Äger idag en PCM 8 kap&ger som har några år på nacken.

Funderar på att byta upp mig till en GCM 8 SJL, har dock en fråga angående fästpunkterna, alltså dom gröna måtten på min bild nedan.

Har nämligen ett svart enkelt stativ som jag gärna hade behållit om det funkar.

Bosch kap- och geringssåg med markerade gröna och röda fästpunktsmått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon vänligt själ som kan mäta på sin såg o posta i tråden hade jag varit tacksam :thumbup:

Ingen som har en såg hemma?

Breddmåttet är 400. Djupmåttet är lurigare, strax under 140 är mitt stativ.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Super!
Då bör det funka, behöver bara borra 4 nya hål!
Varför är djupmåttet lurigare förresten?

Kane skrev:
Breddmåttet är 400. Djupmåttet är lurigare, strax under 140 är mitt stativ.
Nä, det kan inte stämma.

Breddmåttet är mycket riktigt 400, men djupmåttet enligt TS bild är 270.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
En fråga till, vad är det för bredd o djup totalt?

430x300?

Redigerat:
Det beror väldigt mycket på vilket läge man betraktar den. Inställd för 90 graders kap med klingan i det bakre läget så tror jag djupet närmar sig 700mm . Men minsta möjliga djup för förvaring, om man vinklar den som på bilden och drar fram klingan, då blir det något helt annat. Sen kan man ju justera bredden genom att skjuta in och ut sidostyckena.
Har tyvärr inte möjlighet att mäta just nu. Ska se om jag kan återkomma senare om ingen annan hinner före.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Nä, det kan inte stämma.

Breddmåttet är mycket riktigt 400, men djupmåttet enligt TS bild är 270.
Stämmer!
Jag Papphamrade lite igår och mätte på mina stativfästen jag har monterade på sågen. Tittade inte ordentligt på TS's bild.........

• Gilla
Lexington och 1 till
  • Laddar…
Tänkte mer på bredd o djup på fötternas yttermått, alltså utsida-utsida på fötterna, strax utanför mina gröna markeringar.

Redigerat:
Lexington skrev:
Tänkte mer på bredd o djup på fötternas yttermått, alltså utsida-utsida på fötterna, strax utanför mina gröna markeringar.
440 x 305 mm. Tumstocksmätt.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Lite återkoppling, om någon nån gång får för sig att sätta en GCM 8 SJL på ett svart Bosch underrede :)
Har gjort en mall i kartong o det bör definitivt funka, räcker med att borra fyra nya hål!

Nu väntar jag bara på en kampanj, ett utställningsex. till reducerat pris eller en bättre begagnad på blocket!

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi kör en måttfråga till :)

Vad är det gröna respektive röda måttet på bilden nedan?
GTA 2500.

Bosch GTA 2500 arbetsbänk med rött och grönt måttmarkeringar på längden och bredden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pass! Jag har GTA 3800.....

Samma här, lätt värt att lägga några extra kronor för att få 3800:an :)

Vad har den för mått då?
Har som sagt det svarta underredet som kom till PCMen, det får idag precis plats i min lilla lilla "verkstad".
Antar att 3800:an inte skulle få plats, och hoppas nästan att 2500:an inte får det heller för då slipper jag köpa det (blir svårt att motivera för frun också :))

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.