T
Troberg: [citat] Jag hittar inte matrisen nu, men förut fanns det en bra uppställning av faktorerna på wikipedia, där man tydligt såg vilka faktorer man behövde för att plocka ut de olika kanalerna i de olika systemen. [citat] Nej, du kan ta det digitalt eller du kan ta det genom att koppla vanliga stereoutgången till din surroundstärkare. Sedan kan man diskutera om vad som ger bäst kvalitet,
20 svar · 4,9k läst
Bjurran
Bjurran: om det bara rör sig om 2A borde du teoretiskt kunna lösa detta med dioder och någon kondensator typ som vi använder i biljljudsbyggen, men jag är för dåligt insatt i hur det skulle fungera. Det stora frågan är väl egentligen hur stora variationer den kan hantera. Du måste ju både skydda mot eventuella underspänningar vid start samt komma ihåg att du har en spänning som ofta ligger
3 svar · 914 läst
MathiasS
MathiasS: Uppdatering: NU är försäljningsarbetet för fiberanslutningar påbörjat i Herrängen och efter sommaren (augusti) blir det hårdkörning med miniseminarier etc. Zitius är det som levererar fibernätet. d^_^b Bor du i Herrängen (i södra stockholm) och vill veta mer, skicka ett PM till mig om du inte redan fått ett mail om detta.....
87 svar · 25,3k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Joo...så fort jag kan hosta upp +10 lakan...
10 svar · 1,9k läst
R
Rena: Kolla Tradera och Blocket. Finns billiga beggade hemlarm ibland. Kollat Kjell & Co?
1 svar · 2,3k läst
M
Mats: Fildelningsprogramvara är inget för byggahus
7 svar · 1,3k läst
·
mycke_nu
mycke_nu: 8080 verkar bra! Den tar vi. Tack!
4 svar · 1,0k läst
mycke_nu
mycke_nu: Ska kolla på dom. Tack!
2 svar · 733 läst
C
_chrille_: Det är inte så att du slår på någon elektronik när du kommer hem? bilen står för nära din antenn? Bilen skuggar eller skapar någon signal stuts?
6 svar · 1,7k läst
3
3pac: www.elinstallatorenimalmo.se Bra elektriker i Malmö Han har mycke at göra, och kommer som aftalt. Vet 5 som ochså har brukt ham och vil rekomander ham
4 svar · 2,1k läst
prototypen
prototypen: Öhh?? Har du digitalmottagare då? Protte
7 svar · 4,8k läst
B
BM: Nej, att mellanlagra på datorns HD ger ingen vinst. Koppla gamla och nya usb-disken till datorn och kopiera direkt mellan dem. 700GB kommer ta en rejäl stund att kopiera över USB2 så håll inte andan... Kan du plocka ur diskarna och ansluta dem direkt till datorn (antar stationär dator nu) med SATA så kommer kopieringen gå fortare. Det är inte svårt men brukar du inte gräva under skalet
12 svar · 1,4k läst
T
Troberg: Det finns massor av sätt som ett program kan startas i Windows, så det kan vara en pest att rensa bort allt skit som läggs upp automatiskt. Jag rekommenderar gratisprogrammet Autoruns (http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx) för att hitta allt som autostartas och enkelt bocka av det man inte vill ha. Jag brukar ha som mål att aldrig ha mer en tre ikoner i system tray,
7 svar · 1,1k läst
Staffans2000
Staffans2000: Den länken tog skruv. Inet. köpte tillbaka kortet. Tackar för all hjälp jag fått från er. Staffan
12 svar · 1,5k läst
·
S
SteffeM: [citat] Det beror helt på vilken display/knapp du skall ha. Det finns dom som skall matas med 230V, 24V eller helt enkelt tar spänningen från bussen. Det står i databladen till dem. Tex Mertens knappar med LCD display går på buss spänning likaså Zennios, med Lite större touchdisplayer ofta går på extra spänning.
