1 157 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Byggbil - Ford Transit
Utbruten från tipstråden. Här diskuterar vi (MathiasS?) Ford Transit som byggbil. //Mod
--------------------------------------------------------------------
När det är en transit måste man få göra det. Världens absolut bästa byggbil. Jag hade en 89a med bakgavellyft och kapell. Grym bil. Tror jag fick lasta 1300kg på den pga dubbeldäck bak. Tror den rullar i eskilstuna om den lever fortfarande.
--------------------------------------------------------------------
När det är en transit måste man få göra det. Världens absolut bästa byggbil. Jag hade en 89a med bakgavellyft och kapell. Grym bil. Tror jag fick lasta 1300kg på den pga dubbeldäck bak. Tror den rullar i eskilstuna om den lever fortfarande.
Redigerat av moderator:
1300kg hade varit riktigt bra, tror att jag låg på gränsen när jag hämtade en pall med gipsskivorMathiasS skrev:
Möjligtvis kanske det kan stämma för någon transit av viss årgång, men generellt för lätta lastbilar (alla jag har sett) så minskar tillåten last med dubbelmontage.MathiasS skrev:
Fantastiskt att den bilen fortfarande lever här på forumet, det är ju snart 15 års jubileum:
https://www.byggahus.se/forum/ovrig...pickup-under-bygget.html?perpage=15#post49660
Ja, det inlägget gjordes ju för bara 14 år sedan men det finns säkert något äldre...
Jag minns att den florerade här även när jag blev medlem 2007, så pass att när jag ser en bild på fåret Shaun så tänker jag "Ford Transit".
https://www.byggahus.se/forum/ovrig...pickup-under-bygget.html?perpage=15#post49660
Ja, det inlägget gjordes ju för bara 14 år sedan men det finns säkert något äldre...
Jag minns att den florerade här även när jag blev medlem 2007, så pass att när jag ser en bild på fåret Shaun så tänker jag "Ford Transit".
Klicka här för att svara
