J
J_B: Gammal tråd men löste du det?
18 svar · 15,8k läst
·
Manganbangan
Manganbangan: Är det "riktiga" mobiltelefoner eller såna som har ersatt fasta telefonin? Dvs ser ut som mobiltelefoner men som går via boxen i hallen, typ?
1 svar · 468 läst
P
PappasHammare: [citat] Jag tror fortfarande inte att det är 12V.... Fixa lite fler eluttag i garaget!
12 svar · 721 läst
useless
useless: [citat] På samma sätt som man drar kopparkabel. Det finns fiber på metervara och kontakton som monteras enkelt utan specialverktyg. Sen måste man såklart ha en switch med fiberport eller en omvandlare i respektive ände.
11 svar · 663 läst
·
blackarrow
blackarrow: 5 GHz: 867 Mbps (802.11ac) 2.4 GHz: 400 Mbps (802.11n) Externa antenner, Beamforming, borde räcka långt 😀 Och räcker inte det kan man utöka med OneMesh noder...
48 svar · 3,7k läst
M
marcin.szymanski: Löste det tack alla
7 svar · 568 läst
·
blackarrow
blackarrow: [citat] En 3-pack mesh burkar är mycket billigare än en 2-pack och en ”5G mobil mesh router”. … Skillnaden mellan att lyckas och misslyckas med sin installation (routerbyte) kan tex hänga på om man stänger av sin gamla router innan man öppnar förpackningen till sin nya eller inte. Låt mig förklara. Du kopplar allt rätt med det fungerar ändå inte för att operatören har låst
60 svar · 3,0k läst
·
H
hapazard: [citat] Jo, kört en sådan i flera år nu utan bekymmer men inte konfat ngt extra vlan. Failover och loadbalancing mellan två wlan har jag kört med, och det var enklet att få att funka. Man kan välja mellan att körs routern i stand alone läge (då finns det ett webbgränssnitt) eller som del i omada (med manager installerat på dator för att samordna med omada ap:s mm). Jag har ett par
235 svar · 19,3k läst
·
snuttjulle
snuttjulle: Tyvär som flera redan har varit inne på så gör bland andra GlobalConnect mycke reklam för sitt fritidshus abbonenmang men trots att fiber grävdes av IPonly som nu är GlobalConnect finns de inte alls presenterade i det nätet vi har vid stugan. Så fibern ligger vilande och vi kör på våra mobiler när vi är där och ett billigt abb för tempövervakning.
5 svar · 503 läst
arneri68
arneri68: Mobiltelefoni kan liknas med wifi, du får vara glad om om du får hälften av utlovad bandbredd när du är ensam på enheten. När antenn delas med andra användare sjunker bandbredden ordentligt. Kontraktslöftet ”upp till” har funnits lika länge som mobilt paketdata och får därmed anses vara etablerat och accepterat. Om ni inte är nöjda med leveransen är det nog smidigast att
4 svar · 402 läst
A
AndersS: [citat] Nja, ett plus ser jag inte däremot är det ju valfritt för en köpare att använda eller inte om det finns tillgängligt, mobilt är även det lika digitalt. Fick erbjudande till fritidshus och beställde till fiber, tyvärr blev det inget pga strul med markägare och entreprenör som strulade med grävningar i området, var på landsbygd. Sedan funderar jag inget på värdet vid ev.
33 svar · 3,1k läst
B
Bonzo2000: [citat] Japp, detsamma gäller precis varenda annan ledningsägare i Sverige; vi är bara avundsjuka. Som kommentar till inlägg #40 kan jag nämna att Open Infra grävde sönder våra ledningar på ett par ställen i somras.Jag försökte då få tag på deras projektledare för att fråga om de ville att vi skulle sätta ut våra ledningar i området, med tanke på att de bara verkade vara ca
41 svar · 9,6k läst
·
A
A-Man_08: [citat] Anmäl dig där och se vad du får för erbjudande.
180 svar · 36,0k läst
·
hsd
hsd: Har för mig att man måste vara ansluten, inloggad, till WiFi nätverk för att wifi samtal ska fungera Så om man provar hos grannen men inte är inloggad så går inte telefonen över på WiFi samtal
45 svar · 4,7k läst
·
B
breakman: Precis, även 9035 kör GSM (2G) så det är en liten bit elskrot du har där.
