D
hokanp: Just den masten som jag är koplad mot vet jag att den finns och att det är 3. Dessutom ser jag den hemmifrån.
30 svar · 5,1k läst
F
frohike: Så länge gsm-modulen kan ge ut styrningar så kan man larma av och på via en sådan.
3 svar · 1,1k läst
M
Mats: Nja, har du seriedragit rören då blir det ju lite opraktiskt. Det du möjligen kan ha extra ledare till i detta fall är tex larm.
17 svar · 6,1k läst
F
frohike: En liten notis.. Missade själv det. Men läste TS inlägg igen. Han nämner företag. Har man företag finns det förmodligen krav och då kan vi lägga ner allt prat om något annat är trådbundet.
13 svar · 6,3k läst
J
jormah01: Ska du ha fast nät i huset skulle jag rekomendera att flytta 1:a telejacket in i pannrum eller tvättstuga. Då får du undan grejorna (jag har varit så irriterad på modem och swich lådor som står och tar plats på skrivbordet så det var min anledning till flytt) och kan därifrån skapa ditt stjärnnät till alla rum i huset. Jag flyttade mitt första telejack förra året in i pannrummet
6 svar · 12,6k läst
K
Koffe A: beroende på vad du skall förbikoppla med ac/dc men annars ett vanligt potentielfritt växlande relä
9 svar · 4,0k läst
TLovskog
TLovskog: Har inte provat de andra, men har en Xtreme Sidewinder. På det hela är jag nöjd och den stödjer en attans massa format. Dock föredrar jag de ställen där jag har PS3. Även om Xtreme är snabb i menyer etc, är den seg jämfört med PS3. Fast den kostar ju en bråkdel. Mitt största klagomål är igentligen bara att man valt knepiga färger (vit text och röd markering på svart bakgrund)
1 svar · 1,9k läst
gefleborg
gefleborg: [citat] Antagligen dåliga komponenter i den. Jag hade för något år sedan en Lacie NAS som gick exakt samma öde till mötes. Felaktig avstängning och hårdvaran runt disken dog. Tipset jag fick var att moderkortet gått sönder i den. Men jag klarade datat och det var det viktiga, vilket jag antar att du oxå gjort enligt vad du skrivit. /Peter
10 svar · 2,3k läst
C
coffie78: Ska testa med en signalförstärkare. Tack för hjälpen
5 svar · 3,7k läst
B
BigGitt: Koppla bort larmet / klippa sladden till summern. Köpa en termometer / trådlös och övervaka via denna.
1 svar · 7,0k läst
K
Kjell_G: Helt perfekt, testade just iPhone-laddaren och det var klockrent. Gäller bara o hitta en bra storlek med enkla knapptryckningar/instruktioner. Kjell G
2 svar · 1,4k läst
tobbe72
tobbe72: [citat] Tack för tipset,helnöjdd^_^b
13 svar · 2,4k läst
M
MMR: Googla på t-amp så hittar du massa av dessa små förstärkare. Går att hitta på ebay för ingenting. Polaren kör samma lösning i sitt kök, inbyggda högtalare, airport express till en t-amp undangömd, minimalt med grejjor men ändå bra ljud
4 svar · 5,5k läst
T
tjena: [citat] ok ja kan ju vara lätt att missa då... man får ju dyrare bredband om man bara har det hos telia..och inte telefon där.. tror det var en 80kr dyrare i mån....men blir ju ändå så mycket billigare att ha phonzo istället:)
4 svar · 1,6k läst
N
nohope: Det bör fungera att köra: crontab -e 59 23 * * * /sökvägtillphpbinär/php /home/your_username/mysql_dump.php >/dev/null 2>&1 Ändra sökvägtillphpbinär till rätt sökväg (which php) och ändra /home/your_username/ till rätt sökväg till fil. Kör din php-fil 23.59 varje dag.
2 svar · 1,2k läst
D09
D09: Kanon! Tack så mycket =)
2 svar · 1,2k läst
N
Nyckelmossen: Tusen tack för hjälpen, nu fungerar det d^_^bd^_^bd^_^b
3 svar · 3,3k läst
W
w1shmast3r: Skaffade telia digitaltv men ville slippa alla sladdar och telias egna lösning. Jag kollade runt och hörde med lite folk, visst skulle det funka. Så jag köpte en variant från zyxel och kopplade in. Detta fungerade inte. Till datorn fungerar det perfekt men inte till tv-lådan. Har jag gjort nåt fel? Det borde väl fungera eller har telia ändrat något så att det inte längre går att
0 svar · 2,0k läst
T
t.andersson: Ahlsell har skåp. Tror inte att dom är billiga men funktionella. Be någon elhandlare att kolla priset och ta hem. "]http://np.netpublicator.com/netpublication/n66818316//141
7 svar · 5,8k läst
Coolman
Coolman: Typiskt HP att nätaggregaten går i krash. Övrigt är det bra kvalitet på. Byt nätaggregat. Enklaste och billigaste lösningen. Om samma sak, då moderkort. Går byta men mera bök beroende på vad för datorlåda du har.
16 svar · 6,0k läst
·
J
jokke76: Ja jag kan stänga av/på larmet med sms. Men kan inte få saldo på kontantkortet.
2 svar · 2,0k läst
A
abbe_: [citat] Siemens KS 38R494/02, 5 år gammalt Mvh/Abbe
3 svar · 1,2k läst
Maveric77
Maveric77: Tillägg, såg nu att de har en "Business" tjänst med funktionen; "Set unique access and storage limits for individual employees"
24 svar · 3,2k läst
F
fredl: ReadyNas serien är från början en produkt från Infrant som har mycket gott renommé. Även jag förespråkar i det flesta fall en WHS så kan det för somliga vara tillräckligt med en NAS (bara man backar upp den till något annat media med jämna intervall och använder spegling).
17 svar · 2,5k läst
C
claddaren: Jag ritade upp vår lägenhet i 3D från ingenting. Ritade "ur minnet", med tillhöftade mått, gick hem och mätte och körde sedan stretch... Jag ritar i MagiCad och ritade upp detta i MagiCad Room. Tog mig runt en dag att göra, då ritade jag också elen.
13 svar · 4,5k läst
P
PellePlutt776: Du hittar kanske lite stöd i den här http://www.byggahus.se/forum/teknik/145466-omprogrammera-securitas-larm-cmi800.html tråden, där jag precis har summerat mina egna erfarenheter. Så långt jag har begripit blir det nog svårt att komma nån vart utan den fyrsiffriga installatörskoden. Jag läste nånstans att lokala installationsentreprenörer brukar använda samma installatörskod i alla
1 svar · 5,3k läst
A
A-Man_08: om det är det enda alternativet så är det bara att köra på det.
19 svar · 5,8k läst
Snorunge
Snorunge: [citat] Gjorde som du sa, men nått frmPsToastMain finns inte i Panda Antivirus. Däremot finns det i Paint, antagligen för att jag redigerade bilden där ock döpte den till frmPsToastMain. Den finns också i Adobe under Photoshop. Möjligt att jag även använde det programmet för redigeringen.
12 svar · 1,7k läst
·
O
Onkelborg: Jag tipsar glatt om prq.se och deras vpn-tunnlar. Tunnlar själv all trafik via deras vpn-tunnel, får fast ip. Kostar 156 kr/mån eller något sådant, med 10 mbit/s och 2 fasta ip-adresser (varav jag använder en.) Är baserat på OpenVPN
23 svar · 6,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.