gadu^
gadu^: Jag bor i Sävedalen och kommer få fiber "inom 6 månader". Tror tyvärr att om du inte fick något erbjudande för några månader sen så är ditt område utanför denna omgången. Vilket område bor du i? Anmäl intresse hos www.oppenfiber.se
2 svar · 2,2k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: Och det var/är(?) som sagt inte ovanligt att man struntat i dem. Det är som sagt ingen direkt fara.
8 svar · 1,5k läst
·
Demmpa
Demmpa: Nu är det nästan sju år sedan jag jobbade med det och det vara bara i ca 6 månader. Det var andra som räknade å så. Det jag gjorde var dra nu/byta kabel, byta uttag, montera splittar, gjorde även inmätningar men då hade jag värden uppskrivna som det skulle ligga inom. Här är en länk till "utbildningshäfte" hos Macab
5 svar · 3,1k läst
S
Stepside-57: Har köpt ett PowerMaster-10 från Karlstad, men för tidigt så jag har version 12 (tror jag). Försökte köpa till en trådlös temperaturdetektor i vinter men fick höra att den inte fungerade till min version. Tänkte uppgradera till nyaste versionen men fick hjälp att köpa en vanlig termostat som jag kopplade in med 1m kabel till den trådade sektionen istället. Fick med motstånd och en
13 svar · 17,1k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Efter att just ha prövat lite fram och tillbaka med en av mina Pi:ar som kör xbmc och som jag måste ha VPN till lagringsservern för så kan jag instämma i kören och rapportera att de går väldigt bra att överklocka långt. Jag kör som sagt xbmc/sshfs och min pi klarade inte högupplöst lagrad film. Men efter att ha ökat max CPU till 950 MHz (från 700) och core frequency till
10 svar · 5,0k läst
·
Lostmoose
Lostmoose: Har du kört datorn utan ominstallation i 10 år så skulle jag hur som helst rekommendera en formatering. Det är troligtvis inte bara Norton som ligger och skräpar.
12 svar · 4,7k läst
R
Roland112: kan nämna slutklämmen på historien. Jag köpte en till antenn och fäste på taket. Därefter lät jag antennkabeln från denna nya antenn gå till dosan som var spänningsmatad, därefter rakt in i digitalboxen och då funkade det.
30 svar · 16,7k läst
·
Suhagg
Suhagg: [citat] Får väl prova den. Ska ha PoE till en webbkamera men jag har lösa injektorer jag kan ha till denna.
25 svar · 6,1k läst
·
K
kalubah: Har inte köpt kamera än, men funderar på den här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=755847
4 svar · 4,8k läst
stefancrs
stefancrs: [citat] Om man orkar slåss för sina rättigheter så kan man köpa på postorder / nätet. Två veckors ångerrätt även med bruten förpackning. http://www.arn.se/Referat-vanliga-fall/Referat-/Generella-vanliga-fall/Distansavtalangerratt/Fall-1/Fall-11/
11 svar · 2,3k läst
·
stefancrs
stefancrs: Mössen?
10 svar · 5,2k läst
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Jo, grymt nöjd. En XV-15. Har inget att klaga på mer än ungarna som inte kan hålla undan strumpor och leksaker...
9 svar · 1,6k läst
S
Statteman: Vill bara uppdatera att tvättmaskinen fungerar perfekt har gått många tvättar, det vinande ljudet minskade för varje tvätt och är nu helt borta, känns skönt att fixa tvättmaskinen för 150 spänn istället för att lägga 5000 på en ny, rekommenderar alla att kolla upp vad som kan vara fel innan man åker och köper nytt...
21 svar · 17,8k läst
·
bobas
bobas: Vill du köra Windows på nasen är Windows server 2012 bra då det stödjer refs som har features liknande zfs.
25 svar · 4,4k läst
V
VikHe: Cat 5e klarar frekvenser upp till 100MHz, Cat 6 upp till 250MHz, är väl största skillnaden Lite andra parametrar som skiljer också.. Cat 6 börjar vara billigare än Cat5e, säljs mer av Cat 6 nuförtiden :)
6 svar · 5,0k läst
Flöjten5
Flöjten5: Tack pelpet! Mycket bra idéer!
