ClasseClas
ClasseClas: [citat] Glädjedödare? Moi? Nja, det är ju CD som uppviglar folk och opererar in tvångstankar om saker som inte riktigt finns för oss HD-muppar.
24 svar · 7,9k läst
P
pjop: Så är det säkert, men oavsett anledning betyder iaf att det blir mer tillgänglig för oss konsumenter. P
2 svar · 1,5k läst
vespaman
vespaman: Själv skulle jag ljudisolera rummet, eftersom det är relativt enkelt (om det är hyggligt kvadratiskt, du skriver att det är under en trapp, så kanske svårt?). Börja med att täta gärnet, och om väggarna är helt oisolerade, bytt en extravägg innanför med 70mm isolering, dubla gipsskivor, som du lägger omlott, fogmassa runt alla kanter. Då kan du ha vilka fläktar du vill därinne..
18 svar · 8,2k läst
A
alfista: Finns inte en chans att någon skulle kunna garantera att det går bra, finns alldeles för många saker som kan strula, jag kan bara gissa att det borde gå bra med de förhållande du anger. Som exempel när det gäller underliga antennproblem så kan jag nämna hur det funkat för mig, mina föräldrar och min bror som bor inom en radie av ett par hundra meter. Föräldrarna bor relativt högt
6 svar · 4,2k läst
A
anette_jonas: Hej en fråga är det någon här på forumet som har tipps på en multiroom lösning som man kan intrigera med KNX. Jag har kollat på steg från Russound CAA66 och Breathaudio BA-6640 som skall kunna kommunicera på RS232. Det jag skulle vilja få till är att man men befintliga tryckknappar kunna styra volymen i en zon och byta källa. Finns det några andra trevliga system som kanske skulle
0 svar · 1,0k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Visst är det så....men ha en massa extra uttag känns onödigt. Om man drar i sitt eget hem för sattelit/antenn och vill ha en trådat nätverksuttag, skulle iaf jag vilja ha en möjlighet att välja sat/antenn/modular.
2 svar · 1,5k läst
M
Mats: kör man ADSL så blir det ändå telia/scanova/relacom/flextronics som får göra kopplingsjobben så där är det bara frågan om hur många steg man vill ha innan det hamnar hos samma tekniker. Gäller det fiber blir det lite annorlunda
20 svar · 3,0k läst
F
f91jsw: Nej svenska ingår inte om du köper den i USA.
1 svar · 1,7k läst
P
Per77: Har någon provat annan gsm-modul än visonics till detta larm? Det finns väl gsm-moduler som är lite universal o passar till flera larm men hur står sig dessa mot visonics original modul? Tex så finns ju denna att beställa från England http://www.securitywarehouse.co.uk/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=2135 Min central är svensk så jag antar att det inte borde bli
0 svar · 1,6k läst
Bjurran
Bjurran: Det enklaste är nog att köpa färdiga rackskenor och bygga något eget. Jag köpte lösa rackskenor, korgmuttrar och skruv på clas ohlson, men just nu hittar jag dem inte när jag söker efter det. Någon som vet om det utgått ur sortimentet eller kan länka till det? Precis som att man kan bygga ett lackrack i en ikeamöbel så gäller det att vara kreativ med sina ideer.
1 svar · 1,5k läst
B
bengtnr1: Stort tack för all hjälp! Mvh Bengtnr1
6 svar · 2,2k läst
S
steve5432: [citat] Hej! har du E-nummer på det eljo-uttaget, samt vilken modularkontakt använde du i detta uttaget? Eller det kanske inte behövs? Jag ska köra med vinklad centrumplatta... vänliga hälsningar Steve
6 svar · 4,3k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Som sagt; ansluten till en Mac funkar alla portar till allt och på full hastighet. Har en själv till diverse prylar. Det kanske helt enkelt är fel på ditt exemplar? Det är en massprodukt så måndagsexemplar borde dyka upp.
12 svar · 1,9k läst
tallmilan
tallmilan: Luktar reklam i hela tråden, men det var coolt !
9 svar · 5,0k läst
·
M
mrfrenzy: Korrekt, Spaun skickar vidare Disecq-signalen. Det går att ha en fyrportas disecq på varje ingång, så med en fyrportas Spaun kan man ha totalt 16 LNB.
