T
Tjacob: [citat] Ja exakt tre hjul! Jag testade att kontrollera laddström som du sade och fick då -66 utanför laddstation och runt 0 i laddat läge så det förklarar väl saken. Är det inte konstigt att den maskinen utan problem laddar när det står dockad?
2 svar · 409 läst
E
etompau: Uppstod felet direkt efter att du hade bytt batteriet? Har du kvar det gamla batteriet kan du ju testa att återmontera det och se vad som händer.
5 svar · 1,4k läst
C
cpalm: [citat] Det är framför allt larm vid driftstopp (och ibland då bekvämt att se var den befinner sig), och att enkelt kunna skicka ut eller parkera klipparen som används. Stödskyddet är säkert också en bra funktion om den nu skulle bli stulen. Resten är onödigt bling-bling. Rätt irriterande att det inte går att "starta om" den från appen efter åtgärdat driftstopp.
15 svar · 1,8k läst
Vasseman
Vasseman: [citat] Nix. Klipparen betedde sig konstigt och sedan dog moderkortet. Det blev en ny 450.
4 svar · 5,9k läst
G
Gustav E: Installerade också nya 4G på verkstad i våras. Är det någon av er andra som har lyse på era klippare? (Gamla lilla runda modellen som var ett extra tillbehör.) Mitt lyse fungerar inte längre trots att jag väljer: "Alltid på" i appen. 430X som köptes 2016 med tillbehören: - Automower connect - Belysning
19 svar · 13,2k läst
·
T
Thomas_Blekinge: Jag är ingen expert på guidekabel och hur klipparen tänker men jag har själv en och den funkar bra. Tomten är i stort sett en stor fyrkant söder om huset, en mindre plätt öster om huset och norr om huset. Norr om huset finns två små gräsplattar med en passage på omkring 120 bredd, jag har inte mätt. genom denna passagen går ingen guidekabel med klipparen hittar dit ändå. kanske
3 svar · 1,3k läst
·
J
Johannesfust: [citat] Tack för svar. Jag fick enkelt av täckbitarna men sedan behövde jag ett specialverktyg för att lossa karossen från maskinen. GPL Shop var kanon att chatta med och jag beställde verktyg, klippmotor o list därifrån med snabb leverans. Nu spinner klipparen som en katt och klipper fint igen.
2 svar · 782 läst
Jennie Frendin
Jennie Frendin: [citat] Hur gick det? Var det kretskortet i laddstationen?
16 svar · 12,4k läst
E
etompau: Ja det ser ut att vara en Sileno 160. Kan då vara krocksensor/krockpelare som spökar och triggar krockdetektering.
6 svar · 986 läst
·
Höghus
Höghus: Mitt konspiratoriska jag säger att lanseringen av aluminiumkabel kom samtidigt som HQ började utvecklingen av gps-maskiner. Win-win, bättre marginal som betalar utvecklingen, och folk börjar hata slingor i trädgården... /Höghus
9 svar · 705 läst
·
E
etompau: Referensstationen (RS1) monterar du på en fast plats på huset. Den sänder sedan signal (ej WiFi) till klipparen, räckvidd upp till 100 meter.
5 svar · 2,3k läst
R
Robothäxan: [citat] Tack för svar. Tyvärr löser det inte problemet på Stiga.
2 svar · 777 läst
P
Per1234: [citat] Passar iallafall till husqvarna 310 👍😀
15 svar · 7,0k läst
·
E
etompau: [citat] Inte bara bränna sönder, har sett bilder på transformatorer som har splittrats i bitar vid åsknedslag.
4 svar · 805 läst
P
Pelham123: En fråga. Jag har förlängt guidekabeln. Men den vägrar rita om den på kartan. Har gjort ny kalibrering. Tagit bort kartan. Gjort ny karta men den gamla guideslingan är kvar! Vet någon?
8 svar · 6,5k läst
·
M
micked99: Helt grymt!! jag antar att det finns en hel del högskolepoäng hos denne forum medlem!! :)
1 svar · 540 läst
G
gustavk: Ser att det finns några modeller med Lidar som "MAMMOTION LUBA mini AWD LiDAR" och andra märken som Dreame A1 och A2. Som jag förstår det ska dessa modeller vara ännu mindre beroende av en bra gps signal då de byggt upp ett 3D punkt moln mha Lidar'n förstår att navigera.
