B Björkskär skrev:
Hej, jag lider med dig och har ofta samma problem.
Mycket av det som skrivs i tro har nog alla delat och beror nog på det jag ofta har skrivit, att många är urusla på sitt jobb.
Alla ifrån den företagare som skriver ett kontrakt på att utföra något till så lågt pris att man går back på att utföra det till chauffören som bara längtar hem och med ett enkelt - jag hann inte , inte levererar det han ska.
Många förblindas av att ha ett kontrakt med ett stort företag men kan inte avgöra om affärsmässiga villkor finns.

Nä det är vi konsumenter som måste välja våra leverantörer med omsorg för att få det att fungera.
Många konsumenter kan lägga otroligt många timmar på att leta billigaste priset på en mängd obskyra webbsidor istället för att gå till den lokala handlaren som löser hela leveransen hem till dig på avtalad tid.
Kostar några kronor mer men kanske besparar dig högt blodtryck och humör som lägger sordin på din glädje över projektet du beställt varor till😃
"Några kronor mer" är inte sällan flera gånger priset. Så visst är det rimligt att kolla alternativ. Alla varor ska ju transporteras,, oavsett om de går hem direkt till mig eller första via en "lokal" handlare. Marknaden måste ju oxå anpassa sig till verkligheten. Just nu föredrar jag att få grejerna hem istället för att jag ska lägga timmar på att organisera upp lån av släp och hämta själv. Blir det dessutom billigare så ser jag inget fel i det.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
cederbusch cederbusch skrev:
Gps visar fel, men det har inte varit problemet. Utan att sakerna inte dyker upp alls. Försvinner. Blir försenade. Att det händer ibland är ju väntat och ok. Men nu har det hänt varje leverans sen en tid tillbaka. Då undrar man ju vad universum har för invändningar egentligen.

Men denna tråd är mest menad som lite meningslöst off topic. Jag har ingen verklig fråga.
Jag verkligen beklagar att du inte får dina leveranser. Om det händer gång på gång nu för tiden tyder på att något inte stämmer.
Har dina grannar samma problem?
Har du reklamerat varje gång både till butiken och budfirman?
Har du anmält det till polisen?
Det kan vara ligor som härjar också...
När vi flyttade till vårt hus visade det sig att vi inte fanns med på Google Maps. Ingen hittade till oss inte ens blåljuspersonalen. Eftersom de flesta går efter Google Maps, kontaktade jag dem och de såg till att vi hittas. Om "GPS:en visar fel" kan det vara en lösning. Det funkade för oss i alla fall. Lycka till!

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
P
E Edvuld skrev:
Det var så prispressat så det var nog ofta en minusaffär för åkaren att lämna av något enstaka gods några mil ut på landet.
För nästan tio år sen meddelade sista-milen-åkaren att de inte körde ut till vårt område den dag jag hade blivit utlovad leverans. Eftersom det handlade om en födelsedagspresent till min fru (jodå, hon ville hemskt gärna ha en ny grill 😎) så åkte jag till den lokala åkarens ställe i stan några mil bort och hämtade paketet själv.

Den speditör som är pålitligast för oss som bor i spenaten är faktiskt Postnord.

P
cederbusch cederbusch skrev:
Vad är det som pågår?
Tyvärr är det säljaren som är kund hos speditionsfirman så klagomål från godsmottagaren talar nog för döva öron.
Som beställare av varor får man helt enkelt undvika att beställa från firmor som anlitar speditörer man har dåligt förtroende för.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
I vilket fall så bör man fixa så maps/gps hittar dig. Det är nog det första.

Litet sidospår men , för många år sedan då sambon startat en webbshop så skulle vi skicka någonting till Sandviken (utanför Gävle) som inte dök upp när det skulle. Visade sig att Schenker (tror jag det var) hade hittat ett yttepytte ställe precis norr om Mälaren som hette Sandviken. I samma veva var det en leverans till Herräng i Norrtälje (där man har/hade ett jitterbuggläger) och då skickades det hela till någonstans på andra sidan Vättern.

P
TRJBerg TRJBerg skrev:
I vilket fall så bör man fixa så maps/gps hittar dig. Det är nog det första.
Samt definitivt skriva sitt telefonnummer på beställningen så att speditionsfirmans chaufför kan ringa och fråga om vägen.

• Gilla
Alti och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.