen.
Är det dyrare än gamla, trots att det gamla har stigit ganska mycket i pris de senaste åren.

cjnilsson skrev:
Det jag har förstått är att aluminumprofilen är annorlunda och att det inte går att kalibrera längre (Det ska ej behövas menar Hultafors)
Är det dyrare än gamla, trots att det gamla har stigit ganska mycket i pris de senaste åren.
har b.l.a. sett den nya på Jula, men de handlar nog mest om att de ska sälja ut på de gamla lagret innan de nya kommer in.

cjnilsson skrev:
Endast åsikter, har bara sett nya på bild: De förbättringar som gjorts är inte nödvändigtvis för kunden utan kan nog lika gärna vara för att sänka produktionskostnaden (vilket ifs kan gynna kunden). Jag skulle inte tveka att köpa den gamla modellen, den är bra, även om den nya säkert är bra den med.

Mikael_L skrev:
[länk]

Men det är kanske bara "reklam"
Ja, helt säkert skrivet av Hultafors marknadsavdelning, från början till slut.

Men timglasformen har nog gjorts på kundernas begäran, knappast en kostnadssäkning av produkten.

Jag är ute efter ett nytt pass, jag kör för nuvarande med laser och ett enklare hultaforspass.

Jag gillar att det är digitalt, man får enkelt ett värde på lutningen i grader eller mm/meter
och barn/frugan kan hjälpa till att läsa av passet utan missöden.

Hur står sig ett Bosch GIM 120, mot ett MST pass?
Egentligen är det inte priset som lockar, dock lite billigare än MST.
https://www.bosch-professional.com/se/sv/gim-120-38194-ocs-p/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.