Är det nån som vet ifall det går att få tag på vinklade apparatsladdar? Alltså inte de grövre för nätaggregat eller liknade, utan dom smalare till ex, rakapparater?

Har skaffat en liten tv till husvagnen och när den är infälld mot väggen så kommer sladden sticka ut och det går inte att
fälla in ända mot väggen.

en sån här fast vinklad alltså:
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=39231&path=

Ja, det borde funka om nu inte TS menar en Europasladd där andra ändan är vinklad mot själva TV'n, eller? Men en sådan har jag iofs aldrig sett.

C
Ja, så kanske han menade. Nej, det tror jag aldrig att jag har sett..

Nej den där sitter ju i väggen, jag menar själva kontakten in i tv'n. En sån vinklad har jag heller aldrig sett. Bara på de större apparatkontakterna, som ex. sitter in i nätagget på en stationär dator.

Sök på sladdställ på www.elfa.se

Gamla anslutningssladdar till datorer o dyl. brukar det ju finnas gott om, varför inte klippa av en och sätta på en helt ny sladd på TV:n?

gluecifer skrev:
Känns lite overkill att importera en kabel, men här [länk]
fanns den som bilden visar, exakt en sån jag hade tänkt mig.
Och dessutom är den där specad för 125 V.

//Patrik

Det går nog att stuka till en befintlig plugg genom att värma lite försiktigt med varmluftspistol eller hårfön och böja. Värm inte så plasten smälter bara.

softarn skrev:
Det går nog att stuka till en befintlig plugg genom att värma lite försiktigt med varmluftspistol eller hårfön och böja. Värm inte så plasten smälter bara.
Får man ens göra så? Antar att man tar allt ansvar själv om något skulle inträffa då...

Garantin till det du ansluter lär ju inte gälla då :-(

Jag har också sökt febrilt efter sådana sladdar, men inte hittat. Kjell eller Classe hade för 5 år sedan om jag minns rätt, men inte längre. Kanske att proffsbutiker har, där har jag inte superkollat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.