Jag får inte ner styret i röret. Den svarta plasten är för tjock. När jag kollar youtubevideos så ser ingen cykel ut som den här cykeln när det kommer till att få ner styret i röret. Den svarta plastbiten har en gänga i sig så den ska inte bort. Men hur får man ner en för tjock del i röret? Det är ju inte fysiskt möjligt? Har provat skruva av muttern man ser längst upp men det gör varken till eller från.

Någon som har koll?
 
  • Cykelstyrets rör med en synlig svart plastdel som är för tjock för att passa ner i halsen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Cykelstyrets metallrör över den tjocka svarta plastdelen och en löstagbar mutter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upp och nervänd bild av en hand som håller en manual med instruktioner för montering av cykelstyre.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

3:01 in i klippet ser man att fästet ser helt annorlunda ut än mitt fäste. På klippet är fästet smalare än röret och får därför plats i röret.
 
Jag är relativt säker på att den svarta plasten ska bort och att det sedan monteras precis enligt videon.
 
  • Gilla
klosp11 och 1 till
  • Laddar…
J Jensa86 skrev:
Jag är relativt säker på att den svarta plasten ska bort och att det sedan monteras precis enligt videon.
Nej för det är en gänga inuti plasten. Om den inte är på plats så är styret helt löst.
 
Här är ett klipp så ni ser bättre hur det ser ut för mig
 
J Jensa86 skrev:
Jag är relativt säker på att den svarta plasten ska bort och att det sedan monteras precis enligt videon.
Här ser du vad jag menar. Den ska skruvas fast i gängan i plastbiten
 
  • Närbild på skadad skruvhuvud i en verktygsbit hållen av en person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en cykelstyrsändeplugg bredvid ett styre med synlig gänga, på en betongyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ska det där fungera så måste det ju finnas en gänga nere i gaffeln, plastbiten kan inte sitta där och en plastgänga är för klen för att hålla ihop ett styre.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Ska det där fungera så måste det ju finnas en gänga nere i gaffeln, plastbiten kan inte sitta där och en plastgänga är för klen för att hålla ihop ett styre.
Det är ingenting i röret. Det är plasten (som är hård med en gänga som passar till skruven) som ska sitta där. Men hur har de tänkt att den ska få plats inuti röret?
 
Jag tror inte plastbiten är en bit, utan att du har andra delen av styret där.
 
Det svarta gummi/plasthuven ska dras bort från resten av styrstångens nedre del.
Svart styrstång med gummi/plasthuv och kilformad del samt skyddad skruvgänga på nedre delen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den svarta delen sitter bara på för att den kilformade delen inte ska lossna under transport & hantering samt för att skydda gängan på skruven.
 
  • Gilla
klosp11 och 2 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Det svarta gummi/plasthuven ska dras bort från resten av styrstångens nedre del.
[bild]
Den svarta delen sitter bara på för att den kilformade delen inte ska lossna under transport & hantering samt för att skydda gängan på skruven.
Men om jag tar bort den svarta så är det omöjligt att få styret att sitta fast
 

Bästa svaret

Där sitter en kil i plasten som du behöver få loss, enklast är nog att skruva fast den igen och sedan dra av plasthylsan utanpå
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Där sitter en kil i plasten som du behöver få loss, enklast är nog att skruva fast den igen och sedan dra av plasthylsan utanpå
Ok ska testa
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Där sitter en kil i plasten som du behöver få loss, enklast är nog att skruva fast den igen och sedan dra av plasthylsan utanpå
Du hade rätt! Satan så bra. Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
redarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.