Hej.

Har en Meece robotgräsklippare som klarar 800 m². I appen finns det en funktion "startpunkt" och då går det att fylla i hur många % varje zon ska klippas har jag förstått det som. Det står inte mycket om funktionen startpunkt i bruksanvisningen.

Jag har startat funktionen och testat att ställa in procent som ska klippas i varje zon. Det är fyra zoner och jag har testat olika kombinationer med antal procent på varje zon, typ zon 1 100% och resterande 0, testat också 25% för varje zon. Det blir ingen skillnad. Appen som används heter Robotic mower.

Vad gör jag för fefl? eller finns bara funktionen i appen.

Tacksam för hjälp.

Bifogar skärmdump på zondelningen.

• Skärmdump av appen "Robotic mower" som visar justering av startpunkt och frekvens i zon 1 och zon 2, med procentsatser och sparknapp nederst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det modellen med Julas artikelnummer 021743 som du har?

Kan hålla med om att det inte finns någon beskrivning om zoner och startpunkt i manualen
Kanske stöds inte funktionen i klipparen. Skicka en fråga till Jula och hör vad dom har att säga.

Dåliga manualer etc är inte ovanligt för lågprismaskiner.

Annars är det väl så att klipparen ska köra till en startpunkt, dock oklart hur den definieras, x % av starterna. Därefter är det fri körning inom hela klippområdet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.