- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är som i riksdagen. Det är helt korrekt att ha en Ukrainsk pinflagga men förbjudet att bära rutig sjal. Med tanke på utvecklingen kommer den kanske snart in i stugvärmen, den med.RoTe skrev:
Det går mode i allt, även i synen på sexuell läggning eller brist på densamma.
En extra puff har den fått sedan Trump var emot. Då bara måste vi vara för, istället. Det enda vi med säkerhet vet, är att det blåser över till förmån för något nytt som för tillfället anses politiskt korrekt.
Vem minns Me too och BLM.
Vissa åsikter är så oförargeliga att de är ok att skylta med. Vi försöker annars att ta det försiktigt med politik på jobbet för att undvika onödiga konflikter som infekterar och drar fokus och energi från arbetet. Vi har konflikter så det räcker kring verksamheten 
Jag tycker dock det är smaklöst när arbetsgivaren uppmanar personalen att vifta med regnbågsflaggan för att de vill framställa företaget i en viss dager och skapa positiv PR. Jag har aktivt motsatt mig initiativ till att min arbetsgivare skulle ha ett ekipage i paraden, även när jag själv deltog som privatperson. Det är liksom inte rätt ställe att marknadsföra sina kommersiella intressen på.
Jag tycker dock det är smaklöst när arbetsgivaren uppmanar personalen att vifta med regnbågsflaggan för att de vill framställa företaget i en viss dager och skapa positiv PR. Jag har aktivt motsatt mig initiativ till att min arbetsgivare skulle ha ett ekipage i paraden, även när jag själv deltog som privatperson. Det är liksom inte rätt ställe att marknadsföra sina kommersiella intressen på.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 101 inlägg
Du har nog fel i att folk ser ner på dig för att du inte har en symbol som inte är din på dig.RoTe skrev:
Ser de ner på dig är det nog snarare för saker du säger och gör. Eller så ser de nog inte ner på dig alls, utan det är bara något du inbillar dig.
Pride är väl för övrigt slut för i år, var inte det förra veckan? Misstänker att även symbolerna snart städas undan.
Det beror helt på verksamheten tänker jag. Uppenbara fall som ett företag där man säljer mångfaldsplaner till offentlig sektor måste nog nästan ha personal med regnbågsflaggor. För trovärdighetens skull. Tillverkar man någon del till Scanias förgasare kanske inte så mycket.S Staffan-N skrev:Vissa åsikter är så oförargeliga att de är ok att skylta med. Vi försöker annars att ta det försiktigt med politik på jobbet för att undvika onödiga konflikter som infekterar och drar fokus och energi från arbetet. Vi har konflikter så det räcker kring verksamheten
Prideveckan är rätt mysig i Stockholm. Många glada människor som ser förbi olikheter och umgås.
Sen är det lite sorgligt att det blivit så att man kan anses vara emot Pride och människors rätt till sin sexualitet om man inte aktivt säger sig vara för det. Det blir en polarisering på grund av vissa personers förmåga att skambelägga en passiv inställning.
Sen är det lite sorgligt att det blivit så att man kan anses vara emot Pride och människors rätt till sin sexualitet om man inte aktivt säger sig vara för det. Det blir en polarisering på grund av vissa personers förmåga att skambelägga en passiv inställning.
Det finns så klart oändligt många falanger och åsikter kring vad pridesymbolerna skall användas till men dessa är mig veterligen vanliga:
- Flaggan är främst till för de som de som själva "kommit ut ur garderoben". Att den används av andra förtar dess kraft som symbol.
-Flaggan kan användas av alla som vill visa sitt stöd till rörelsen.
Det kan ju inte vara fel att som straight visa solidaritet med den första tolkningen tycker jag.
- Flaggan är främst till för de som de som själva "kommit ut ur garderoben". Att den används av andra förtar dess kraft som symbol.
-Flaggan kan användas av alla som vill visa sitt stöd till rörelsen.
Det kan ju inte vara fel att som straight visa solidaritet med den första tolkningen tycker jag.
Så är det hela tiden.Bart skrev:
Prideveckan är rätt mysig i Stockholm. Många glada människor som ser förbi olikheter och umgås.
Var man emot att Coronavaccinera sig, var man emot allt vaccin.
Ifrågasätter man om Musk "hailande", var man Nazist.
Var man emot det okritiska hyllandet av Zelenskyj, var man Putinkramare.
Var man emot Israels invasionskrig, var man inte bara för Hamas utan även antisemit. Ren galenskap!
Att inte vilja stå för något, kan lika väl vara en aktiv handling som passiv inställning.
Så är det ju och inte minst i vårt land som är så inriktat på likformighet och inte gillar olika åsikter. Och vi är ju smittade av det amerikanska kulturkriget, där vänstern älskar att fördöma andra (den moraliska överhöghetens roll) och högern älskar att blir fördömd (offerskapets roll). Rätt tröttsamt.Intet skrev:
Så är det hela tiden.
Var man emot att Coronavaccinera sig, var man emot allt vaccin.
Ifrågasätter man om Musk "hailande", var man Nazist.
Var man emot det okritiska hyllandet av Zelenskyj, var man Putinkramare.
Var man emot Israels invasionskrig, var man inte bara för Hamas utan även antisemit. Ren galenskap!
Att inte vilja stå för något, kan lika väl vara en aktiv handling som passiv inställning.