A AndersS skrev:
Håller helt med, i det stora hela är det inga större pengar att köpa tre burkar för att det ska bli "enkelt"...
En 3-pack mesh burkar är mycket billigare än en 2-pack och en ”5G mobil mesh router”.

Skillnaden mellan att lyckas och misslyckas med sin installation (routerbyte) kan tex hänga på om man stänger av sin gamla router innan man öppnar förpackningen till sin nya eller inte.

Låt mig förklara.
Du kopplar allt rätt med det fungerar ändå inte för att operatören har låst IP/macadress till din gamla router. (4G/5G/fiber har liknade problem, men olika workarounds. Sätter man sim-kortet i en annan mobilrouter så behöver man inte vänta. Man kan också bota om sin mobilrouter med sim-kortet borttaget).

Men billigast är att vänta 20~30 minuter om man bryggar sin gamla mobilrouter (ev norsk reset/power cykla utan simkort vid problem) så spar man 2500kr.

Nu till hur det kan se ut när man bryggar sin mobilrouter
(Jag har bryggat min egen och kan tyvärr inte lagga in i den just nu….)

Routerinställningar visar Huawei Bridge Mode-aktivering med kryssruta och instruktioner om att ansluta en enhet till Internet i bryggläget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Om det går att logga in i bryggan eller inte, om det ska gå, eller varför inte, faller utanför denna tråd, tycker jag).

Får man problem kan man alltid göra en Factory reset.

😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.