2 svar · 538 läst
Discoman
Discoman: [citat] Har en smart tv så använder apparna på tvn tex Svtplay. Andra saker streamar jag med Airplay från telefon/dator.
45 svar · 4,7k läst
Pjosk75
Pjosk75: Hej Hur mycket får hela systemet kosta och hur bra upplösning behöver du ha på kamerorna? Jag har 2 stycken Tapo C410 med solcell som borde fungera att koppla ihop med en Tapo Hub och valfri router. Kamerorna är på kampnaj på Kjell då och då för 600-700 kronor styck. Upplösningen är väl inget som duger för att identifiera insekter på 5 meters håll men se hästarna även nattetid
1 svar · 412 läst
T
Tystnad: [citat] 5G-SA* finns hos operatörerna, men är ingen som öppnat för privatkunder ännu vad jag vet. Telia har testverksamhet, kolla in NorthStar. * Riktgt 5G fristående från 4G-nätet. Det form av 5G vi är vana vid är 5G-NSA, som alltså är beroende sv 4G.
36 svar · 3,9k läst
P
PappasHammare: [citat] Jaja förstås. Dom menar hela kabel och inte själva "metallen" Men att sätta i uttag i båda ändarna har fördelen att man kan använda uttag eller keystone i båda ändar och som är helt oberonede av verktyg förutom att skala/ta bort yttre manteln.
4 svar · 663 läst
tommib
tommib: Slang. 20 mm PEM lär räcka. Optimalt med grön rand men det lär vara svårt att få tag på som privatperson. Överväg optofiber, för att minska risken för problem med jordslingor och blixtnedslag. En färdigkontakterad fiber och två mediaomvandlare är förvånansvärt billigt. Edit: Nej, det var visst busenkelt att få tag på och förvånansvärt billigt. Tack internet.
3 svar · 906 läst
N
neo11: [citat] Jag köpte en billigare 32" först som han inte var nöjd med. Och utbudet är väldigt begränsat på 32". The frame 32" var den bästa 32" jag hitta, därför blev det den. Trodde inte att konsten skulle bli ett problem, bara något man kunde stänga av.
13 svar · 2,2k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Det är sant. Så vad i allsin dar kan jag då mena när jag säger att det för det mesta uttalas fel?
104 svar · 5,3k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Som jag skrev, det finns vissa kontakter för solida ledare, tex, https://www.av-cables.se/datorkablar/natverkskabel/natverksanslutning/cat-6-natverksanslutning/rj45-natverkskontakt-for-soft-solid-cat-6a-ftp-kabel https://nedis.se/sv-se/product/kablar-och-adaptrar/datorer-och-natverk/netwerk-tillbehor/550670193/rj45-kontakt-hane-solid-utp-cat6-rak-guldplaterad-10-st-pvc-graa-laada
9 svar · 1,5k läst
Tomture61
Tomture61: [citat] Luba 2 X . Men är troligtvis samma för alla fabrikat .
17 svar · 867 läst
·
P
PappasHammare: [citat] Mesh kräver fler enheter än AP. Varje meshenhet måste höra de andra tydligt
16 svar · 1,1k läst
R
RoAd: [citat] Inte ihop med fk eller annan ekelisolerad kabel, men om elkabeln är dubbelisolerad ska det väl inte vara några problem. I ett gulrör skulle jag inte tro att det är lösa ledare. Fiber är väl en annan lösning.
9 svar · 1,1k läst
J
jahallåja: Kan detta vara rätt? https://www.tv4.se/artikel/6NlMTKZvQ0c5uFZ0Yf6zjr/sa-far-du-textning-naer-du-kollar-pa-nyhetsmorgon På Android TV Starta vår app Välj det innehåll du vill titta på Tryck upp eller nedåt på pilarna för att få upp tidslinjen m.m. Gå till ikonen som ser ut som en pratbubbla Klicka på pratbubblan och välj språk. Klart!
5 svar · 2,1k läst
A
AndersS: Jag använder Telias router med avslagen wifi, sedan TP-Link produkter för det egna wifi-nätet. Har första TP-Link burken för wifi i ett rum bredvid det med routern för bästa täckning (kör även mesh).
13 svar · 1,3k läst
O
olof63: Hej aldrig bra att blanda såklart men en ny grej verkar vara att appen funkar trots att jag inte är hemma
51 svar · 2,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.