8 285 läst ·
22 svar
8k läst
22 svar
Larm frågor (Powermax, butik m.m)
Vad köpte du för paket och hur mycket kostade det?
wertok.
Ja du...
powermax complete enhet
3 ir detektorer
3 magnetkontakter
2 rökdetektorer
1 avanserad manöverpanel
1 trådlös innomhus siren
2 små fjärrkotroller.
Tror det var det ungefär. paketet hamnade på runt 12 500.
Om du är intresserad så maila Protexus om offert
Ja du...
powermax complete enhet
3 ir detektorer
3 magnetkontakter
2 rökdetektorer
1 avanserad manöverpanel
1 trådlös innomhus siren
2 små fjärrkotroller.
Tror det var det ungefär. paketet hamnade på runt 12 500.
Om du är intresserad så maila Protexus om offert
Tack för infon!
Jag har fått offert från dom nu!
Har du installerat ditt ännu?
Jag har fått offert från dom nu!
Har du installerat ditt ännu?
wertlok - Nej inte helt än, allt är uppe utan manpöverpanel och inomhus siren.
Har satt upp magnetkontakter, ir detektorer och brandlarm.
Har väntat på telia abonemanget(finns ett företagsabonemang som är framtaget för larm som man kan teckna hos telia, får ringa deras support).
Än så länge har det gått smärtfritt.
Hade lite pill med magnetkontakterna pga att instruktionen visar att man bör sätta kontakten i karmen och magneten på dörren, tyvärr är det inte möjligt hos oss, så fick mms med hur man skulle sätta upp den i så fall. bra support
Har satt upp magnetkontakter, ir detektorer och brandlarm.
Har väntat på telia abonemanget(finns ett företagsabonemang som är framtaget för larm som man kan teckna hos telia, får ringa deras support).
Än så länge har det gått smärtfritt.
Hade lite pill med magnetkontakterna pga att instruktionen visar att man bör sätta kontakten i karmen och magneten på dörren, tyvärr är det inte möjligt hos oss, så fick mms med hur man skulle sätta upp den i så fall. bra support
Jag köpte mig ett Powermax Pro i sommar som jag har installerat. Tog en liten stund innan jag kom underfund med hur det fungerade med alla menyer och inställningar men det blev bra till slut.
Jag resonerade också lite "varför betala en väktarfirma en massa pengar för att komma och tejpa igen fönstret efter ett inbrott", det blir en dyr tejp. Det klarar nog grannen lika bra om jag är bortrest.
GSM vs fast telelina? Visst kan man sabba en telefonlinje genom att köra över teleplinten med en bil, men frågan är vilken tjuv som orkar jobba sig på det viset, man har ju knappast några Da Vincis på väggarna hemma. GSM? En GSM-störare känns lättare att hantera än att sabba den fasta linan, men även såna hightech grejor känns långsökt när man inte har grejor för miljoner i hemmet. Jag tror snarare att den jag ska skydda mig emot är ute efter smycken, elektronik och annat som kan omsättas till kontanter fort. Och den tvekar nog lite när den ser larmdekalen. Och skulle han mot förmodan gå in så får jag i alla fall reda på det och kan vidta åtgärder själv.
Visonicen verkar fungera bra iaf. Jag köpte argumenten om säkra larmfrekvenser osv. Dock var det väl i dyraste laget mot vad jag hade tänkt mig från början. Min budget var väl tänkt att hamna kring 5000:-. Men efter lite googlande så insåg man ju snart att man var lite fel ute. Läste saker som "falsklarm, samma frekvens som garageöppnare, Kina-tillverkat" osv. så fattade man ju att butiken som säljer Rubriks kub kanske inte var rätt ställe att handla larm på. Min slutnota landade på 12 ungefär.
Jag resonerade också lite "varför betala en väktarfirma en massa pengar för att komma och tejpa igen fönstret efter ett inbrott", det blir en dyr tejp. Det klarar nog grannen lika bra om jag är bortrest.
