Ska det inte vara någon form av dragavlastning när man monterar en kabel i ett modularjack? I dom jacken jag har köpt så verkar det inte finnas någon alls. (Det finns två pyttesmå hål där man skulle kunna kunna knyta fast en fiskelina eller något, men det kan ju knappast vara meningen att man ska behöva pilla så.)
Visserligen kommer ju allt att sitta skyddat när det väl är monterat, men någon form av avlastning skulle ju ändå kännas bra.
(Det är första gången jag ger mig på en fast nätverksinstallation om nu någon trodde något annat...)
Visserligen kommer ju allt att sitta skyddat när det väl är monterat, men någon form av avlastning skulle ju ändå kännas bra.
(Det är första gången jag ger mig på en fast nätverksinstallation om nu någon trodde något annat...)
Om du hittar ett så smalt buntband blir det ändå inte särskilt mycket dragavlastning. Om du inte hittar något ställe på ramen där du kan dra fast ett bättre buntband så strunta i det. Ledarna sitter mycket hårdare än man tror. Det de är känsliga för är upprepat vickande fram och tillbaka men det är ju inte aktuellt i en fast installation.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Behövs väl ingen dragavlastning om kabeln klamras i närheten av uttaget.
Jag har då inte dragavlastat en fast installation.
Protte
Jag har då inte dragavlastat en fast installation.
Protte
Ok, det kanske är överkurs i så fall. Ledarna ser ju så klena ut, så jag tyckte det kändes bäst med någon form av avlastning när man rotar runt i boxen och installerar fler jack. (När locket väl kommer på så kommer det förhoppningsvis att dröja några år innan jag behöver peta på kablarna igen.)
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 189 inlägg
Och det var/är(?) som sagt inte ovanligt att man struntat i dem. Det är som sagt ingen direkt fara.
Klicka här för att svara
