Övrigt Off Topic
Appendix: Hur gick det för vännen? Lyckades han förhandla till sig nått? Vi är ju generellt rent ut sagt värdelösa på förhandla i detta land så det är ofta man läser folk som "tycker" men sen hände det inget. Det bästa förhandlingsknepet man har är ju att byta jobb. Den nya arbetsgivaren vill ju "ha in en" på ett annat sätt. Den befintliga vet ju att man likt bolånetagaren antagligen är
Mwelander: [citat] Det är knappt någon ljudisolering mellan dessa rum så gissar att det är ganska öppet och gött i det mellanbjälklaget
paralun: [citat] Ja för det du ska göra så funkar säkert Google Sheets https://workspace.google.com/products/sheets/ För mobilen på Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.docs.editors.sheets&pli=1
hapazard: OK, förtydligande: Jag hoppas ingen sätter ut gäddsaxar för nöjes skull, men ser inget problem att fånga matfisk med dem.
p_k: [citat] Med Preem knappar man numera in koden från bonuschecken på "mina sidor" så sätts pengarna in på kontot, är bonusen >500kr sätts summan in automatiskt. Tror bonuscheckarna fungerar på samma sätt för övriga Ikano-kort.
Snigla: [citat] Jo verkar så.. men i min enfald tänkte jag att när man köpte nytt.. med lås o nycklar osv.. så skulle det spela mindre roll än om jag kom dit med en befintlig nyckel liksom. Fick lite magknip när jag kollade på vad ett 6-pack med lika låsning kostade (säkerhetsklass 3)
ME7: [citat] Hej Thomas, ser att tråden är lite gammal men eftersom jag letar efter reservdelar till just en Bosch POF 1400 så chansar jag. Jag har nämligen en sådan fräs men bara själva fräsen. Saknar allt annat som parallellanslag, spännhylsor etc etc. Har du kvar något av detta?
O: [citat] OK [citat] Så skall det inte vara. Saker man köper skall fungera. Felaktiga produkter skall man inte acceptera tycker jag. Första steget är väl att reklamera och få en fungerande högtalare eller pengarna tillbaka
mrsnhp: [citat] En lite mindre hålkälslist. Vi köpte dem till arbetsrummet men ändrade oss och köpte en annan modell. Sen har de blivit kvar som "bra å ha" eller "vi kan kanske sätta dem i hallen istället". Steg ett är väl egentligen att kolla om de ens räcker till hallen. Om de räcker kan vi såga till dem lite ungefärligt och lägga på hylla i garaget istället. Men då ska man ju orka
Totte_S: Men ännu bättre är gamla vapenskåp som inte är klassade enligt SSF/SF 3492, de är inte värda många 100-lappar, men ofta välbyggda.
Pin: There was a young man from Australia Who painted his arse like a dahlia The colour was fine Likewise the design But the aroma, ah, that was a failure
Hus tomte: [citat] Ja det är på riktig tråden ”bara” försvann Kanske ska döpa om den till bermudatriangeln
Ulltand: Lite ny forskning från Lund. Covid-19 är i högsta grad luftburen. Hålla avstånd och tvätta händerna hjälper föga. https://www.forskning.se/2025/01/08/sa-snabbt-kan-du-fa-covid-19-via-luften/?utm_source=Ungapped&utm_medium=email&utm_campaign=20250113
blackarrow: Citronjuice koncentrat, tex ZEiNAs, direkt i glaset fungerar utmärkt och man slipper välja mellan saftkoncetrat med socker eller saft med sötningsmedel. Har även provat en mix av citron och lime.
fribygg: [citat] Jag har knappast det behovet då min farfar byggde ordentligt(troligtvis sent 50 tal) Att kosta på arbete och pengar på en brygga som inte har rimliga förutsättningar att klara is förhållandena på platsen tycker jag är rätt bortkastat.
nino: [citat] Nej bor inte alls i närheten, jag bor i Dalarna 😄 Men brukar bo hos en bekant som bor i närheten, var förbi när jag skrev inlägget men inte nåt mer efter det tyvärr. Får nog göra en tur förbi nästa gång man är i stan
janwide: [citat] Ja. De vi hade var jäkligt sega. Försvann och var osynliga i månader. Jag tömde tom akvariet och gjorde rent. Sedan poppade de plötsligt upp igen från ingenstans!
maah: Tack. Men jag har ingen 3D-printer, och det går inte att beställa en färdig produkt vad jag kan se på den sidan.
4774: [citat] Skönt att det gått bra för honom ❤️. Men förstår att det blir en himla omställning för er båda, men den kan kanske generera något positivt i er relation med varandra i bästa fall. Annars bara skitjobbigt för er båda
ulfben: Det slutade med att jag beställde en 160cm lång liftanordning. Den kostade 930 kronor och var exemplariskt enkel att montera. Fungerar bra: [bild] [bild] [bild]
heimlaga: I Schengenområdet måste man ha pass eller ID kort. I Norden skall man i princip klara sig med körkortet. Mitt finländska körkort har dugt bra i tullgranskningar i både Sverige och Norge. Så har jag förstått det i alla fall.
anders07: [citat] "vinst och vinst"... räknar man in resor, middagar, etc så är det ju svårt att exakt veta, men vi lägger nog runt 10-15.000kr på kortet per månad, en vanlig månad. Mycket mer om/när vi renoverar eller t.ex. på våren/hösten när man behöver diverse grejer till trädgården. Sen förstås semesterresor vilket lägger till ytterligare...
Mikael_L: Jag lovade runt i förrförrgår, men höll tunt, att jag skulle skicka på juldagen. Men nu idag blev det åtminstone av. [bild] [bild] Jag döljer numret till Jonas pickuper, för jag är osäker på om han vill att man swishar. Ofta hittar man bara uppgifter om ett par andra betalsätt. https://cornucopia.se/2022/08/organisationer-och-projekt-for-att-stodja-ukraina/ Killen har i alla fall
Bart: Vi ska även komma ihåg att inget test kan någonsin vara bättre än svaren som ges. Jag har vid flera tillfällen gjort olika tester för anställningar, olika roller med helt olika kravprofiler. Efter ett tag är det så otroligt enkelt att ge de svar som ger en profil som antingen gör dig framåtlutad och extrovert, eller kanske introvert och analytisk. Eller varför inte varm, empatisk och
prototypen: Ställ frågan på elektronikforumet.com så får du nog bra svar. Protte
Alfredo: [citat] Vad ska du använda den till? Vilka problem ska den lösa? Jag kör min egen för att komma åt hemmanätverket utifrån, men jag förmodar att du vill göra något annat.