Hallå

Sitter med fingret på köp-knappen på en Sonos Play 5 till uterummet men blir inte klok på en sak,
jag har inga Sonosenheter sedan tidigare, fungerar den rakt av ändå med Sonosappen på surfplattan eller behöver man något mer för att den ska fungera? Tänker ansluta den med nätverkskabel, ej trådlöst om det nu gör någon skillnad.

Hej
Om du kommer ha nätverkskabel in i Play5an så behöver du inget annat.
Gratisappen till Iphone, sen är det bara att köra.
Välj Play5!

Tack!

Ser också att den innehåller ngn form av switch, kan jag koppla annan nätverksenhet till Sonosen och den får en IP-adress från routern precis som om jag skulle kopplat den direkt dit?

Raskus skrev:
Hallå

Sitter med fingret på köp-knappen på en Sonos Play 5 till uterummet men blir inte klok på en sak,
jag har inga Sonosenheter sedan tidigare, fungerar den rakt av ändå med Sonosappen på surfplattan eller behöver man något mer för att den ska fungera? Tänker ansluta den med nätverkskabel, ej trådlöst om det nu gör någon skillnad.
Hej Raskus,

Eftersom du tänkt ansluta den med nätverkskabel (så att den får tillgång till internet förutsätter jag) så kommer den fungera som du tänkt.

Hade du tänkt ansluta den trådlöst så hade du fått använda dig av en sonos bridge (eller en annan sonos enhet) som i sin tur är ansluten med kabel mot dit nätverk (och internet). Detta eftersom sonos skapar sitt egna trådlösa nätverk (av olika anledningar). Självklart kan man, trots detta, styra sonos med en telefon/platta/dator som är ansluten till sitt vanliga nätverk (dit en av sonosenheterna är ansluten).

Så kort sagt, ja det kan du. :D

Raskus skrev:
Tack!

Ser också att den innehåller ngn form av switch, kan jag koppla annan nätverksenhet till Sonosen och den får en IP-adress från routern precis som om jag skulle kopplat den direkt dit?
Yes. :thumbup:

Nappade på Hifiklubbens erbjudande om att köpa en Play 3/5 och få en Bridge på köpet. 3398 kr blev det för 5an. Kopplade upp den idag och älskar den redan, underbar maskin. Ägnade ett par timmar idag åt att åka runt i krypgrunden (lycka till med det ni som har gjuten platta) och dog fram nätverk till uterummet då jag anser att trådat alltid är bäst, bortsett telefoni då givetvis.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.