2 069 läst ·
35 svar
2k läst
35 svar
Google Maps GPS - undviker city
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Jag kör bil mycket i alperna och där ha jag aldrig stött på problemet faktiskt.S Staffan-N skrev:
Det verkar vara helt random vilka vägar som väljs, när jag lade in ditt exempel blev ett av förslagen vi Vaxholm, Rindö över Gustavsberg till Nacka.Dracula skrev:
Det kanske finns av Google förbestämda förslag/tvång beroende på avgång och mål. Olika zoner. Detta med grund i folks resemönster. Att man på så sätt ska fördela om trafik, uppfostra, så det blir luftigare i städerna. Vilket kommer ge ologiska förslag, och även utlämnande av bättre förslag. Jag ser ingen annan vettigare förklaring.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
En dator är inte random, kan inte vara det. Det är trafiksituationen som gör det.H HasseGy skrev:
Edit: äkta slumpgeneratorer finns men de använder atmosfärbrus och annat för att skapa seeden
Det förslaget är för att undvika vägtullar. Google Maps verkar inte vara uppdaterat med att det är broavgift på Skurubron numera.H HasseGy skrev:
Edit: Ser nu att Google Maps undviker broavgiften genom att välja gamla bron. Bra jobbat, men jösses vilken omständlig väg att ta.
Klicka här för att svara