S Stingray468 skrev:
Kör mobilnät på min 430x. Wifin där jag har den, har för dålig täckning dessutom (för stor trädgård).
Där jag har min 330x skulle det funka med wifi dock.
Tack. Får kolla vidare på detta vid tillfälle.
Hur tycker du appen är efter uppgraderingen till 4G? Den kunde vara lite seg ibland även tidigare men nu har det hänt flera gånger att det tar ca 15 min innan den uppdaterar status. Om man tex pausar den så stannar den fysiskt på gräsmattan men i appen står det att den fortfarande klipper.

Mina strålkastare fungerar inte heller efter uppgraderingen. Oklart om nya kortet inte har stöd för det eller om mekanikern glömde sladden till dom eller ladda in fel mjukvara.

Ytterligare en sak som blivit efter uppgraderingen är att jag sett 2 gånger hur den går förbi guiden och kör i konstiga cirklar, trodde först en hjulmotor hade gått sönder, några minuter för att sedan stanna vid och sen följa guiden som vanligt. Kanske bara är någon kalibrering den gör.

En bra sak efter uppgraderingen är att den inte trycker till en extra gång i laddstationen. Det har känts onödigt då den i stort sett alltid dockar ordentligt direkt.

Kan inte svara på det fullt ut tyvärr. Jag bor inte där jag har klipparen och när jag är där parkerar jag klipparen så den inte kör på min bil. Men det lilla jag använt appen tycker jag att den är lika responsive som tidigare. En klar förbättring är dock att parkeringen i laddstationen som tagit lite tid tidigare går betydligt fortare nu. Fick ju ny fw när de monterade 4G kortet och jag har inte lämnat in den tidigare.

T
Har en gammal 330X som kämpar på, tyvärr för gammal för att byta till nya 4G-kortet. Börjar dock bli lite dassig nivå på batterierna, men kan man byta dem själv eller behöver man lämna in den?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.