Hej,
rensar vinden......hur kul som helst...:D

Har hittills hittat sex olika dekodermottagare från viasat, boxer mm, vissa med kablar andra med kortet i osv.
Jag har frågat tidigare leverantörer och de vill inte ha tillbaka dessa. (nån ville ha tillbaka dekoderkortet)
Är det bara att åka till elavdelningen på återvinningscentralen eller finns det någon som har nytta av dessa?

Mvh
Bengtnr1
 
Glöm inte att det numera är digitala sändningar i marknätet. Det gör att du måste ha en digital mottagare även för att bara kunna se 1,2,4+YLE... Om du ska ha en till TV någonstans med bara dessa kanaler så räcker det ju bra med den där från Boxer, den avkodar signalerna även utan kort i sig. Utan digital avkodare är man rökt nuförtiden...

Mvh / Azkel
 
Aha, räcker det med en koaxialkabel då eller scart mellan den och tv´n?
 
Du har en coax från antennen till boxen och sedan en coax eller scart till TV'n. Helst scart. Du kan ju sätta en T-koppling på den nuvarande coax du har mellan antenn och "aktiv" box så får du signal till "extra" boxen. Förklarade jag ok?

Mvh / Azkel
 
Springer upp och ner från vinden, därav det sena svaret.
Nu har jag telia och det går ju via telejacket via en låda och in i tv´n.
Menar du att jag kan använda det gamla antennuttaget till boxerboxen och till tv`n?
Har nu även hittat en oanvänt parabol, får/kan man göra sig av med den på blocket?
Mvh
Bengt
 
Boxermottagaren fungerar med det gamla antennuttaget utan kort och visar då 1,2,4,6,TV24,Kunskapskanalen,Barnkanalen och eventuellt någon mer.

Det som är analogt kan du åka direkt till återvinningen med.
Lägg ut dom digitala mottagarna och parabolen på blocket.
Korten är bara att slänga.
 
Redigerat:
Stort tack för all hjälp!
Mvh
Bengtnr1
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.