Hej alla!
Hämtade min nya krysslaser, Bosch GLL 2-10, från posten idag. När jag sätter igång den ser krysset och den horisontella linjen konstig ut i mitten. Se bild. Reklamation, tro? Det kan väl knappast vara tänkt att se ut så.
Tack på förhand
Fredrik
Hämtade min nya krysslaser, Bosch GLL 2-10, från posten idag. När jag sätter igång den ser krysset och den horisontella linjen konstig ut i mitten. Se bild. Reklamation, tro? Det kan väl knappast vara tänkt att se ut så.
Tack på förhand
Fredrik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reklamation godkänd av återförsäljaren. Åkte och köpte en Leica Lino L2 istället för 1595:- ink moms. Wow! Den är riktigt trevlig. Fina raka ljusstarka linjer. Två ljusstyrkor att välja på också. Den vertikala linjen går längre ner på golvet också jämfört med Boschen (alltså den börjar närmare själva laserhuset).
/Fredrik
/Fredrik
Bra att det gick bra. 
Själv slog jag nyligen till på en PLL360 som ritar 360° horisontell linje (och nästan 180° vertikal). De gröna Bosch-grejerna känns lite kackiga emellanåt, men den lyser och ritar rakt i alla fall. De blå varianterna kostar skjortan så det gick bort för mig.
Själv slog jag nyligen till på en PLL360 som ritar 360° horisontell linje (och nästan 180° vertikal). De gröna Bosch-grejerna känns lite kackiga emellanåt, men den lyser och ritar rakt i alla fall. De blå varianterna kostar skjortan så det gick bort för mig.
Jag tror ibland att inkråmet i grön- och blå-Bosch är samma på vissa serier. Du betalar för längre garanti helt enkelt. Jag själv har inte behov av 360, utan vill "bara" ha en riktigt bra krysslaser och Leica levererar! Den kostade 400:- mer än Bosch på kampanj.
Konstigt...jag går runt och slår på/av lasern för att mäta massa saker bara för att kolla... Sjukdom?
Konstigt...jag går runt och slår på/av lasern för att mäta massa saker bara för att kolla... Sjukdom?
Du kan ha rätt...
När det gäller 360-laser så är det STOR prisskillnad. Krysslaser är enklare att hitta bra lasrar till bra priser.
Jag är stormförtjust i min Bosch GSR 10,8 V-EC. Den klara alla mina behov och är liten, stark och smidig. Min 11-åriga dotter hanterar den utan problem. Har äve deras 10,8 LED-lampa GLI DeciLED och den är grym! Riktigt användbar. Jag saknar en enkel 10,8 V proppmaskin från Bosch. Jag vet att de har Uneo-serien, men batterierna är annorlunda på grön och blå 10,8. Varför, Bosch!?
Jag ska köpa en GLM 50 C laseravståndsmätare snart också... Finns för 1290:- på kampanj.
När det gäller 360-laser så är det STOR prisskillnad. Krysslaser är enklare att hitta bra lasrar till bra priser.
Jag är stormförtjust i min Bosch GSR 10,8 V-EC. Den klara alla mina behov och är liten, stark och smidig. Min 11-åriga dotter hanterar den utan problem. Har äve deras 10,8 LED-lampa GLI DeciLED och den är grym! Riktigt användbar. Jag saknar en enkel 10,8 V proppmaskin från Bosch. Jag vet att de har Uneo-serien, men batterierna är annorlunda på grön och blå 10,8. Varför, Bosch!?
Jag ska köpa en GLM 50 C laseravståndsmätare snart också... Finns för 1290:- på kampanj.
Slagborr finns i 10,8v serien, GSB, tror det är för lite kraft i en 10,8 för borrhammare (proppmaskin).
Men jag håller med, 10,8v serien är riktigt grym, samt att barnen klarar av att hantera dom.
Men jag håller med, 10,8v serien är riktigt grym, samt att barnen klarar av att hantera dom.
Har inte använt slagborr på över 10 år. Borrhammare är det enda rätta. Finns konkurrenter som har i den styrkan. Jag tror nog att man skulle komma upp i runt 1 joul eller så och det skulle räcka för enkla 5, 6 och 8 mm hål i betong. Det är vad jag har behov av iaf. Kanske blir en Uneo ändå, men då har jag två laddare lik förbannat...
Saknar du slagborr eller borrhammaren?its1more skrev:
Vilka andra märken har 10,8v borrhammare?
[Edit]
Ser nu att bla. Uneon är en 10,8v borrhammare.
Redigerat: