Kaos i kvittohögarna är nog inte helt ovanligt, speciellt när man ska reklamera något.
Skulle man hitta kvittot så har det ofta bleknat och blivit oläsligt.
Som husägare borde man ju även ha koll på alla utlägg för att en gång i tiden kunna få lite reavinstrabatt.
Surfade runt lite efter hur folk hanterar detta och fann till min glädje några Appar som kan fota, organisera och molnspara mina kvitton.
Samtidigt så är sedan förra året digitala kvitton godkända av skatteverket.
Är det någon här som har testat tex sparakvittot.se eller kvittar.se etc?
Det pågår visst även tester där man på något mirakulöst sätt ska kunna få kvittot i kassa rätt in i mobilen utan pappersomvägen.
Vad vill jag med detta... först fråga om någon har erfarenhet men också en tanke om säkerheten i att lagra kvitton i någon molntjänst hos ett pyttelitet företag.
Om detta kan vara en bra ide kan det nog vara värt att lägga några timmar o rota runt i alla kvittogömmer o fota och organisera lite.
Skulle man hitta kvittot så har det ofta bleknat och blivit oläsligt.
Som husägare borde man ju även ha koll på alla utlägg för att en gång i tiden kunna få lite reavinstrabatt.
Surfade runt lite efter hur folk hanterar detta och fann till min glädje några Appar som kan fota, organisera och molnspara mina kvitton.
Samtidigt så är sedan förra året digitala kvitton godkända av skatteverket.
Är det någon här som har testat tex sparakvittot.se eller kvittar.se etc?
Det pågår visst även tester där man på något mirakulöst sätt ska kunna få kvittot i kassa rätt in i mobilen utan pappersomvägen.
Vad vill jag med detta... först fråga om någon har erfarenhet men också en tanke om säkerheten i att lagra kvitton i någon molntjänst hos ett pyttelitet företag.
Om detta kan vara en bra ide kan det nog vara värt att lägga några timmar o rota runt i alla kvittogömmer o fota och organisera lite.
Betalar man sina köp med mobilen (med SEQR åtminstone) så får man ju kvittona sparade i mobilen. Kommer nog bli allt vanligare. Gör alltid det när jag handlar på Willys, mycket smidigt.Nimajneb skrev:
Kvitton??? 
Medlem
· Stockholm
· 430 inlägg
Det här är kanske lite för mycket 1995 över det hela, men jag brukar göra så att jag samlar alla kvitton och fakturor i en hög och ungefär en gång i månaden stoppar jag högen i arkmataren på scannern som scannar in och mailar dom till mig. Sedan ligger dom lagrade på mailen. Nackdelen är att man inte får glänsa med coola teknikprylar. Fördelen är att det går på ett par minuter i månaden. 
Medlem
· Stockholm
· 430 inlägg
Försöker undvika, alternativt tejp eller häftklammer 
Produkter som diskuteras: "häftklammer"
Häftklammer
En häftklammer är ett litet metallstycke som används för att fästa ihop papper, kartong och andra material. De är ofta tillverkade av tunt ståltråd och böjs för att hålla ihop materialen när de pressas genom dem med hjälp av en
Läs mer
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 430 inlägg
Min sambo brukar fylla i viktiga kassakvitton med bläckpenna, så de inte bleknar. Handlarna har räknat ut det, att man inte ska kunna se vad som står på kvittona och ingen pryl behöver ersättas.
mvh
mvh
mm, Evernote har jag inte tänkt på. funkar OCR funktionen för kvitton bra?JAR skrev:
Hur ser arbetsflödet ut? Fota-> skapa ny anteckning-> importera bild-> "spara"??
Har du någon speciell Taggning eller benämningsstrategi?
hittade en guide http://www.idg.se/2.1085/1.489716/sa-sparar-du-dina-kvitton-med-evernote
Redigerat:
Hmmm, då tid är en knapp resurs som man måste hushålla med undrar jag om inte det mest effektiva är att bara ha en låda och bara släppa ner kvittot i. Det passar alla kvittostorlekar och så sorteras kvittona automatiskt i hyfsad datumordning och skulle man behöva ett kvitto gräver man sig bara ner i bunten. Medan man gräver så passar man på att slänger kvitton man passerar som är obsoleta pga att man inte har grejen kvittot avser kvar eller för att kvittot är för gammalt för att ha något värde. Så har jag gjort i tjugo år och lådan är ännu inte full. Jag gör likadant med manualer, men där har jag blivit tvungen att utöka med en låda till.
Kalla mig gammaldags om du vill...
Kalla mig gammaldags om du vill...