Hejsan
Min robotgräsklippare har börjat bete sig väldigt märkligt! Den kan läsa in korrekt karta och kör kantklippning utan problem men sen ballar det ur! Den kör lite här och lite där istället för raka fina linjer som förut!
Nu har den även börjat köra väldigt korta sträckor (kolla film)
Den velar omkring på gräsmattan, tappar bort sig och hittar inte " hem"
Någon som har nån bra lösning på detta.
Har prövar fabriksåtersälla och göra nya kartor ungefär 25.000.ggr!
Min robotgräsklippare har börjat bete sig väldigt märkligt! Den kan läsa in korrekt karta och kör kantklippning utan problem men sen ballar det ur! Den kör lite här och lite där istället för raka fina linjer som förut!
Nu har den även börjat köra väldigt korta sträckor (kolla film)
Den velar omkring på gräsmattan, tappar bort sig och hittar inte " hem"
Någon som har nån bra lösning på detta.
Har prövar fabriksåtersälla och göra nya kartor ungefär 25.000.ggr!
Hej! Har haft precis samma problem som dig. Blev bättre när jag gjorde ny karta då det var torrt I gräset. Ännu lite bättre efter rejäl rengöring undertill. Nu hittar den i alla fall hem till laddstation men klipper ologiskt, inga långa raka linjer utan den delar upp gräsmattan i många delar och när den säger sig klar har den glömt 10-15% av gräsmattan. Har varit I kontakt med Bosch. Inte mkt hjälp att få där tyvärr. Behövde ytterligare en klippare på annat ställe. Blev en Segway som jag är supernöjd med.C Carlos Agby skrev:Hejsan
Min robotgräsklippare har börjat bete sig väldigt märkligt! Den kan läsa in korrekt karta och kör kantklippning utan problem men sen ballar det ur! Den kör lite här och lite där istället för raka fina linjer som förut!
Nu har den även börjat köra väldigt korta sträckor (kolla film)
Den velar omkring på gräsmattan, tappar bort sig och hittar inte " hem"
Någon som har nån bra lösning på detta.
Har prövar fabriksåtersälla och göra nya kartor ungefär 25.000.ggr!
Kan vara så, fick ett mail från bosch för nått år sedan där dom informerade angående just detta och att bosch skulle ta in maskiner som berördes av detta för att uppgradera! Jag fick senare ett till mail att min modell ej skulle påverkas av detta så den behövde ej skickas inT tergo skrev:
Min är äldre än två år och ingen garanti. Om dom kunnat säga vad som är fel och dom hade haft en lösning hade jag kunnat tänka mig att skicka in den. Men känner inte förtroende för Bosch service. Får hoppas att uppgraderingen till 4 G gör någon nytta, när nu den blir av. Har ju gått mer än ett halvt år sedan dom informerade om denna åtgärd.C Carlos Agby skrev:
men man har 3 års reklamationsrättL Lillön skrev:
och har man köpt den på bauhaus så har jag för mig att de lämnar 5 års garanti på maskiner
2G- och 3G-näten i Sverige kommer att upphöra helt i slutet av 2025, med undantag för Telias 2G-nät som släcks ner först i slutet av 2027.
Min är också äldre än 2 år och ingen garanti, synd att bosch service verkar vara kass! Känns ju riktigt piss då man betalat en rejäl slant och skiten slutat fungera efter så kort tidL Lillön skrev:Min är äldre än två år och ingen garanti. Om dom kunnat säga vad som är fel och dom hade haft en lösning hade jag kunnat tänka mig att skicka in den. Men känner inte förtroende för Bosch service. Får hoppas att uppgraderingen till 4 G gör någon nytta, när nu den blir av. Har ju gått mer än ett halvt år sedan dom informerade om denna åtgärd.
Ska kolla upp detta med reklamation, ta k för tipsetT tergo skrev:
Klicka här för att svara