39 453 läst ·
23 svar
39k läst
23 svar
Kan någon rekommendera en BRA testare för att identifiera kabelbrott?
Nifa har varit spårlöst försvunnen sen den 29/7.
Tur i oturen var hans fru hemma och såg när någon kidnappade honom.
Så nu vet iallafall polisen att han är kidnappad....
Annars hade de inte haft några ledtrådar att gå på
*ironi*
Tur i oturen var hans fru hemma och såg när någon kidnappade honom.
Så nu vet iallafall polisen att han är kidnappad....
Annars hade de inte haft några ledtrådar att gå på
*ironi*
Jag har (troligen, annan färg) samma modell och har nog hittat ett tiotal kabelbrott hos mig och grannarna genom åren. Jag kopplar hörlurar till ett uttag på den så går det enklare. Men visst är den lite pillig.N Nifa skrev:Idag fick jag blinkande blått sken från min robotgräsklippare (Gardena) vilket indikerar att den ingen slingsignal har. Detta skedde i samband med att jag klippte gräset manuellt på ett område vilket har gjort att jag fått gräva upp kabeln på detta område idag, utan att hitta något fel på kabeln...
Är väldigt frustrerad över situationen och vet att det finns verktyg där man kan testa kabeln, men vet ej hur bra dessa är... Den Clas Ohlson har i sitt sortiment har fått ganska dåligt betyg. Kjell och Co har denna: [länk] som jag kikat på, men hittar inga omdömen om den.
Någon som har tips?
(Ett litet sidospår är att vi hade åskväder över oss idag, men robotgräsklipparen hann köra en liten stund innan den stannade).
/Höghus
Jag hittade felet med min iaf, men det var kanske för att brottet var där kabeln låg framme och inte en bit ner.galento skrev:
Så nu går min grouw igen
Mycket förnämlig manick! Fungerar även på kabel 5cm nedgrävd. Tack för tipset 😃N Nifa skrev:Här kommer en liten uppdatering från mig (TS) i ärendet: Jag köpte denna modell på Kjell & Co som de hade rea på: [länk].
[bild]
Produkten fungerade mycket bra och det tog mig mindre än 5 min att hitta brottet på kabeln. Den hittade även de delar av kabeln som låg en bit ner i marken, så jag var mycket nöjd.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Någon som kan rekommendera en bra takläggare i Norrtäljeområdet?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Kan någon rekommendera seriös prisvärd dräneringsfirma nära Lund?
Grund & Markarbeten -
Hej. Är det någon här som kan rekommendera lämplig luftvärmepump till en friggebod 15kvm. Både värme o kylningsmöjlighet önskas.
Värmepumpar -
Kan någon rekommendera bra och prisvärda ytterdörrar/sidoljus?
Fönster & Dörrar -
Miljö tänker rekommendera Tekniska nämnden avslag på avlopp, någon idé att ens pröva?
Vatten & Avlopp