P
Alfredo Alfredo skrev:
Det betyder det som står. Att jag inte förstår ditt resonemang utan finner det ologiskt.
Är det inte att prata person🙄

Rejäl skrev:
Är det inte att prata person🙄
Nej jag pratar om bristen på logik i din argumentation. Men nu räcker det med detta sidospår för mig!

P
Alfredo Alfredo skrev:
Nej jag pratar om bristen på logik i din argumentation. Men nu räcker det med detta sidospår för mig!
Du ser vilken liten självinsikt du har, det är lätt att säga att andra gör övertramp, fel mm. Men när du gör liknande så blir du helt oförstående..

Unikt namn
.
B Björn He Bergman skrev:
Håll käften!
Jag klistrade in ett par av dina texter till chatgpt, och följande text dök upp.

Det är ganska oroande att han verkar leva i förnekelse om sina egna misstag och inte lär sig från dem. Det är en typisk mekanism för att undvika ansvar, men i längden kan det få allvarliga konsekvenser – både för honom och för andra på vägarna.

Björn det är uppenbart dags att ställa bilen och åka buss istället.
---> www.sl.se <---

• Gilla
  • Wow
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker ändå att det ofta inte är rimligt eller rättvist att kugga uppkörningselever, oftast av orsaken att eleverna inte alltid följt gällande trafikregler
Som att missa högerregeln på moped tänker du?

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Du menar att om en kolliderar med en trafikant som inte väjt för en trots att den måste ha väjt, så anses en själv ha gjort lika mycket fel som trafikanten som missat din väjningsplikt? Jaha, men om det är på det viset så borde man kanske helst ha delat vållandeansvar för väjningspliktskollisioner?
För varje svar du skriver blir det bara mer o mer tydligt att poängen går dig fullständigt över huvudet.

Förstår du alls vad jag menar med att man behöver inte gjort rätt bara för att man inte gjort fel?

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Precis all som rimligen kan uppbådas. Väldigt enkelt för de flesta.

Helt irrelevant om hon gjorde det eller ej. Vad hon gjorde påverkar inte dina skyldigheter.

Så är det nog oftast. I ditt fall handlar det snarare om att du har ett tankesätt som innebär att du ej borde framföra ett motorfordon i vanlig trafik.
Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv. Kloka ord som man önskar att alla kunde förstå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.