mattiasp
mattiasp: [citat] Det tåget har gått för länge sedan.
7 svar · 1,1k läst
T
thomasloven: Jag har fått helt ok resultat med vanlig autosol på en bit MDF för strigling.
36 svar · 8,5k läst
·
prototypen
prototypen: UK blir som resten av världen, från USA så betalar jag ingen MOMS utan det bokförs en fiktiv MOMS. Tidigare så betalade man MOMS på USA grejor och fick då dra av lika mycket men nu är det samma regler som EU. England kommer säkert att få samma regler. Protte
13 svar · 5,0k läst
E
SBH: nu används ju en automat mera slarvigt på yrkesarbetsplats. men festtoolS går ofta sönder i "foten" är ju någon plast. medans hiltis håller längre
47 svar · 18,5k läst
·
Fjojtmehmet
Fjojtmehmet: Tångnyckel.. Jag trodde det hette parallelltång Jag har 3st i olika storlekar, men jag tycker inte de är så bra för vvs, skiftan är långt mycket bättre Det användningsområde som den är bättre än något annat är när man ska byta bromsar på bilen. Den är fullständigt ovärderlig när man ska lossa bromsslangar!
30 svar · 12,1k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] Har en, och den kanske är stor, men knappast ohanterbar eller klumpig.
11 svar · 6,5k läst
Ola C
Ola C: Jag har remmarna rätt löst på min ags 10a, har jag dom hårt spända studsar hela sågen när jag startar den. Kanske inte tillförde så mycket i bromsfrågan men möjlig förklaring till de lösa remmarna på din såg.
20 svar · 3,8k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: Jag har bara varit med om varianten där matarverkets fot bultas rakt ner i bordet.
38 svar · 11,1k läst
·
P
pyro: Nu vet inte jag hur de du jämförde med är, men det är stor skillnad på sandpapper och sandpapper. Man brukar ofta kunna hitta billiga papper i storpack på byggladorna, eller i hobbyaffärer. Dock brukar dessa billiga papper vara rätt usla och slitas fort. Man behöver inte använda dem speciellt länge innan det är helt blankt och tappat alla kornen. När man sen tömt en packet känns
4 svar · 1,2k läst
M
mlkjhr: [citat] Nej men på andra grejjor som har liknande lettring som på din bild. Den funkar ju på metallfilar så den borde gå bra i mönstret på valsen. Har även använt den på matningsvalsar med annat mönster där det varit igenbeckat med harts.
8 svar · 3,1k läst
·
klaskarlsson
klaskarlsson: Jag har en AEG (ngt äldre blå variant, typ 5-6 år) den har både limpa och "handtag" - så den funkar för både vanlig och uppochned sågning. Är jätttenöjd hitills iaf :) /K
115 svar · 40,4k läst
·
H
Hasse C: Jag var trött på min gamla 18V GSB eftersom den wobblar. Nappade därför på ett bra erbjudande på blå 18V-grejer och köpte en GSR skruvdragare med slagmutterdragare och dessutom en Tigersåg som jag spontanköpte. Jag reklamerade nya mutterdragaren eftersom den också wobblade och fick den utbytt till en ny. (Tillverkad nästan ett år senare enligt serienumret) Den wobblade också så jag
13 svar · 13,5k läst
Krillew
Krillew: Jag tycker det är lite svajigt, skulle vilja ha det lite mer stumt än vad man kan ha med sån styrning.
2 svar · 9,4k läst
·
H
hafiack: Måste framöver skaffa någon ordentlig matta vid arbetsbänk och justersåg osv för att bespara kroppen från att stå still på betonggolvet för länge. Vad använder ni andra? Har surfat runt en del och kommit fram till att jag vill ha en pussel/modul matta där man kan klicka ihop delar till storleken man behöver. Någon som har detta och vilken modell? Lite sugen på en jag hittat på
0 svar · 2,2k läst
I
ironpower: Lite snåla men nån krona kan det ju bli iaf. [bild] [bild]
22 svar · 7,2k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] http://www.axminster.co.uk/bosch-gks18v-57g-circular-saw-in-l-boxx-18v-body-only-102771 £160, förmodligen fri frakt om de inte ändrat. Skena borde gå att köpas billigare än i Sverige, ffa. om du ska handla tvingar samtidigt. Tvingar kan vara bra, men funkar oftast utan upplever jag.
