E
etompau: [citat] Inte bara bränna sönder, har sett bilder på transformatorer som har splittrats i bitar vid åsknedslag.
4 svar · 752 läst
P
Pelham123: En fråga. Jag har förlängt guidekabeln. Men den vägrar rita om den på kartan. Har gjort ny kalibrering. Tagit bort kartan. Gjort ny karta men den gamla guideslingan är kvar! Vet någon?
8 svar · 6,5k läst
·
M
micked99: Helt grymt!! jag antar att det finns en hel del högskolepoäng hos denne forum medlem!! :)
1 svar · 496 läst
G
gustavk: Ser att det finns några modeller med Lidar som "MAMMOTION LUBA mini AWD LiDAR" och andra märken som Dreame A1 och A2. Som jag förstår det ska dessa modeller vara ännu mindre beroende av en bra gps signal då de byggt upp ett 3D punkt moln mha Lidar'n förstår att navigera.
10 svar · 2,7k läst
B
Bleazt: Hänger med 😊 Kanske 60% på stora ytan och 20% vid laddare samt lång bort på vänster sida närmare kopplingen för guidekabel?
4 svar · 720 läst
·
useless
useless: [citat] Alla prylar som innehåller en dator med programvara går såklart att programmera om. Det är bl a därför tillverkarna trycker hårt på molntjänster så man flyttar en del av värdet från hårdvaran så inte den blir lika attraktiv att stjäla.
47 svar · 9,8k läst
·
H
HerrMögel: Ja då blev det ju en billig reparation. De var ju bra, bara att tuta och köra.
7 svar · 586 läst
Jonathanr
Jonathanr: Väcker liv i denna tråd i hopp om att lösa exakt samma problem som TS upplever. @Makusi är du fortfarande aktiv här på forumet? Någon lösning på problemet?
2 svar · 1,9k läst
L
lobelia85: Ser mycket intressant ut och fördelar med dom med komplicerade gräsmattor och buskar o träd. Det som blir avgörande känns som att det blir hur bra de kan få till appen. Något de pratar rätt lite om för tillfället. Men har flera nivåer på gräsmattan o murar o buskar och träd i mängder så en trådad skulle inte funka. Har faktiskt "beställt" en på kickstarter. Så får vi se om de
2 svar · 685 läst
·
useless
useless: Jag fortsätter på samma tema (har inte vågat köpa nån gräsklippare än)... Är det nån som har köpt en billig grävmaskin från Kina? Det finns ju en uppsjö av maskiner på dryga tonnet för 12-20 000:-. Får man hem en maskin för de pengarna eller blir man lurad? [bild]
10 svar · 2,0k läst
·
H
hjortens80: [citat] Tyvärr händer inget när jag dockar den manuellt i laddstationen i avstängt läge. Batteriet är urladdat helt nu, går ej att slå på klipparen alls nu. //Mvh Martin
6 svar · 10,4k läst
blackarrow
blackarrow: Har du mätt kabeln så den inte är avoxiderad / avbrott inne i under isoleringen? Jag för mig att laddaren ökade spänningen till 30V eller nått sånt när den märker att roboten är i laddaren. Prova annars att fråga i Landroid tråden. Kanske mer aktivitet där. https://www.byggahus.se/forum/threads/worx-landroid-2-0.208892
1 svar · 467 läst
H
hjortens80: Testar att lägga in en fråga i tråden här. Har en Works WG791E.1 som ej tar laddning. Har plockat isär främre bleckenheten på gräsklipparen och konstaterar att den svarta kabeln gått av. Har skarvat och lött om båda sidorna så det är nu ok. Har mätt 13.1 V mellan pinnarna på laddaren, rengjort från oxid på plattor och pinnarna. Laddaren blinkar grönt. När jag ställer in
14 svar · 5,9k läst
·
E
etompau: Det lär vara helt uteslutet. En maskin från 2017 skiljer sig hårdvarumässigt markant från de slinglösa modellerna som säljs idag. För mekaniska skador på kabeln så finns det kraftigare kabel att installera. Kanske en idé på området där grannen kör?