6 svar · 2,6k läst
F
FieroGT: Det satt mycket riktigt en skit i pumpen, en "brödklämma" hade kommit förbi filtret. Men vilket helvete att få tillbaka slangarna! Men mycken tack för era tips.
4 svar · 3,7k läst
E
effo: Tack för tipset om apcupsd! Har nu kompletterat systemet med en UPS och har satt upp så jag får ett sms när det blir strömavbrott och den kopplar om till batteridrift (och ett till när strömmen är "tebaka").
8 svar · 2,6k läst
P
petersson79: Det är väl bara att fälla stången och montera i toppen av den. Men det är ju viktigt att se till så att flaggan inte fastnar i något när vinden vrider etc...
4 svar · 3,4k läst
B
Berkan: Kabelgiganten har den i sortimentet, dock slut för tillfället: http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=10190
13 svar · 6,1k läst
·
spinout
spinout: [citat] Har hört att cat 5 kabel ger bättre signalförhållande än cat 6 när man använder sådana här adapter varianter. Har något att göra med tvinningen på paren. Testade det tom. i verkligheten och det var faktiskt så. Kanske inte är samma på alla fabrikat? -Men det är iaf. en erfarenhet
14 svar · 9,4k läst
M
Mats: Nä. Det förutsätter ju att de har en standardsignal tex VGA däremellan men jag misstänker att man har "tjuvkopplat" lite.
6 svar · 1,9k läst
D
danielr112: Dra så många rör som du bara kan! 20mm helst. då kan man få i upp till 3 st kablar om man trycker på. Jag har rum med upp till 6 uttag i. Eller ja. det är förberett för det. Minimum är 2 uttag per rum. Kör cat5e så vill jag kan jag då få ut dubbla 100mbit utag per kabel om det skulle krisa sig. (Kör ju telefonen över ip så i de fallen funkar det prima)
7 svar · 1,1k läst
·
C
_chrille_: Om man vill spela på tv så skulle jag leta efter en tv som man kan stänga av bild förbättrings funktioner t.e.x på Samsungs led tv (2009) har ej kollat (2010) där kan man stänga av dem (kallas något med spel läge) när man spelar och man önskar minimal eftersläp i bilderna. Ska man bara surfa då fungerar vilken tv som bara den har skaplig upplösning. Har dock ej provat men jag
22 svar · 4,2k läst
·
F
f91jsw: Se här: http://www.byggahus.se/forum/teknik/140355-falsklarmande-brandvarnare.html
4 svar · 1,1k läst
·
U
Ulf_RTCW: Jag har en installationsmanual på svenska i pappersformat. Har funderat på att scanna in den, eftersom jag har svårt att hitta papper som gömt sig i någon låda. Hör av dig om du inte hittar manualen någon annanstans! Visst är det jobb med att dra kabel snyggt, men trådbundna enheter är ju mycket billigare än trådlösa. Själv tycker jag att Power 608 är relativt enkel både att
6 svar · 1,5k läst
F
fusion: Ok! Med mest negativa kommentarer om Tele-2 samt mest positiva om Banhof så lutar det nog åt Banhof. Tack för svaren.
8 svar · 1,3k läst
P
Prosit: Tackar så mycket! Jag ska läsa och begrunda och se om det mättar min kunskapshunger! :-)
3 svar · 3,8k läst
M
modul: 1. Larmcentralen har 6st trådbundna anslutningar + en 1 sektion på varje knappsats du installerar. Det är inga konstigheter att koppla in mer än 1 magnet eller IR på samma sektion men bör undvikas enligt mig om du vill ha ett specificerat larm det är också bättre att dela upp varsin sektion vid tex felsökning. strömförbrukningen är inga problem när det gäller mindre villalarm. 2.
4 svar · 4,3k läst
shogo99
shogo99: Språket ligger väl gissningsvis i någon form av "firmware" så jag får nog leva med engelskan, är väl en del av priset för att importera ett larm till bättre pris.
22 svar · 8,3k läst
M
MMR: [citat] Och sen får du beställa extraabonnemang till varje kort du vill ha, och om du inte tänkte på detta från början och köpte boxar utan kortplats (för de fria kanalerna endast) så är det bara att köpa nya boxar igen, ofta kan man få dessa "gratis" om man binder abonnemanget. Just det, sen är det kortavgifter / krypteringsavgifter för alla kort. Ovanstående gäller väl
6 svar · 5,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.