35 svar · 3,7k läst
M
magnetens: En uppsättning rejäla däck gör iaf underverk på de flesta maskinerna. Dessa är dessutom betydligt tystare på asfalt jämfört med originaldäcken. Helt ok slitstyrka och komfort även på asfalt, Kenda bear claw 27' på bilden. [bild]
27 svar · 8,9k läst
·
Ola C
Ola C: Vet inte hur många här som äger en domino 700 och antar det är ännu färre som använder Senecas bitadapter för att kunna köra 500 stålen. Hursomhelst, tyckte det var värt med en heads up. Verkar som adaptern sabbar växellådan efter en tids användning och det verkar som festool fått in ett flertal trasiga maskiner, mer info finns här
0 svar · 2,1k läst
M
Mickebandsåg: [citat] Japp det är för det mesta DW klingorna jag har hittat, ninjar tråden lite och frågar om någon kört med DT10303 klingan till skivmaterial eller om ni har andra rek?
23 svar · 6,2k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: [citat] När man läser runt lite på nätet får jag intrycket att Eneloop inte är vad det en gång var – åtminstone inte när det gäller ”konsumentversionerna”. Så här har jag uppfattat det hela… Eneloop fick sitt goda rykte när Sanyo tillverkade dem. Sedan köpte Panasonic Sanyo, och sålde batteridivisionen till Fujitsu (FDK). Panasonic köper idag Eneloop från både FDK och
39 svar · 5,0k läst
·
I
ironpower: Det va ganska bra beskrivet i länken i post #6 i din andra tråd
2 svar · 1,8k läst
Krillew
Krillew: Lite återkoppling.. Jag köpte en Sundströms SR 100, har använt den sen augusti. 1) Den är lite stor uppe på näsan så det är lite besvärligt med glasögon. 2) Min vibrerar när man andas ut. Jag förmodar att det är backventilen "gummiduken" som sätter igång och svänger. Jag har öronfel så jag tar upp ljuden från kroppen, och hör dom starkt. Det gör att det låter ganska så
9 svar · 3,4k läst
Daniel_N
Daniel_N: Mysteriet har fått sin lösning! Vid samtal med läraren igår fick vi reda på att det var ett missförstånd. Vargbrodern som är mycket noggrann och analytisk konstaterade, korrekt, att skolans matarverk lutade - men det var inte med avsikt utan matarverket var snarare aningen slarvigt inställt av föregående användare.
8 svar · 4,5k läst
P
Petter Forsen: Jag kan inte leva utan kordinatbordet, underlättar fruktansvärt.
24 svar · 4,2k läst
Ymer
Ymer: Jag brukar inte använda handskar men efter några kalla dagar på hösten så köpte jag dessa: https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/herrklader/arbetshandskar/arbetshandskar/montagehandskar-903187/ Funkar riktigt bra men tunnare än swedolhandsken nämnd ovan. Men för att fingertoppskänslan ska sitta där så ska ju passformen vara tipptopp, det gäller nog alla handskar.
9 svar · 2,4k läst
·
jac
jac: [citat] Tyckte jag hade sett ett tänkbart svar på den frågan nyligen och visst har Ola C hittat något från toolcontrol.se som han verkar nöjd med: https://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/244865-klyvklinga-modell-bast-4.html?perpage=15#post2410186 https://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/244865-klyvklinga-modell-bast-5.html?perpage=15#post2410202 EDIT: Ser nu att
35 svar · 8,4k läst
·
M
Mickebandsåg: Kolla med närmast nilfisk ÅF, vet inte hur det är med spolbilden på munstyckena men om munstycket är lite slitet så tappar du tryck och avverkning väldigt fort (tänkte att med bättre tryck och avverkning kanske avsaknaden av bred stråle minskar). Det kan kännas som en helt ny tvätt med nytt/rätt mumstycke enl egen erfarenhet. /Micke
1 svar · 3,9k läst
·
L
Lambr1: Jag hamnade i Rutlands fyndhörna och kunde snabbt hitta några grejer till som jag "måste" ha: http://www.rutlands.co.uk/pp+sale+SALE?promo=sale_power_tool_accessories :-) Men jag ska också kolla med några kamrater som jobbar på mekanisk verkstad om det finns några prisvärda rakreferenser att köpa hos deras leverantörer. Hör av mig här om något skulle dyka upp.
13 svar · 6,7k läst
·
B
Betula_Pendula: [citat] Tack! Det var annan information än jag fick när jag beställde !! Då måste jag titta om detsamma gäller takshingeln också!
19 svar · 16,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.