K
Flyttad
K
Flyttad
D
dsub: Goggledrive, skulle det ju så=)
14 svar · 2,1k läst
Cujo
Cujo: [citat] Att tänka på: Med den planlösningen så är det nog oundvikligt att "allt" ljud läcker upp till övervåningen. Luft ljudisolerar inte alls. Oavsett högtalare så kommer allt som spelas i vardagsrummet, att höras precis lika starkt uppe på balkongen, som i vardagsrummet. Dessutom så kommer musiken att höras in i de rum som angränsar till balkongen lika bra, som om högtalarna
11 svar · 2,6k läst
R
Roland112: jag får testa att koppla in min nuvarande och se helt enkelt. Återkommer!
8 svar · 1,6k läst
sandhall
sandhall: Var någon som postade en cad - ritning med en massa elsymboler här på forumet. Var inga problem att importera dessa till Visio iaf. Sök, och du skall finna. :)
3 svar · 2,1k läst
J
jdahlgren: Jag köpte från RS components nyligen och landade på 527 kr för RaspberryPi, minnekort 4GB, låda och strömadapter inklusive frakt. Dock får man hålla sig i tre veckor innan man får hem grejerna. Men har man inte bråttom tror jag priset är svårslaget.
9 svar · 4,8k läst
R
Rena: Mailade igår till tillverkaren av iUSBport. Den kommer att börja säljas i april till ett pris av 70$. För mig är det en klockren produkt. Liten, smidig, laddas direkt i USB och kan ansluta alla typer av USB-lagringsenheter.
16 svar · 4,2k läst
nsiak
nsiak: [citat] Jepp, på jobbet kör jag 3 ssid på 3 olika vlan
9 svar · 3,0k läst
·
Snatchi
Snatchi: Jag arbetar som arbetsledare på ett företag, som schaktar och lägger ner slangar för bredband, samt blåser fiberkablar i princip hela landet. Vi har gjort det sen 1999 och vi har lärt oss mycket om vilka vägar man kan gå när man ska börja med ett fibernät i tex ett byalag. Det är alltid bra att veta hur många som är intresserade i byalaget och om dem kan tänka sig att göra något
23 svar · 4,8k läst
K
K-Aronsson: tack för era tips, får se vad jag kan åstadkomma i helgen
5 svar · 964 läst
·
T
Tjuvkil: Det låter helt rimligt att hålla igen på SMS, inte bara av ekonomiska skäl. Alla känner väl till den där om fåraherden som ropar att vargen kommer. Jag undrar lite om expansionskortet som BORNER skriver att han kopplar sig mot. Är det för att alla befintliga ingångar är upptagna, eller måste man ha det kortet? Vilken typ av kabel användar man för att ansluta mellan Fibaropucken och
5 svar · 6,0k läst
Demmpa
Demmpa: [citat] Det finns (har funnits iaf) trådad FMsändare som man monterar mellan antenn och antennintag.
12 svar · 1,9k läst
V
Videonisse: [citat] Tack för tipset, köpte en på Dustin, var ju riktigt bra pris! Behövde GigE samt VLAN så den passar perfekt :-)
23 svar · 7,0k läst
G
Gaffe: Bytte till Lexcom kabel så fungerade det direkt. Antagligen var det lite för liten dimension på Kjells cat 5 kabel. Det blev ett helt annat motstånd när man pressade ihop locket på modularjacket med Lexcom kabeln. Stort tack till alla för tips och idéer! Ett särskilt tack till Per på elgrossisten.se för fin fin support! :)
14 svar · 3,6k läst
J
jtl: Tackar för tipsen. Låter som att det första alternativet är det enklaste och det jag kör på.
2 svar · 8,1k läst
nsiak
nsiak: Googlade lite snabbt och det ska tydligen gå att dela gps-signalen via bluetooth till iPaden från iPhone med tex denna app https://itunes.apple.com/app/zmap/id504320381?mt=8 - GPS Share (Share the GPS signal via Bluetooth) Långt ifrån smidigaste lösningen dock..
7 svar · 8,3k läst
TeroM
TeroM: http://www.ampnetconnect.eu/web/NOR/Home/Contact/DistributorsSE/ Sen lär du som privat person behöva hitta ngn av deras distributörer.
4 svar · 1,6k läst
O
O A: Liknade finns på teknikproffset, kanske inte går att skruva fast Det är med sugpropp, och för [bild] http://www.teknikproffset.se/BIL/Bilhaallare/Bilhaallare-med-sugpropp-och-nackstoedsfaeste-foer.htm
4 svar · 1,1k läst
·
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Ja det finns det. Även om man mest talar om kabeln så finns det uttalat i standarden vilka parametrar (bandbredd, dämpning, överhörning, alien X-talk osv) som måste vara uppfyllda även för exv. "connecting hardware" så som uttag o dylikt, och hela kedjan måste alltså uppfylla cat6a eller dylikt för att få kallas det. Det ställer även krav på installationssätt, cat6 kabel
4 svar · 9,2k läst
R
Rena: Hej, Det finns många larminstallatörer här så tänkte försöka få svar på en fråga. Jag har en Ernitec Basic 3000 DVR och skulle vilja komma åt denna via min iphone. Det skall fungera via vanlig webbrowser, men jag är intresserad av att komma åt den via telefonen eller paddan. Någon kunnig som kan hjälpa mig? Tack!
0 svar · 1,2k läst
N
Nilsson2: Jag beställde från eBay igår.
26 svar · 5,8k läst
T
tjalan: Ok, tack så mycket för svaret, får besöka dom imorgon.
3 svar · 8,6k läst
·
te96usn
te96usn: Hittade den billigare http://www.electrokit.com/rorelsedetektor-pir-mini-inbyggnad.48275 eller denna, är upp till 12V. http://www.electrokit.com/pir-rorelsedetektor.45479
3 svar · 2,0k läst
Miles
Miles: Löst! Var tvungen att göra ny kanalsökning ... hur den kunde påverkas av stängd antennförstärkare förstår jag inte? Men nu funkar skiten iallafall ... :)
3 svar · 2,3k läst
nimhed
nimhed: Lepai beställd. Hoppas det är bra till något. Sent from my HTC Desire using Byggahus
14 svar · 1,3k läst
R
RAA: Tack för svaret! Är inne på samma sak. Lite tråkigt att man inte kan få allt man vill kombinerat i en app. Skulle vilja ha bra bild samt styra lysen och larm med en app. Undrar om Visonic kommer med någon Plink och app som man kan hantera det med.. Som jag förstått har de äldre versionerna en del av dessa funktioner med X-länken..
25 svar · 10,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.