485 läst ·
5 svar
485 läst
5 svar
McCulloch ROB S600.
hej,
min McCulloch ROB S600 blinkar blått vid laddstationen, jag har försökt hitta brott men hittade inget, jag har försökt byta kontakterna till kabeln på baksidan men funkade inte heller, läste någonstans att koplla bort alla 3 kontakter på baksidan och sedan ta en kort kabel och koplla mellan R och L, då ska det lysa grönt, men hos mig blinkade det rött, då står det att det kan vara antenn kabeln som är trasig, kollade till den också och den såg hel ut.
Är det någon som har haft något liknande eller vet vad jag ska göra?
min McCulloch ROB S600 blinkar blått vid laddstationen, jag har försökt hitta brott men hittade inget, jag har försökt byta kontakterna till kabeln på baksidan men funkade inte heller, läste någonstans att koplla bort alla 3 kontakter på baksidan och sedan ta en kort kabel och koplla mellan R och L, då ska det lysa grönt, men hos mig blinkade det rött, då står det att det kan vara antenn kabeln som är trasig, kollade till den också och den såg hel ut.
Är det någon som har haft något liknande eller vet vad jag ska göra?
Du måste även koppla in guidekabeln till begränsningskabeln för att laddstationen ska lysa med fast grönt sken.
Ej ansluten guidekabeln=blinkande orange sken, kanske är det du nu ser?
För felsökning bör/ska du ha ett universalinstrument till hands. På 1 minut mäter du upp status för kablarna.
Mätpennor som krängs tar ej hänsyn till att max. slingresistans får vara 20 ohm och användaren leds ut på villovägar.
För felsökning bör/ska du ha ett universalinstrument till hands. På 1 minut mäter du upp status för kablarna.
Mätpennor som krängs tar ej hänsyn till att max. slingresistans får vara 20 ohm och användaren leds ut på villovägar.
Tack snälla, då ska jag prova det.E etompau skrev:Du måste även koppla in guidekabeln till begränsningskabeln för att laddstationen ska lysa med fast grönt sken.
B Bash skrev:
Hej, jag provad och koppla 3 korta kablar samman och sedan in till laddaren, då slocknade lampan, den slutade blinka blått, så fort jag tog bort en av kablarna så började den blinka blått igen, vet du varför?E etompau skrev:Du måste även koppla in guidekabeln till begränsningskabeln för att laddstationen ska lysa med fast grönt sken.
Har du haft laddstationen ute under vinterperioden? Om ja, så kan lysdioden ha tagit skada, vissa färger ändras eller försvinner (fast grönt sken i ditt fall).
Sannolikt ligger felet ute i kabelslingan, avbrott/skadad kabel/glapp i kopplingsdon/kontakter.
Sannolikt ligger felet ute i kabelslingan, avbrott/skadad kabel/glapp i kopplingsdon/kontakter.
laddstationen har alltid haft tak över, men fortfarande ute, jag ska undersöka slingan igen,E etompau skrev:
Klicka här för att svara