Har skaffat apple tv men när jag speglar min iphone med tv så syns bara en liten bild i mitten på två och omkring är det bara svart. Kan man ställa in det på något sätt så man kan starta film genom iphone eller ipad och se den på tv för det är ju det jag köpte apple tv till.

När du speglar din iphone/ipad så blir det svarta remsor på sidan. Använd istället airplay från din iphone/ipad (kräver att du har trådlös wifi hemma) så blir det "stor" bild.

Okej men hur kör jag AirPlay genom apple tv?

Har wifi hemma men är det mer man behöver för att köra AirPlay

Airplay är självkonfigurerande så den skall dyka upp som en rektangelsymbol med en triangel i spelaren du använder utan att du behöver ställa in något. det enda kravet är att AppleTV:n och iOS-enheten finns på samma nätverk. Det kan dock vara så att spelarappen inte har aktiverat funktionen t.ex. av upphovsrättsliga skäl. Femmans app har jag för mig gör så. Även en del webbbaserade (html5-) spelare. Hur bilden visas på TV beror på TV:ns inställningar.
Om du istället vill spela media genom att läsa från dina lokala enheter eller de som är incheckade med Back-to-my-Mac, är det bästa att slå på Hemmadelning. Du loggar in varje enhet med ditt AppleID så hittar de varandra automatiskt.

Jag förstår inte. Jag har apple tv igång. Trycker på knappen 2 gånger på min iphone och skrällar till vänster där triangel symbolen är så syns iphone bilden i tvn men svart runt. Kan man göra på fler sätt så bilden är över allt?

Vilken app är det som du använder?

När du gör som du beskriver så blir det som 2 skärmar. En kopia av din skärm.

Det du ska göra är att spela upp en film i din ipad/iphone. När den startat kommer en symbol upp där du kan aktivera appel tv. Då blir det stor bild.

Japp. Symbolen dyker upp automatiskt i spelaren och "skickar bilden vidare". Se bilderna nedan hur det blir på webbsidan SVT Play.

ImageUploadedByTapatalk1370180530.361125.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1370180541.811065.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByTapatalk1370180551.820297.jpg
Skapa konto

Johan Gunverth skrev:
Japp. Symbolen dyker upp automatiskt i spelaren och "skickar bilden vidare". Se bilderna nedan hur det blir på webbsidan SVT Play.

[bild]
[bild]
[bild]
Har du 2 appletv på olika ställen?? Har jag inte haft en tanke på att man köra dubbelt. Coolt isåfall

• Gilla
D09
  • Laddar…
viktorj skrev:
Har du 2 appletv på olika ställen?? Har jag inte haft en tanke på att man köra dubbelt. Coolt isåfall
Nja, inte dubbelt i den meningen att man kör innehållet synkat på två utkällor. Det går dock med köra synkat ljud på AppleTV och Airport Express från iTunes. Airplay (AirTunes) har inbakad tidskod för det ändamålet.
Anledningen till att jag har två AppleTV är att ungarna kan sätta sig och titta på film där de stör minst för tillfället. :)

Jag fick till det nu så funkar kanon. Apple tv är ju hur bra som helst har man kommit fram till nu:)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.