1 svar · 656 läst
SimonLe
SimonLe: [citat] Jag lämnade in den för felsökning och fick svar att dom skulle behöva byta huvudkort. Har dock inte gjort det. Funderar på att köpa nytt istället
5 svar · 1,5k läst
J
jdaniels: Installerade en Landroid L800 förra året och är mkt nöjd. Spikes förbättrar framkomligheten enormt, min slirade oxå innan men efter installationen så är det helt borta. Jag har även ACS som jag tycker fungerar riktigt bra.
11 svar · 1,3k läst
·
E
eztoril: [citat] Tack för svar. Ang. "fri sikt mot skyn": Jag antar att det bara är en god GPS-signal som krävs rent tekniskt(?) Det ska inte vara något problem för deras del. Dock, om klipparen behöver prata trådlöst (oxå) med laddstationen, så kan det bli problem iom ett stort hus emellan zonerna. Svar till ett senare inlägg: Ja, det finns ingen möjlighet till passage mellan zonerna. /Martin
4 svar · 929 läst
·
A
ArvikaBRF: [citat] Lite sent svar men det var kretskortet i laddstationen som var trasigt, ifall någon annan har samma problem.
14 svar · 53,5k läst
·
G
gullefjuniz: [citat] Tack så mkt, ska kolla detta.
8 svar · 2,1k läst
·
S
sole_oggi: [citat] [bild]
11 svar · 1,3k läst
·
B
Bockstensmannen: [citat] Har haft isär och smörjt upp dom men det är nog ingen ide lägga mer tid på dom. Den har gått i över 10år 😊
5 svar · 643 läst
·
E
etompau: Låter märkligt. För att starta guidekalibrering så krävs det att man går in i menyerna i klipparen. Menar du att vid varje schemalagd start så triggas denna funktion i klipparen? Vad hände rom du manuellt testar yttäckningen för aktuell startposition? [bild]
1 svar · 428 läst
·
P
Peter Uhde: Hej Har samma problem med min 527s , har du hittat lösning på problemet
1 svar · 2,1k läst
P
Peter Uhde: Hej Har fått samma fel på min 527s , någon som vet vad som är felet?
1 svar · 3,6k läst
·
E
etompau: [citat] Du bör ha minst 30-40 cm avstånd mellan beg.kabel och vänster om guiden (sett in mot laddare). Tänk på att klipparen varierar sitt avstånd till guiden vid körning och ligger då beg.kabeln för nära så avbryter den körningen och påbörjar klippning på denna plats. Så felet kan då uppstå sporadisk avhängigt vilket avstånd klipparen har valt just då.
6 svar · 785 läst
·
E
etompau: Från den tunna informationen ser det väl rimligt ut med den nuvarande placeringen.
1 svar · 484 läst
·
Bricco
Bricco: Efter att ha fungerat utan problem sen uppgraderingen ovan så bara slutade idag appen att synka med min 310. Provat att ta bort koppling på 310 och skapa ny, installera om appen på iPhone men ingenting får dom att hitta varandra. Väldigt märkligt. Måste vara en bugg som letar sig fram ibland. Får se om det hoppar igång annars blir det att åka till verkstad och igen lägga in mjukvaran..
51 svar · 24,7k läst
Y
Yamakawa: Jag kör på din rekommendation. Tack igen!😄
9 svar · 931 läst
·
O
_Oskar_: [citat] Allt fungerade o lampan tändes efter den klippt nån dag. Men nu några månader senare så är lampan släckt igen o jag hittar klipparen med att den säger att den inte hittar slingan. Har ström, har kopplat transformatorn direkt till laddstationen etc. Gräsklipparen är fullladdad. Kör ECO-mode på slingan. Börjar luta åt kretskortbyte i laddstationen...
6 svar · 16,9k läst
Andree79
Andree79: [citat] Har oxå samma problem med en 265acx… ingen som vet varför ??
2 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.