3 405 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Vindmätare i flaggstång?
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Färdiga lösningar specifikt till flagstång känner jag inte till men det borde vara tämligen enkelt att sätt nästan vilken vindgivare\väder stations som hels där för det sitter nästan alltid ett fäste på givarna så man tex kan sätta genom gående bult och fästa det med i stången.
http://www.safecast.se/sv/artiklar/vaderstationer/index.html
http://www.safecast.se/sv/artiklar/vaderstationer/index.html
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Det är väl bara att fälla stången och montera i toppen av den. Men det är ju viktigt att se till så att flaggan inte fastnar i något när vinden vrider etc...
Klicka här för att svara