4 088 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
Vilken TV även som datorskärm?
Men är inte det utifrån att du har flera fönster öppna samtidigt? På min arbetsmaskin vill jag ha hög upplösning av den orsaken att jag vill kunna lägga olika dokument bredvid varandra från olika program.Svarten70 skrev:TV-Spel i största allmänhet är det ju OK för, dom kör inte mer än FullHD. Datorer kör oftast betydligt högre upplösning, jag tror inte jag skulle klara av att sitta på en dator med 1080p (vilket är 1920x1080 pixlar), minimum 1200 pixlar i höjdled måste jag ha, på tok för van med stora skärmar
Jag kör PS3 till min plasma också, det är det den är tillför, men kopplar jag datorn till plasman blir jag galen![]()
Däremot om man mestadels vill surfa eller spela spel så räcker en 1920*1080 till för att ge bra bildkvalite.
Jag skulle egentligen inte rekommendera en TV som monitor, då den är designad för ett annat ändamål. En monitor ska vara skarp och stadig, medan en TV ska ge en mjuk och naturlig bild. Det gör att text och liknande gärna blir lite "luddig" på en TV.
Nejdå. Jag kör multimonitor på min huvuddator, med sex monitorer (två rader med tre i varje), alla 19" som går på 1600x1200. Funkar alldeles utmärkt.
Det är ju tur att folk har olika preferenser annars skulle dom inte få sälja annat än 30" och eventuellt 24" skärmarAndersS skrev:Men är inte det utifrån att du har flera fönster öppna samtidigt? På min arbetsmaskin vill jag ha hög upplösning av den orsaken att jag vill kunna lägga olika dokument bredvid varandra från olika program.
Däremot om man mestadels vill surfa eller spela spel så räcker en 1920*1080 till för att ge bra bildkvalite.
Jag har 24" på jobbet och 30" hemma, för arbete duger en 24" fullt ut (systemadministratör till yrket), men hemma spelar jag mest onlinespel och dylikt och vill ha så mycke skärmyta som möjligt, så 30" eller multippla skärmar är ett måste för mig.
Men som jag sa, PS3, XBox och Wii, kör man ju på 1080p så för dessa saker eller sporadiskt surfande duger det ju också
/Svarten
Om man vill spela på tv så skulle jag leta efter en tv som man kan stänga av bild förbättrings funktioner t.e.x på Samsungs led tv (2009) har ej kollat (2010) där kan man stänga av dem (kallas något med spel läge) när man spelar och man önskar minimal eftersläp i bilderna. Ska man bara surfa då fungerar vilken tv som bara den har skaplig upplösning.
Har dock ej provat men jag körde på min Pioneer 50" innan och den var åt helvete för seg för att spela på... Enligt mitt tycke, spelar dock endast fps spel.
Har dock ej provat men jag körde på min Pioneer 50" innan och den var åt helvete för seg för att spela på... Enligt mitt tycke, spelar dock endast fps spel.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken är bästa lösning för tvättmaskinskoppling?
Vatten & Avlopp -
Vilken typ av flexsslang ska användas till nätverkskabel i vägg?
El -
Allt är smutsigt - jag behöver en högtryckstvätt. Men vilken?
Verktyg & Maskiner -
TV- vilken ska man välja?
HiFi, TV & Hembio -
Vilken sorts Y-koppling för att ansluta två tvättmaskiner?
Vatten & Avlopp