12 028 läst ·
53 svar
12k läst
53 svar
Har det hänt något på långpass-sidan?
Sida 1 av 4
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Gjorde bort mig idag. Klämde mitt Hultafors mst 180 mellan bilen och en mur...
Sådär, nu har alla skrattat färdigt och jag ställer min fråga.
Har något nytt kommit på senaste tiden eller är ett mst 180 det jag ska ha igen?
Har redan ett libella pass med flera olika längder på skenor men vill ha ett 180 cm pass också.
Priset är relativt oväsentligt (inom rimliga gränser).
Sådär, nu har alla skrattat färdigt och jag ställer min fråga.
Har något nytt kommit på senaste tiden eller är ett mst 180 det jag ska ha igen?
Har redan ett libella pass med flera olika längder på skenor men vill ha ett 180 cm pass också.
Priset är relativt oväsentligt (inom rimliga gränser).
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jag skrattar inte alls. När min lånade vedklyv inte fungerade misstänkte jag att den inte stod i våg. Fram med passet och la det på bommen. Och ja, problemet var rätt identifierat. Det såg jag eftersom att cylindern nu funkade perfekt när jag manövrerade. Noggrann som man är hade man ju lagt det mitt på. Och nej, ett Hultaforspass klarar inte flera tons tryckkraft mot en klyvkniv... Numera har jag två små inte helt exakta extrapass.
Jag instämmer med föregående talare. Jag är nöjd med mitt MST-180
Jag instämmer med föregående talare. Jag är nöjd med mitt MST-180
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det där låter liiite osannolikt.hantverkare1 skrev:
Vad gjorde du egentligen, använde vattenpasset som hammare, eller som hävstång?
Du kan få låna mitt Cocraft 1200XP medan du funderar, bara jag får tillbaka det på lördag.
Då skall jag måla vattenlinjen på båten
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Haha,KnockOnWood skrev:
Hade passet lutande mot en mur. Skulle sen bara backa undan för att släppa ut målarkludden.
Backar mot muren, backvarnaren piper till och lärlingen gapar STOP!
Resten är historia.
Det är ingen som skrattar! Däremot är jag rätt säker på att denna sorgliga historia framkallar en och annan tår.hantverkare1 skrev: