Hejsan

Min robotgräsklippare har börjat bete sig väldigt märkligt! Den kan läsa in korrekt karta och kör kantklippning utan problem men sen ballar det ur! Den kör lite här och lite där istället för raka fina linjer som förut!

Nu har den även börjat köra väldigt korta sträckor (kolla film)

Den velar omkring på gräsmattan, tappar bort sig och hittar inte " hem"

Någon som har nån bra lösning på detta.

Har prövar fabriksåtersälla och göra nya kartor ungefär 25.000.ggr!
 
C Carlos Agby skrev:
Hejsan

Min robotgräsklippare har börjat bete sig väldigt märkligt! Den kan läsa in korrekt karta och kör kantklippning utan problem men sen ballar det ur! Den kör lite här och lite där istället för raka fina linjer som förut!

Nu har den även börjat köra väldigt korta sträckor (kolla film)

Den velar omkring på gräsmattan, tappar bort sig och hittar inte " hem"

Någon som har nån bra lösning på detta.

Har prövar fabriksåtersälla och göra nya kartor ungefär 25.000.ggr!
Hej! Har haft precis samma problem som dig. Blev bättre när jag gjorde ny karta då det var torrt I gräset. Ännu lite bättre efter rejäl rengöring undertill. Nu hittar den i alla fall hem till laddstation men klipper ologiskt, inga långa raka linjer utan den delar upp gräsmattan i många delar och när den säger sig klar har den glömt 10-15% av gräsmattan. Har varit I kontakt med Bosch. Inte mkt hjälp att få där tyvärr. Behövde ytterligare en klippare på annat ställe. Blev en Segway som jag är supernöjd med.
 
min har oxså irrat runt vid något tillfälle för att leta efter sin position, kan ev bero på dålig gsm2 signal i området
 
T tergo skrev:
min har oxså irrat runt vid något tillfälle för att leta efter sin position, kan ev bero på dålig gsm2 signal i området
Har också misstänkt det. Enligt Bosch skall det inte vara någon sådan orsak. Dom kan å andra sidan inte heller förklara vad som är fel.
 
T tergo skrev:
min har oxså irrat runt vid något tillfälle för att leta efter sin position, kan ev bero på dålig gsm2 signal i området
Kan vara så, fick ett mail från bosch för nått år sedan där dom informerade angående just detta och att bosch skulle ta in maskiner som berördes av detta för att uppgradera! Jag fick senare ett till mail att min modell ej skulle påverkas av detta så den behövde ej skickas in
 
L Lillön skrev:
Har också misstänkt det. Enligt Bosch skall det inte vara någon sådan orsak. Dom kan å andra sidan inte heller förklara vad som är fel.
Och dom. Vill inte göra nått åt det?
 
jag har fått mail om de ska uppgradera till gsm4 ,jag köpte min oktober 2024 så där är garanti kvar.
den jag har kan man använda app till ,det finns både med app och utan app
 
C Carlos Agby skrev:
Och dom. Vill inte göra nått åt det?
Min är äldre än två år och ingen garanti. Om dom kunnat säga vad som är fel och dom hade haft en lösning hade jag kunnat tänka mig att skicka in den. Men känner inte förtroende för Bosch service. Får hoppas att uppgraderingen till 4 G gör någon nytta, när nu den blir av. Har ju gått mer än ett halvt år sedan dom informerade om denna åtgärd.
 
L Lillön skrev:
Min är äldre än två år och ingen garanti.
men man har 3 års reklamationsrätt
och har man köpt den på bauhaus så har jag för mig att de lämnar 5 års garanti på maskiner

2G- och 3G-näten i Sverige kommer att upphöra helt i slutet av 2025, med undantag för Telias 2G-nät som släcks ner först i slutet av 2027.
 
L Lillön skrev:
Min är äldre än två år och ingen garanti. Om dom kunnat säga vad som är fel och dom hade haft en lösning hade jag kunnat tänka mig att skicka in den. Men känner inte förtroende för Bosch service. Får hoppas att uppgraderingen till 4 G gör någon nytta, när nu den blir av. Har ju gått mer än ett halvt år sedan dom informerade om denna åtgärd.
Min är också äldre än 2 år och ingen garanti, synd att bosch service verkar vara kass! Känns ju riktigt piss då man betalat en rejäl slant och skiten slutat fungera efter så kort tid
 
T tergo skrev:
men man har 3 års reklamationsrätt
och har man köpt den på bauhaus så har jag för mig att de lämnar 5 års garanti på maskiner

2G- och 3G-näten i Sverige kommer att upphöra helt i slutet av 2025, med undantag för Telias 2G-nät som släcks ner först i slutet av 2027.
Ska kolla upp detta med reklamation, ta k för tipset
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.