Har en Automower 415x -21 där hjulet har trillat av. Kan men dela på hjulet för att få tillbaka axeln? Kan tänka mig att den sitter med en låsbricka av något slag.

• Löst hjul från Automower 415x, liggande på ett bord med en axel och tillhörande komponenter bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte skruvat från andra sidan hjulet?

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
J JohnyS skrev:
Är det inte skruvat från andra sidan hjulet?
Nej, kan inte hitta några skruvar så man kan dela den. Vågar inte ta i för mycket "plastamög"

Ok, min 430 har tre skruvar från 'utsidan'. Kan det vara så att skruvarna är dolda under locken på hjulet. Jag anar tre lock på bilden.

Jag har de nyare hjulen som är isärtagbara. Dina måste bytas, de kan naturligtvis tas isär med försiktig våld och förhoppningsvis sättas ihop med en ny låsbricka.
Lycka till

Redigerat:
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
J JohnyS skrev:
förhoppningsvis sättas ihop med en ny låsbricka.
Är inte bekant med just de hjulen, men ser ut att fattas en tätning.
Sen är det inte otänkbart att kullagren har kärvat ihop. Anledningen till att hjulen ramlar av är att det kommit in vatten så att låsringen rostar sönder, och då är det risk att även kullagren körda.

Klipparservice säljer renoveringssatser med uppgraderade delar:
https://shop.klipparservice.se/collections/husqvarna-automower-430x

Funkade inte för mig, men kan kanske vara värt att prova.

Du har säkert löst detta redan, men för framtida läsares skull kan jag meddela att det finns ett avtagbart lock på andra sidan. Axeln hålls fast med hjälp av en starlock-bricka som säkerligen rostat och ramlat av.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.