Beställer jag 10 burkar fogskum så är frakten 49:-
I samma beställning lägger jag till 2 st vägguttag så blir det ett frakttilläg på 169:-!
Det beror på att vägguttaget endast finns online och inte i fysisk butik,
väljer jag ett vägguttag som finns i fysisk butik så får jag inte frakttilläget.
Saknas lite sunt förnuft tycker jag, allt ska skickas i vilket fall som helst.
Tror jag hoppar över den beställningen.
Kanske skulle lagt den här tråden i någon av humor trådarna.
I samma beställning lägger jag till 2 st vägguttag så blir det ett frakttilläg på 169:-!
Det beror på att vägguttaget endast finns online och inte i fysisk butik,
väljer jag ett vägguttag som finns i fysisk butik så får jag inte frakttilläget.
Saknas lite sunt förnuft tycker jag, allt ska skickas i vilket fall som helst.
Tror jag hoppar över den beställningen.
Kanske skulle lagt den här tråden i någon av humor trådarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Korpilombolo
· 3 597 inlägg
Vissa nätbutiker beräknar frakten efter vikt/storlek på försändelsen. Tillägget av vägguttag gör ju att en större kartong måste användas så det är inget konstigt. Upp till dig om det är värt fraktkostnaden eller inte. 49 kr för fogskummet låter lågt för postnord.
Ja, deras lösning med att blanda två försäljningskanaler med olika sortiment i samma onlinebutik är heltokigt.K kan inte allt skrev:
Likaså deras hantering av virke i löpmeter.
Ännu roligare är om man väljer hemleverans av en butiksvara och inte bor i närheten av vald butik. Man kan då åka på tiotusentals kronor i frakt.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Beställer jag bara dom uttagen så blir frakten 169 kr, försök förklara det ed vikt och storlek på försändelsen.😉imported_Benno skrev:
Sen får väl i ärlighetens namn sägas att motsvarande saker även händer hos andra handlare.
Det som till synes är problemet med Byggmax är mängden varor som antingen endast finns i butik eller endast finns online.
Exempelvis Hornbach:
Här är problemet troligen att ventilationsgallret skickas med enhetsfrakt direkt från leverantör. Så fort man lägger det i varukorgen blir frakten 599 kr. Vilket inte framgår förrän i kassan.
De är förvisso åtminstone schysta nog att bjuda på frakten 59 kr för fogskummet, men 599 frakt, näe tack 😠
Det som till synes är problemet med Byggmax är mängden varor som antingen endast finns i butik eller endast finns online.
Exempelvis Hornbach:
Logga in
Skapa konto
Här är problemet troligen att ventilationsgallret skickas med enhetsfrakt direkt från leverantör. Så fort man lägger det i varukorgen blir frakten 599 kr. Vilket inte framgår förrän i kassan.
De är förvisso åtminstone schysta nog att bjuda på frakten 59 kr för fogskummet, men 599 frakt, näe tack 😠
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Stödmur med Byggmax murblock
Byggmaterial & Byggteknik -
Smågrejer dyrt (och ibland även dyra grejer)
Övrigt Off Topic -
Kylfläkt på Electrolux spis går hela tiden, slutar ibland
Vitvaror -
Fått vattenläcka undrar vad som händer?
Försäkringar -
Barlinek 1-stav Vintage 130 mm från Byggmax. Erfarenhet någon ?
Golv