H
henkepenka: Hej, nu har jag gjort en stor uppdatering på tjänsten. Ny adress, ny layout och nya funktioner! Tjänsten går nu under namnet TempLight och hittas på följande adress: http://www.templight.se
4 svar · 9,0k läst
L
larsrydell: Kör också med Nexas i stugan för att kunna reglera värmen på/av. Kör med underhållsvärme när jag inte är på plats.) Köpte 3-pack Nexa på Kjell & Co med artikelnummer 50207 för inomhusbruk samt en 50352 för utomhusbruk. Självlärande som hittills aldrig tappat kodning. (Snart ett år sen.) Har också en väderstation av fabrikat Oregon med tre trådlösa enheter som mäter temp och
3 svar · 2,4k läst
K
Kjell_G: Bra tips helioz, jag är typisk normalanvändare men har inte alltid koll på programmen ;) Nu är dvd installerad och, heureka! Den fungerade utan aktiv installation, hoppade snällt igång vid första testskivan. Kanske läge att fortsätta lägga över den gamla CD-samlingen :) Mer skrämmande dock att höra att mycket elektronik är så dålig idag, handlarn hade tagit hem en handfull dvd
22 svar · 3,4k läst
·
F
f91jsw: Det finns en massa trådar här om varför fast bredband är bättre än mobilt (tyvärr brukar diskussionen bli lite infekterad men de bitarna får du skumma). Kapaciteten för mobilt bredband har i princip nått den teoretiska gränsen, för själva tekniken. Det som återstår är att bygga fler basstationer (kostar pengar) och att fler frekvensband blir tillgängliga (tar tid och ökar inte
9 svar · 2,3k läst
L
Lagen: Det går nu att få fiber för oss i Täby / Gribbylund. Jag hittade denna sida: www.gribbylundfiber.se
39 svar · 12,9k läst
S
steve5432: [citat] För att i dagsläget är schema - och serieinspelning sjukt smidigt för oss som inte lever våra liv efter en tv-tablå utan kollar när vi har tid och lust. Och för att det i dagsläget inte har funnits någon tjänst som kan leverera streamat lika smidigt och billigt som ett boxer + mediacenter. Om denna nya lösningen fungerar så är det ju perfekt, då kan jag skapa en
11 svar · 6,9k läst
R
Roland112: Ja fann de här med android tv. Billigt o enkelt, tack :)
4 svar · 983 läst
J
jimih: [citat] Tack GK, för dessa uppmuntrande ord. Och det är ju naturligtvis så att vare sig skarvdon eller kabel kommer *limmas* fast i väggen, så jag (eller nästkommande lägenhetsägare) kan utan allt för stora ingepp byta ut allt i framtiden, om det skulle behövas.
19 svar · 11,6k läst
A
adde_camilla: trådlös hdmi lät intressant! Tvillingkort kostar ju bara 89kr/mån har jag för mig men det känns ju ändå så sjukt onödigt eftersom det handlar om 4-5 dagar/mån kanske. Får googla på trådlös hdmi
4 svar · 1,4k läst
Mikael_L
Mikael_L: Hur har det gått? Fick du igång NASen eller lämnade du tillbaka den?
55 svar · 7,1k läst
V
vitaudi: [citat] Nej, barnen tyckte inte att det var kul att jag fixade med det :) Det får bli när tillfälle ges.
19 svar · 12,2k läst
Realdoolar
Realdoolar: Tack mape, då vet jag det till nästa gång :)
11 svar · 1,8k läst
H
hekj: Uppdatera till NexaHome 3.1.0 genom att: 1 a) logga in på din RPi 1 b) skriv följande om fönstersystemet inte startar upp av sig själv: startx 2) dubbelklicka på LXTerminal ikonen och skriv följande i terminalfönstret: cd ~/nexahome wget http://nexahome.se/NexaHome_RPi_3.1.0.jar 3) klicka på ikonen längst ner i vänstra hörnet och välj 'Accessories -> File Manager' Leta reda på filen
6 svar · 5,2k läst
Suhagg
Suhagg: Sensorn kommer sitta 1m ifrån vägen. Där ska den nå ca 5m rakt över vägen. Andra sidan är det tät granskog. Den ska känna av människor och bilar är förhoppningen.
