Hej forumet, min 10 år gamla trotjänare har börjat stanna i dockan senaste året, gör att den blir opålitlig då jag är borta flera veckor i sträck. Gör rent kopparblecken med smärgelduk pch då funkar det 1-2 veckor, sedan samma sak igen. Har den på vinterservice utan anmärkning, så frågan är lm det finns mer att göra, annarmtror jag den får pensioneras.

Ser att det är bra erbjudande på 415 nu, är den modellen på väg ut ? jag behöver klippniing för 1100 kvm och helst samma system så jag kan återanvända befintliga slingor.

Oxidbeläggningar uppstår nog inte på några veckor så sannolikt är det något annat som spökar.
Står den kvar i laddaren med ett felmeddelande eller backar den ut och stannar utanför laddaren då också med ett felmeddelande?

Kanske är det något med mekaniken i laddaren/blecken som skapar felet, eller kablaget mellan laddblecken på klipparen.
Har du påtalat felsymptomen för serviceverkstaden?

Om klipparen för övrigt fungerar bra, så kan det vara idé att göra en felsökning hos en verkstad.

Hej, bra tips - hade den inne i vintras och allt var OK trots att jag påtalade "felet", jag har däremot justerat laddstationens platta lite och vridit den så att den är rak ift guidekabeln, inte mycket kanske 5-10 grader - vi får se om det hjälper. Klipparen är trots allt 10 år, så jag är ändå rätt sugen på att uppgradera. Då är den nya frågeställningen om jag skall gå på den välbeprövade men utgående 415X modellen (slinga) eller en lite modernare slinglös variant med EdgeCut - har ställt frågan om erfarenheterna i en annan tråd.

Tack, började strula när jag satte på terrängkit för något år sedan, skall byta tillbaks till de gamla drivhjulen så får jag se om det är någon bättring. Förmodligen som du skriver ingenting med oxidering att göra.

Ingen fel på hjulen, det var faktiskt laddstationen som stod ojämnt - borde jag ha sett tidigare men nu går den klockrent igen när jag jämnat ut nivåskillnaderna med ltie grus och vattenpass.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.