Jag kör E600 med 2st kablade EX600 i extenderläge. Det verkar funka bra.

Att notera gällande mesh så tror jag vi är 5 år ifrån att man kan ta produkter från olika tillverkare och para ihop till en väl fungerande lösning.

Så ska man ha något nu så bör allt vara av samma fabrikat.

pacman42 pacman42 skrev:
Jag köpte denna TP-link till sonen nu när han flyttade hemifrån, klart prisvärd med sina 468 kr:
[länk]

Jag konfigurerade den på under två minuter.

Sedan så hade jag själv valt Unifi/Ubiquiti, men det skall jag inte rekommendera till den som inte verkligen vill ha det bästa. Men deras grejer är numera sjukt enkla att sätta upp också, men routern från TP-link är det enklaste och bästa för pengarna just nu (enligt min mening).
Trådstartaren här. Till slut vann snåljåpen inom mig och jag köpte den TP-Link Archer A6 som tipsades om i det citerade inlägget. Den är nu installerad och verkar göra sitt jobb och uppfyller familjens (rätt låga) krav. Enda nackdelen hittills är att den är lite svårplacerad med sina spretande antenner. Den gamla routern hade inga externa antenner.

Z ZipLock skrev:
Trådstartaren här. Till slut vann snåljåpen inom mig och jag köpte den TP-Link Archer A6 som tipsades om i det citerade inlägget. Den är nu installerad och verkar göra sitt jobb och uppfyller familjens (rätt låga) krav. Enda nackdelen hittills är att den är lite svårplacerad med sina spretande antenner. Den gamla routern hade inga externa antenner.
Inga externa antenner = sämre signalstyrka

• Gilla
ZipLock
  • Laddar…
5 GHz: 867 Mbps (802.11ac)
2.4 GHz: 400 Mbps (802.11n)
Externa antenner,
Beamforming,
borde räcka långt 😀

Och räcker inte det kan man utöka med OneMesh noder...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.