6 svar · 3,1k läst
1
111111: Låter som ett alternativ:thumbup:
5 svar · 1,0k läst
B
Bluff: Tack alla för svaren! Kommer nog inte ha kabeln spikad så länge. Kommer lägga kabelkanal på golvsockeln efter det att vi renoverat klart vardagsrummet. Drar nog en separat data-kabel bredvid min vanliga tv-kabel... Tack ändå, det var värt ett försök! /Johan
15 svar · 12,9k läst
A
Amatörbyggaren: Jag skall "ta närkontakt" med kommunens fiberbolag och avkräva några svar om dimensioner etc. ikeo. Bra tips om extra rör, så får det bli
12 svar · 16,6k läst
Nimajneb
Nimajneb: Du måste kolla din anläggning om den är Airplay kompatibel. För Androiden ska det nog funka med rätt appar http://www.mobil.se/guider/guider-android/sa-kor-du-airplay-med-android-1.520107.html
7 svar · 1,2k läst
N
nforslund: Här kommer lite inspiration. Jag började med en pic 12f675 med bara 8 pinnar. Det är enastående vad mycket man kan få in i en sådan liten PIC. Detta är mitt första pic-projekt, så koden är kanske inte den snyggaste. http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=63772
39 svar · 6,1k läst
·
R
Roland112: ok tack
9 svar · 6,9k läst
·
R
9 svar · 6,9k läst
·
F
fusion: Prova denna http://mbdes.se/Exego.aspx?p_id=273&c_id=125&gclid=CLCSn5-XgbYCFSx7cAod9SoAjg
8 svar · 4,7k läst
·
D
Drömhus2012: Vet inte om det kanske finns VU+ mottagare som funkar mot det...
2 svar · 1,1k läst
S
sunqan: nu har jag googlat :) rätt om must carry... svt har däremot avtal med båda operatörerna. Canal digital har ett "depositionskort" och viasat låser upp mottagaren.
43 svar · 27,7k läst
vedit
vedit: En lurig grej jag upptäckte i samband med annat labbande och som jag inte har utrett vidare. Inblandade var en g-accespunkt som var inställd på auto kanalval och en mobil Nexus 4. Mobilen tappade emellanåt wifi och det verkade lite skumt. Det kom ibland igång efter omstarter men var väldigt osäkert. Till slut kom jag på att Nexus 4 inte funkade över kanal 11, ungefär som den vore
26 svar · 3,8k läst
C
cecar33: pasp Det är ett övergående problem om du inte har svårt med minnet. Man lär sig av misstagen jag lovar, därefter är det ett icke problem.
11 svar · 10,6k läst
F
Fiat 500: [citat] Samlar du alla sonoskomponentern till ett ställe är det lätt att sommartid koppla på utomhushögtalarna och "offra" någon inomhuszon. På vintern är det bara att byta tillbaka. Gör man det lättillgängligt kan man nästan byta ifrån dag till dag, beroende på var man befinner sig och vill ha musik. Då kan man spara in en connect amp. Det enda man behöver göra är att byta
7 svar · 1,8k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Nej, det är "känslighet" som du ska kika efter. Brukar anges som dB/W eller dB/2.83V. edit: Tyvärr är inte alla tillverkare precis "lika ärliga" med hur dom mäter, anger och specar sina högtalare. Samt att t.ex. upplevd ljudvolym även påverkas av frekvensgången och sånt. Så även helt korrekt uppmätta data kan ändå upplevas som lite olika lättdrivet. Men i vilket fall är
16 svar · 4,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.