49 svar · 8,7k läst
M
Mats: Tror inte det ligger hos bboverket utan i Svensk standard och den är väl inte tvingande?
2 svar · 2,4k läst
S
sm4vzk: Ett tips, det är inte alls hugget i sten att rätt kabelfärger finns på rätt stift i en patchkabel som är prefabricerad, troligen orsaken till att ditt första försök misslyckades. :)
19 svar · 28,3k läst
D
Drosen: [citat] Hej, ja tiden får utvisa. Jag kan återkoppla om 2.5 månad när jag testat :)
15 svar · 4,2k läst
D
Drosen: Om någon vill köpa Julas modell så reas den ut nu för 995 kr. Jag avvaktar och kommer att beställa en Liftmaster LM60R från en firma på tyska eBay.
9 svar · 13,8k läst
F
Felde: Hmm, Canal digital kontaktade mig igår oxh berättade att problemet skulle vara löst. Har dock inte varit hemma oxh haft möjlighet att testa. De bad mig starta om dekorern och se ifall det blev bättre. Kommer hem på måndag och kan kika då. Har du startat om? Om du ibte får info så Felanmälan gärna :)
10 svar · 4,8k läst
E
erik5678: [citat] Nu har jag ingen erfarenhet av just denna pryl, men på min ReadyNAS Ultra 4 så kan jag skapa en share och tillåta gäståtkomst, vilket innebär att delningen går att komma åt utan att behöva ange några inloggningsuppgifter. Detta tillåter däremot både läsning och skrivning. Det går att lösa under avancerade inställningar genom att klicka ur en ruta med följande text
53 svar · 7,9k läst
·
kysan
kysan: Finns inga mappar på oinspelade kvar för schemat försvannn, förstår du :)
11 svar · 7,2k läst
B
biggles12: Väldigt nöjd med min Fibaro. Scriptdelen är riktigt bra när man grottar ner sig i LUA.
5 svar · 3,8k läst
pelpet
pelpet: Bredband = nej, det var därför jag var ute efter en kamera med inbyggt 3G.
9 svar · 14,7k läst
K
_kiM__: [bild] Jag har installerat produkter från Russound och är riktigt nöjd med resultatet. Låter bättre än vad jag förväntade mig. 5.1 system i vardagsrummet och sen kompletterar jag med en Zon 2 i köket med 2 takhögtalare. AV-Reciver: Marantz NR1603 Frontar: 2x Russound 7W86 Center: 1x Russound 7W55LCR Surround: 2x 7C72 (takhögtalare) Zon 2: 2x 7C72 (takhögtalare) Sub: Velodyne SPL-800i
36 svar · 16,6k läst
·
A
Avemo: Rost är enklast att stålborsta bort. Är det lite kvar som inte sitter löst är det ingen fara att lämna. Järn är nyttigt. Jag skulle bekymra mig mer över härsket fett. Är det mycket av den varan kan man köra den i diskmaskinen. Tillägg: Genomgången som Dalbotös länkar till är bra. Det är bara för specialfallet att stekpannan stått oanvänd i många år som jag skulle prova
2 svar · 1,8k läst
J
jerk: Är det någon som lyckats installera Mertens dimrar i Fibaro och fått fram så man kan ändra parametrar osv.
213 svar · 151,1k läst
·
T
ttee: Tack för tipset!
2 svar · 1,4k läst
Demmpa
Demmpa: 1) Jag skulle tippa på NEJ 2) Ja det går att tänds/släcka med fjärren (fjärrströmbrytare) oberoende om tellstick Duo/NET är igång eller inte 3) Jag antar det 4) man loggar in på http://live.telldus.com/ 5) JA 6) JA Jag har Tellstick.net, har både trådlös plugin som jag styr och trådlösa mottagare som jag har monterat bakom befintliga strömbrytare (där har jag flyttat trådarna
1 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.