13 svar · 7,3k läst
Patrik_Hed
Patrik_Hed: [citat] Ja, riktigt nöjd med paketet. Högtalarna matchar även TV:n för allt är svart pianoblankt. Typ. :P Tack verkligen för tipset, ska kolla upp den serien! Kommer nog fixa hem den med "..."-alternativet. :cool: //Patrik
9 svar · 4,3k läst
Åskar
Åskar: [citat] Nu är det fullt ös på TV´n med ungarnas youtube, MSN och allt "faan och hans moster"!!d^_^b Grannen ringer väl snart!! Tackar för hjälpen!
26 svar · 5,6k läst
F
Felde: tack för tipset :) Dock blir det nog en sådan där hydrometer, är för bekväm av mig för att köra hemmabyggen sådär ;-)
15 svar · 29,4k läst
krillek
krillek: [citat] Sat och marksänt kan dela på samma kabel, så antingen använder du den redan dragna kabeln och kör vanlig antennsignal i den, eller också köper du en combiner och sätter uppe vud parabolen och kopplar in antennen i den och ett motsvarande splitteruttag nere vid TV:n.
5 svar · 15,4k läst
B
BergM: Ok Tack...Jag har letat som en dåre efter vilka trådar i nollmodemkabeln som ska annvändas. På modem-ingången på datorn finns bara två stift som används. Så det blev genast lättare. Anslutningssträng har jag ingen aning om vad det är. Så jag har nog en bit kvar innan jag lyckats. Tack för hjälpen så långt.
5 svar · 2,1k läst
K
kuse: - En central server med media samt ett eller flera tv-kort och en streaming-server ex. tvheadend - Sedan kan man se på tv/media överallt där det finns nätverk i bostaden, hur bra och smidigt som helst. Tips på bra klienter är XBMC-live på en sådan här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=513785 så har man en 1080p-burk med tv-stöd.
50 svar · 5,1k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: Jag är själv mycket nöjd bahnhofkund sedan några år tillbaka. Billiga och bra. Märks att de är Sveriges första ISP (har bla en 50/50 Mbps profil, andra går inte högre än 10 Mbps i upplänk). Värnar privatlivets helgd. Jag har även telefonin via dem och betalar inget för abonnemanget utan bara för samtal (men jag tror att de ändrat de erbjudandet nu). De har en mycket bra personlig
3 svar · 1,4k läst
Bjurran
Bjurran: Har en luft-luft i min gäststuga där övervåningen annars är långt över 30 grader hur man än försöker. Monterade den själv, det enda jag behövde var att låna en vakumpump. Inte svårt alls. Jag tror att det vanligaste felet folk gör när de har AC är att de ställer ner temperaturen onödigt kallt.
11 svar · 14,9k läst
Maveric77
Maveric77: Varsågod, så lite så! Det var aldrig min mening att göra reklam...
25 svar · 8,4k läst
mycke_nu
mycke_nu: På tomten kan du lägga den grundare, 10 cm eller så där det inte är fordonstrafik.
2 svar · 2,8k läst
mycke_nu
mycke_nu: Om DU har fått offerten av Eltel kan rimligen inte Telia bry sig om vem som gör jobbet, det förefaller ju som om du kommer att äga ledningen själv. Det normala är annars att Skanova handlar upp tjänsten av Eltel och sedan tillhandahåller kabeln åt Telia. Ring Telia och kolla! Med lite tur kan det gå vägen.
2 svar · 982 läst
Z
zlatan01: Jag har en vanlig antenn till marksänd signal och en parabol antenn på mitt hus. Började fundera på att åskskydda det (åsksesongen kommer). Hur man gör det? Reglerna säkert finns. Vilken utrusning behövs? Någon som vet?
0 svar · 768 läst
Bjurran
Bjurran: E-nummer kan vara riktigt bra ibland. När jag behövde köpa nya delar till min torktumlare (filter, div. plastdetaljer, tätningar etc) antecknade jag alla e-nummer från sprängskisserna jag hittade på nätet och gick till min elbutik här och beställde. Eftersom jag hade alla nummer fick jag varenda detalj till deras inköpspris eftersom det gick med i deras ordinarie leverans och inte
3 svar · 1,3k läst
Bjurran
Bjurran: Har hittat en tysk säljare på Ebay som säljer 3 st. Beställer nog därifrån om ingen annan har något bättre förslag...
1 svar · 1,2k läst
A
A-Man_08: Är också inne på den, enkelt och smidigt
25 svar · 4,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.