Byggahus.se

lyfco w1750 wifi.

2k läst  14 svar

1. G
    Medlem Nivå 1
    Hej där ute köpte en lyfco som klipper kanon bra tar backen bakom mitt hus var nog därför ja ville ha en robot. Nu till problemet den hittar hem en gång på 70 försök annars snurrar den febrilt som om den blev full å sen larmar den. Har även bekymmer med kant tråden den stannar alltid 50 cm ifrån oavsett vad man ställer range eller annat på. Finns det nån som har tipps eller ska man häva köpet den är ju knappt en vecka gammal. :thinking::thinking::thinking::thinking:

2. Marcus Samuelsson
    Medlem Nivå 3
    Har precis samma problem. Den hittar inte hem, och om den ska ut från laddstationen kör den direkt utanför trädgården och försvinner. Riktigt skit företag Outl1 då de inte svarar på kundtjänst över huvudtaget. Önskar man hade läst om dem innan köp Men lägg gärna upp länken till den video du hänvisar till så vi andra som köpt samma skräp kan få hjälp

3. G
    Medlem Nivå 1

4. G
    Medlem Nivå 1
    Har inga problem längre den hittar alltid hem å klipper 2.5 timmar sen går den hem å laddar sig billig absolut men den gör det den ska. Har en ordentlig slänt bakom huset mer än 30 graders lutning men med motvikter under i fram dvs däck vikter med klister då tar den även den slänten

5. J
    Medlem Nivå 1
    Hej kul att det löste sig. Vad gjorde du för att lösa problemet? Mitt problem är flera...
    1. När klipparen är klar vid laddstation och jag aktiverar klippning med röda knappen så går/följer klipparen bara runt slingan utan att gå in på gräset och påbörja klippning av hela gräsmattan. Jag måste då manuellt sätta den på gräsmattan trycka röda då börjar den klippa randomiserade på mattan.
    2. Klipparen kör slut på batteriet, verkar inte alls tänka på att gå hem via slingan. Den klipper 2 t 40 m sen stendöd mitt på gräsmattan.
    3. Jag har provat appen på 3 olika telefoner nya mobiltelefoner och jag blir ombedd att mata in lösenord vilket inte fungerar, provat 1234 0000 osv inget fungerar. Jag försöker hoppa över lösenord funkar inte heller. jag kommer inte åt inställningar vilket gör mig frustrerad.
    VAD säger ni andra om detta? Mvh Jonas

6. JockeRosenquist
    Medlem Nivå 1
    Hej,

Jag har exat samma problem som dig. Kommer inte in i appen oavset. Säger att det är fel pinkod
    Följer med spänning

• Laddar…
  7. J
    Medlem Nivå 1
    Ok. Det går ju inte att använda klipparen till något meningsfullt och vettigt då tyvärr! Istället för att schemalägga klippning när jag åker på semester så får den stanna i garaget. Nä det får bli reklamation!

8. R
    Medlem Nivå 1
    Jag har samma klippare och har inte App problemen ni beskriver.
    Kan du beskriva steg för steg hur du gör när du ska ansluta mot klipparen?

9. JockeRosenquist
    Medlem Nivå 1
    Kommer här....

1. Ansluter Wifi till klipparen manuellt med telefonen
    2. öppnar appen och ansluter till samma Wifi
    3. Försöker slå in PINkoden 1234 som det står i manualen. Har även testat med 0000, 1111, osv.
    Appen svara bara med fel pinkod :(

10. JockeRosenquist
    Medlem Nivå 1
    Hej, nu har jag fått svar från supporten :)

Det jag behövde göra för att få kontakt med roboten var att köra en "reset" och då hoppade det igång.

E1750:
    1. Starta upp klipparen.
    2. Tryck snabbt på grön och blå samtidigt.(Typ direkt när den startar)
    3. När dioden för alarm blinkar, tryck röd knapp, dioder för signal slocknar och diodern för alarm lyser i 5 sekunder.
    4. Starta om klipparen.

Och nu fungerar den perfekt!

11. J
    Medlem Nivå 1
    Logga in för att se filmer.
    Hej igen
    Fick samma svar och jag kommer nu in på appen. Gräsklipparen har idag gått tillbaka till laddstationen 3 gånger utan problem.
    Har dock inte hittat inställningen för Line on/off som supporten beskrev. Dock kan det vara så att den inte behövs då klipparen sköter sitt jobb nu. Har inte heller provat schemalägga eller sätta klippzoner ännu.
    Bifogat filmsnutt.

12. J
    Medlem Nivå 1
    Har du lyckats ansluta?

13. H
    Medlem Nivå 1
    Line on/off = Kantklippning på/av

• Laddar…
  14. J
    Medlem Nivå 1
    Tack för svar. Supporten svarade att app till Android saknade vissa saker. Möjligt att för ios finns line on/off specifik inställning. Har ej kollat.

15. M
    Medlem Nivå 1
    Jag har en 1800 och den har kantklippning i menyn för tiderna och zon inställning. När man väljer klippzon och starttid kan man välja med kantklippning.

• Laddar…
Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka