Demmpa
Demmpa: Har du provat bildsökning? [bild] Tyvärr slutsålt på Zalando.
1 svar · 359 läst
·
C
cpalm: Just bilannonser ligger väl i en prisklass för sig(?) Auktionssajterna kör ju av tradition med en "procentmodell". Och det är väl på sätt och vis rimligt eftersom någon knappast skulle betala flera hundra för något som säljs för ett par tior eller för den delen en skänkes-annons. Fast å andra sidan varierar ju deras egna kostnader inte med varans värde, och inte heller har det
1 svar · 1,9k läst
Hep
Hep: När McDonalds kom till Sverige och började skryta med 100% nötkött, var majoriteten av burgarna som såldes i gatuköken något helt annat. Brödsmulor, bindmedel, späck och saltvatten var en inte obetydlig del av innehållet. Det är först i rätt modern tid som en burgarpuck bara innehåller kött (och kanske salt och peppar).
5 svar · 558 läst
·
Attitudeswe
Attitudeswe: Ikeas smarplugs kan "hoppa" genom varann/en smart lampa. Du kan ha en oanvänd på vägen till ditt långt bort ställe...
6 svar · 1,8k läst
·
Demmpa
Demmpa: Vilket inlägg å vilken tråd svarar du på?
1 svar · 735 läst
mattiasp
mattiasp: Det är bara de i begåvningsreserven som inte kan skilja mellan ”de” och ”dem”. 😀
76 svar · 5,8k läst
·
Dracula
Dracula: Det säljs portabla "kamping" solceller. Med just denna produkt hänvisar man till en tillhörande Power station. Om man inte vill lägga dyra pengar på en Power station, kan man istället koppla till ett 12v lithium fritidsbatteri? Jag misstänker att det kanske krävs någon ytterligare elektronisk box som styr laddningen.
0 svar · 458 läst
·
N
Nalleboda: [citat] Gäller möjligen de nya som inte finns uppsatta i Sverige ännu, alla som finns nu är av samma modell vad jag vet.
5 svar · 2,2k läst
P
Pligg85: Frambärningsavgiften är ändå 3995kr som tillkommer så det är bara lägga ner
5 svar · 1,3k läst
·
P
Pappa1986: [citat] Vi bytte aldrig golv men om vi skulle gjort det tog jag reda på att man skulle lyft upp den med spännband på vinden
2 svar · 1,7k läst
·
B
b8q: Fick order att gräva skyttegrav på en myr (finns gott om såna runt Boden). Givetvis blev det vattenfyllt upp till kanten. Gick tillbaka till befälet för att försöka rekvirera ut en snorkel, men blev kallad ”lustigkurre”.
3 svar · 679 läst
P
Perplexus: [citat] Jämförelsen är med ett vanligt konto där du betalar 30% på vinsten när du realiserar. Har pengarna dubblats betalar du mycket i skatt, har de legat still blir det ingen skatt. Med isk blir det skatt oavsett. Så ökar innehavet mindre än 2,96% hade det varit bättre att inte ha det på isk, även om du fortfarande går plus
3 svar · 773 läst
·
C
cpalm: [citat] Något säger mig att det inte riktigt är samma "målgrupp" 😀
5 svar · 727 läst
Masajäkel
Masajäkel: [citat] Det var tydligen två cirkulationspumpar. En 12V rackare som satt i expansionskärlet som inte gick. Fick igång den och pannan hoppade igång. Har man lärt sig nåt nytt.
3 svar · 756 läst
J
jlinxx: Körde precis ett hål med 20 mm borr och bankade i en 20 mm bergsögla med kil i botten från sea sea. Ca 15 cm djupt. Gick perfekt. Ingen ankarmassa, så bara lite vatten i ögat här. Mvh // J
31 svar · 5,7k läst
·
Dan1891
Dan1891: Grattis till världens lyckligaste folk!
5 svar · 802 läst
·
axelman
axelman: [citat] Tack Jag använder bara dosan till kontakten med ICA banken. Det funkar inte med bankid hos dem. I vart fall inte ned gammeldags bank id via fil. Jag tror att det funkar via mobilt bank ID. Vi är dock så gamla så vi har ingen smart mobil. /Axelman
2 svar · 1,2k läst
·
Dracula
Dracula: Jag har en 12 år gammal vw diesel. Jag hörde nyligen att det kommer missljud. Ett aningen metalliskt o knackande ljud. Knacket är som en ojämn melodi och inte med exakta intervaller. När motorns tomgång straxt efter start ökar upp(eftersom det är svalt i garaget) så tycker jag mig höra att även knackandet ökar i fart. Jag tycker ljudet kommer från den kåpa som täcker
0 svar · 1,1k läst
·
A
AndersS: Nu blir jag tråkig och kanske OT. Det roliga med släktletande och som även är en form av historieforskning är allt runt våra anfäder och dess släkt. Var bodde de, hur levde de, händelser som finns i dokument t.ex. husförhörslängd, bouppteckningar, vilka emigrerade och kanske hitta dem i amerika, lantmäteriedokument från t.ex. skifteshandlingar, mm. Har anfäder "tillräckligt"
4 svar · 536 läst
·
R
Rickard.lj: Ättika , limtvätt , luskam, sax , försökt att rulla ut de, när de har torkat borde de gå rätt lätt att få ut
2 svar · 596 läst
P
Anonymiserad 239657: [citat] Jag har inget konto på fb. Jag är i gruppen som "läser när man har tråkigt för att fördriva tiden" :) Tog du åt dig i med du undrar om jag fanns där? Vilken genre hänger du i =)
15 svar · 1,8k läst
·
P
Anonymiserad 170696: [citat] Jag har kopierat det som gick att kopiera från disken innan några andra åtgärder gjorts och kommer i framtiden att kopiera mina datorer regelbundet till externa diskar. Jag har en kompis som är gammal datanisse men han är inte tillgänglig just nu så därför lite frågor här om vad man kan testa, det skumma är som jag skrev i ett tidigare inlägg att det ser ut som att det är 2
13 svar · 887 läst
·
H
hydrolift: Lobsterhandskar är mycket varmare än fingerhandskar men fortfarande möjligt att fippla med saker jämfört med tumvantar. Fungerar bra till längdskidor även vid rejäl kyla. Jag kör ofodrade Lillsport. Fingrarna värmer väl varandra så det fungerar för en frysgris trots att de är tunna. Finns även fodrade lobster.
6 svar · 536 läst
BirgitS
BirgitS: Sist jag var till VC tog jag upp både problemet med min arm/handled och fläckarna i ansiktet. Jag fick hjälp med båda delarna, remiss till röntgen och fysioterapeut resp. till hudspecialist.
15 svar · 2,9k läst
galento
galento: [citat] Tusan vad tiden går , kom att tänka på att skriva hur det gick med sågen . Fick tag på en gammal såg med bra gnista , dock visste jag inte om det var en 51,52 eller 52E då dekalerna brukar vara borta . Det visade sej vara en 52E med samma tändsystem som jag plockade över till den man hade själv. Efter lite justeringar känns sågen rapp och varvar fint. Ska bara justera
2,0k svar · 154,7k läst
·
H
heimlaga: Jag vet för litet om det för att egentligen ha någon bestämd åsikt men jag har en påtaglig känsla av att O har ungefär rätt. Jag har också märkt att de flesta rikssvenskarna kan alldeles tillräckligt bra engelska för att göra sig förstådda. Även om engelskan är betydligt sämre än de själva tror och full av egendomliga ordval. Det viktiga är ju att göra sig förstådd.
2 svar · 527 läst
Dr Benz
Dr Benz: [citat] Nej, men jag behöver ha korrekt fakta för att kunna vara till ev hjälp. Säkert fler som tänker så. Alltför ofta som någon vill ha hjälp men man kan inte bistå med det som efterfrågas. Senare är det inte ovanligt att man hade gjort en miss omedvetet eller ej. Det är si eller så, men just ja. Det DÄR hade jag missat… Att inte dela med sig av info som efterfrågas blir bara
17 svar · 4,1k läst
·
Zixten
Zixten: Här kanske du hittar någotsånär kan hjälpa med.... https://mhrf.se/fordon/fordonshandlingar-och-intyg/forska-om-ditt-fordon/
5 svar · 1,6k läst
P
Anonymiserad 170696: Jag var tvingad att ge mej ut på en tiomila runda på de skånska vägarna igår och träffade på en del av dessa members då. [bild]
0 svar · 431 läst
·
L
Lazzeman: [citat] Jo jag har en dialog med dom just nu som verkar lite lovande [citat] Nwe dom har inte låset till mitt drag, bara till det med ett vred och svanhals. Jag köpte deras lås först men det passade inte
2 svar · 875 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.