ridgeback
Hej!

Har fått ett problem med min 4år gamla Husqvarna Automover 315, den stannar efter slumpvisa tider
(inom en timme) och är tvärdöd, får inte upp något på displayen provar att stänga av och på på
huvudbrytaren men helt "död".

Tar jag den till laddstationen så startar den upp och jag får ställa in pin/datum/tid och kalibrera om. Å så funkar den ett tag till, sen händer samma sak igen, med eller utan laddning. Har provat att ha den i stationen en dag innan jag dragit igång den igen, och även provat direkt efter den har "dött".

Batteriinfon visar:
Spänning: 20.3V
Laddningar: 2544
Laddnivå: 1637 mAh
Temp: 18.2C
Kapacitet: 1600 mAh

Någon som har något tips på vad det kan vara och eventuell fix?

// R
 
Försämrat batteri märks först på reducerad klipptid. Efter 4-5 år kan man misstänka trött batteri när diverse stopp sker.
Utgår från att du har kollat att guiden är hel så att klipparen snabbt kan hitta hem.
 
  • Gilla
ridgeback
  • Laddar…
Fick du nån ordning på den?
Morsans är lika, går ut stannar och sen får man knappa in tid datum osv

Finns det nåt litet batteri på kretskortet som kan vara slut?
 
ridgeback
nino nino skrev:
Fick du nån ordning på den?
Morsans är lika, går ut stannar och sen får man knappa in tid datum osv

Finns det nåt litet batteri på kretskortet som kan vara slut?
Det var huvudbatteriet som var dåligt, gav god spänning i början och tvärdök efter en stund. Köpte nytt och lite youtube för inspo för bytet och har gått fint sedan dess.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
ridgeback ridgeback skrev:
Det var huvudbatteriet som var dåligt, gav god spänning i början och tvärdök efter en stund. Köpte nytt och lite youtube för inspo för bytet och har gått fint sedan dess.
Ok morsans klippare är bara inne på 3de året...
Köpte den 2021
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.