10 svar · 2,9k läst
B
Bleazt: Hänger med 😊 Kanske 60% på stora ytan och 20% vid laddare samt lång bort på vänster sida närmare kopplingen för guidekabel?
4 svar · 783 läst
·
useless
useless: [citat] Alla prylar som innehåller en dator med programvara går såklart att programmera om. Det är bl a därför tillverkarna trycker hårt på molntjänster så man flyttar en del av värdet från hårdvaran så inte den blir lika attraktiv att stjäla.
47 svar · 9,9k läst
·
H
HerrMögel: Ja då blev det ju en billig reparation. De var ju bra, bara att tuta och köra.
7 svar · 649 läst
Jonathanr
Jonathanr: Väcker liv i denna tråd i hopp om att lösa exakt samma problem som TS upplever. @Makusi är du fortfarande aktiv här på forumet? Någon lösning på problemet?
2 svar · 2,1k läst
L
lobelia85: Ser mycket intressant ut och fördelar med dom med komplicerade gräsmattor och buskar o träd. Det som blir avgörande känns som att det blir hur bra de kan få till appen. Något de pratar rätt lite om för tillfället. Men har flera nivåer på gräsmattan o murar o buskar och träd i mängder så en trådad skulle inte funka. Har faktiskt "beställt" en på kickstarter. Så får vi se om de
2 svar · 722 läst
·
useless
useless: Jag fortsätter på samma tema (har inte vågat köpa nån gräsklippare än)... Är det nån som har köpt en billig grävmaskin från Kina? Det finns ju en uppsjö av maskiner på dryga tonnet för 12-20 000:-. Får man hem en maskin för de pengarna eller blir man lurad? [bild]
10 svar · 2,0k läst
·
H
hjortens80: [citat] Tyvärr händer inget när jag dockar den manuellt i laddstationen i avstängt läge. Batteriet är urladdat helt nu, går ej att slå på klipparen alls nu. //Mvh Martin
6 svar · 10,5k läst
blackarrow
blackarrow: Har du mätt kabeln så den inte är avoxiderad / avbrott inne i under isoleringen? Jag för mig att laddaren ökade spänningen till 30V eller nått sånt när den märker att roboten är i laddaren. Prova annars att fråga i Landroid tråden. Kanske mer aktivitet där. https://www.byggahus.se/forum/threads/worx-landroid-2-0.208892
1 svar · 501 läst
H
hjortens80: Testar att lägga in en fråga i tråden här. Har en Works WG791E.1 som ej tar laddning. Har plockat isär främre bleckenheten på gräsklipparen och konstaterar att den svarta kabeln gått av. Har skarvat och lött om båda sidorna så det är nu ok. Har mätt 13.1 V mellan pinnarna på laddaren, rengjort från oxid på plattor och pinnarna. Laddaren blinkar grönt. När jag ställer in
14 svar · 6,1k läst
·
E
etompau: Det lär vara helt uteslutet. En maskin från 2017 skiljer sig hårdvarumässigt markant från de slinglösa modellerna som säljs idag. För mekaniska skador på kabeln så finns det kraftigare kabel att installera. Kanske en idé på området där grannen kör?
1 svar · 678 läst
SimonLe
SimonLe: [citat] Jag lämnade in den för felsökning och fick svar att dom skulle behöva byta huvudkort. Har dock inte gjort det. Funderar på att köpa nytt istället
5 svar · 1,7k läst
J
jdaniels: Installerade en Landroid L800 förra året och är mkt nöjd. Spikes förbättrar framkomligheten enormt, min slirade oxå innan men efter installationen så är det helt borta. Jag har även ACS som jag tycker fungerar riktigt bra.
11 svar · 1,4k läst
·
E
eztoril: [citat] Tack för svar. Ang. "fri sikt mot skyn": Jag antar att det bara är en god GPS-signal som krävs rent tekniskt(?) Det ska inte vara något problem för deras del. Dock, om klipparen behöver prata trådlöst (oxå) med laddstationen, så kan det bli problem iom ett stort hus emellan zonerna. Svar till ett senare inlägg: Ja, det finns ingen möjlighet till passage mellan zonerna. /Martin
4 svar · 967 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.