371 läst ·
5 svar
371 läst
5 svar
Gardena robotgräsklippare blinkar
Gardena sileno life 750. Efter att ha tagit ut batteriet och torkat allt så är den igång men startknappen, den stora röda stopp-knappen och stänga av knappen fungerar inte. Allt annat fungerar i menyerna osv. Batteriet visar att den är full.E etompau skrev:
Jo jag har spolat den med vatten så som gardena gör på sina youtube-videos 😗E etompau skrev:
Jag har öppnat upp den och jag hittar inte fukt nånstans. Jag har låtit den torka nedmoterad några timmar.
Gräsklipparen startar om jag drar ut batteriet och sedan sätter in den igen. Men playknappen, stora stoppknappen samt sätta på/stänga av knappen reagerar inte. Jag har ställt in datum och hela installationen och allt ser bra ut. Det står "redo" på den och den är fulladdad.
Jacka ur/i kontakterna till displaykortet och kolla för fukt i kontaktdonen, mer är där nog inte du kan göra.
Putsa kretskort försiktigt med en gammal tandborste om där finns någon form av rester eller avlagringar.
Putsa kretskort försiktigt med en gammal tandborste om där finns någon form av rester eller avlagringar.
Klicka här för att svara