2 847 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
24 ports patchpanel uner 19"
Sida 1 av 2
Jag letar med ljus och lykta efter en 24 portars patchpanel UTP cat6 som är högst 46cm (innermått på garderob) bred inklusive hylla/väggfäste/takfäste. Det verkar inte finnas?
Jag skulle kunna tänka mig att ha 2st 12 portars ovanpå varandra men har då svårt att hitta passande infästning, då allt verkar vara anpassat för 19". Har någon sett något som skulle kunna fungera för mig?
Jag skulle kunna tänka mig att ha 2st 12 portars ovanpå varandra men har då svårt att hitta passande infästning, då allt verkar vara anpassat för 19". Har någon sett något som skulle kunna fungera för mig?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Kjell art: 68040
En liten låda istället för panel, dock 12portars.
En liten låda istället för panel, dock 12portars.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Ah, missade att du ville ha Cat6, men du hittade den själv =)
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Lite tvärtom. Det är oskärmat som är OK. STP/FTP/SFTP är inte OK i normala installationer så se till att att använda UTP hela vägen.kalubah skrev:
Det spelar heller ingen roll om du har Cat5e eller Cat6 i ändutrustningen i ditt fall. Nästan inte i några fall.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Utryckte mig lite otydligt kanske.kalubah skrev:
1. Det är alltså OK att använda en Cat5e-panel och uttag till en Cat6-kabel. Skillnaden i transmission kan ändå inte utnyttjas i en normal anläggning för datatrafik.
2. Du skall inte använda annat än UTP (oskärmat) i anläggningen. Cat5e eller Cat6.
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
jag har köpt en sånhär
http://www.ebay.com/itm/26061601213...l?_from=R40&_sacat=0&_nkw=260616012131&_rdc=1
har inte installerat den än...
http://www.ebay.com/itm/26061601213...l?_from=R40&_sacat=0&_nkw=260616012131&_rdc=1
har inte installerat den än...
Magic: Den var ju billigt iaf, kanske kan vara ett alternativ. Lång leverans?
Johan: Då ska jag ha cat5e patchkablar också antar jag? Menar du att jag har dragit cat6 helt i onödan? Jag försöker göra det lite framtidssäkert här...
Johan: Då ska jag ha cat5e patchkablar också antar jag? Menar du att jag har dragit cat6 helt i onödan? Jag försöker göra det lite framtidssäkert här...
Varför inte köpa en modulärpanel? Jag har en och det är sååå lätt att koppla in fler kablar eftersom man kopplar in i ett modulärjack som sedan sätts in i panelen. Panelen är då bara en plåtbit och jag väljer själv ifall jag skall ha cat6 eller inte. Det finns även färgade Jack
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
allting är relativt, men inte så farlig. 2-4 veckor, inte längre iaf.kalubah skrev:
Jag tänkte göra som så att jag köper en tom patchpanel och klipper av en bit så det får plats. Kanske blir av med en eller två portar men det är ok. Det är lite av en djungel vad gäller modularjack och rätt stor prisskillnad. Jag har t ex blivit rekommenderad den här för 71kr/st till mina vägguttag:
http://www.elbutik.se/product.html/modularjack-kat-6-dpm?category_id=323
Fungerar det lika bra med t ex dessa för både min patchpanel och uttag? http://www.direktronik.se/prod/prod.asp?sitem=11-2021&sprod=true&prodid=60#11-2021
Prisskillnaden är ju enorm. Får man vad man betalar för?
http://www.elbutik.se/product.html/modularjack-kat-6-dpm?category_id=323
Fungerar det lika bra med t ex dessa för både min patchpanel och uttag? http://www.direktronik.se/prod/prod.asp?sitem=11-2021&sprod=true&prodid=60#11-2021
Prisskillnaden är ju enorm. Får man vad man betalar för?