GSM vs fast telelina? Visst kan man sabba en telefonlinje genom att köra över teleplinten med en bil, men frågan är vilken tjuv som orkar jobba sig på det viset, man har ju knappast några Da Vincis på väggarna hemma. GSM? En GSM-störare känns lättare att hantera än att sabba den fasta linan, men även såna hightech grejor känns långsökt när man inte har grejor för miljoner i hemmet. Jag tror snarare att den jag ska skydda mig emot är ute efter smycken, elektronik och annat som kan omsättas till kontanter fort. Och den tvekar nog lite när den ser larmdekalen. Och skulle han mot förmodan gå in så får jag i alla fall reda på det och kan vidta åtgärder själv.
Visonicen verkar fungera bra iaf. Jag köpte argumenten om säkra larmfrekvenser osv. Dock var det väl i dyraste laget mot vad jag hade tänkt mig från början. Min budget var väl tänkt att hamna kring 5000:-. Men efter lite googlande så insåg man ju snart att man var lite fel ute. Läste saker som "falsklarm, samma frekvens som garageöppnare, Kina-tillverkat" osv. så fattade man ju att butiken som säljer Rubriks kub kanske inte var rätt ställe att handla larm på. Min slutnota landade på 12 ungefär.
Har precis köpt ett larm från England ( www.powermax-alarm.co.uk ).
Det blev ett Powermax Complete med:
1 GMS 350 enhet
1 extern GSM antenn
3 ir detektorer
3 magnetkontakter
2 rökdetektorer
1 manöverpanel (MCM-140)
1 trådbunden innomhus siren
3 små fjärrkotroller (MCT-234)
1 trådlös utomhus siren
Hela rubbet med frakt gick på 8825:-, det blev avsevärt mycket billigare än att köpa i sverige.
Har plockat upp grejorna och börjat programmera det för basanvändning (får tillträde till huset det skall sitta i till mitten på september).
Det verkar vara ett otroligt avancerat och flexibelt larm med utrymme för allehanda lösningar och kombinationer, kan verkligen rekommendera det.
Har satt i ett vanligt Telia kontantkort och laddat med 100:-, man får bara hålla koll på att man inte bränner potten samt ladda det senast ett år senare för att hålla det aktivt, har läst tidigare att det inte fungerat med "vanliga" kontantkort, men för mig gick det bra, tror att det även handlar om att GSM modulerna är mer up to date.
Det blev ett Powermax Complete med:
1 GMS 350 enhet
1 extern GSM antenn
3 ir detektorer
3 magnetkontakter
2 rökdetektorer
1 manöverpanel (MCM-140)
1 trådbunden innomhus siren
3 små fjärrkotroller (MCT-234)
1 trådlös utomhus siren
Hela rubbet med frakt gick på 8825:-, det blev avsevärt mycket billigare än att köpa i sverige.
Har plockat upp grejorna och börjat programmera det för basanvändning (får tillträde till huset det skall sitta i till mitten på september).
Det verkar vara ett otroligt avancerat och flexibelt larm med utrymme för allehanda lösningar och kombinationer, kan verkligen rekommendera det.
Har satt i ett vanligt Telia kontantkort och laddat med 100:-, man får bara hålla koll på att man inte bränner potten samt ladda det senast ett år senare för att hålla det aktivt, har läst tidigare att det inte fungerat med "vanliga" kontantkort, men för mig gick det bra, tror att det även handlar om att GSM modulerna är mer up to date.
Redigerat:
Jag är nöjd med mitt larm, Israelierna är duktiga på teknik. Inställningarna är hur många som hellst, kanske lite väl många, men det är ju bra att man kan välja.
Hur fungerar det med språket i engelska larmen, kan man uppdatera till svenska? Mitt pratar ju svenska.
Hur fungerar det med språket i engelska larmen, kan man uppdatera till svenska? Mitt pratar ju svenska.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden