pacman42
pacman42: [citat] En körning per dygn räcker om du når 55 grader. Körning på dagen är ju bara om körning på natten inte räcker. Jag kör på dagen om en fjärde dusch skall utföras på eftermiddag/kväll, annars räcker nattkörningen för tre vuxna som duschar på morgonen.
38 svar · 6,2k läst
·
Demmpa
Demmpa: Här är för diazedcentral, Excel
60 svar · 5,9k läst
·
R
roli: [citat] Den är nog redan installerad eftersom inlägget du svarar på snart är fem månader gammal.
8 svar · 2,2k läst
·
Hannuse
Hannuse: [citat] Så gjorde jag i garaget. Det är en blandning av betongvägg och spånskiva. I och för sig bara 4 år sedan, men det är fortfarande inget färsläpp, och resultatet blev "tillräcklig bra". Så jag förordar din lösning.
13 svar · 7,4k läst
·
A
alfista: Tror inte problemet ligger i spisen, men plinten på bilden är nog inte intressant, i alla fall inte från den sida som är avbildad. Hur ser det ut där anslutningskabeln är inkopplad?
14 svar · 2,4k läst
·
E
elmont: [citat] Och med jordfel kan det vara lite lurigt, felet KAN sitta på ett helt annat ställe men visar sig inte förrän den fasen får en nog hög belastning.
8 svar · 1,3k läst
D
Dublin: [citat] Det var ju ganska relevant information :surprised:. Jag tycker du ska ringa firman det första du gör imorgonbitti och be dem komma på stört och lösa det. De kan ju inte koppla bort aggregatet och lämna elinstallationen med kortslutning...
11 svar · 1,3k läst
·
K
Kjell_G: [citat] En elektrisk i detta forum Autocorrect slog till och jag verkar inte klara av att ändra rubriken, texten däremot går att redigera ‍♂️
4 svar · 706 läst
·
J
jonaserik: Der är med säkerhet klenspänning 12 V efter transformatorn och då finns ingen jord att gå vidare med, så lys med den tills du får ordning på den fasta belysningen
1 svar · 552 läst
·
E
El-Löken66: [citat] Har du tryckt i sju ledare lär inget flytta sej. Men förr var det ju en bra tanke i teorin.
3 svar · 922 läst
·
JLyck
JLyck: [citat] Blir dyrt att återkalla om det vill sig illa.
50 svar · 8,9k läst
·
E
El-Löken66: [citat] Är sladden bra så kan du byta proppen. Högst normalt.
2 svar · 642 läst
Müssli
Müssli: [citat] Jag är helt säker. Dock hade förmodligen deras reläpuck fungerat lika bra men den är några kronor dyrare.
8 svar · 1,4k läst
P
ptk: Misstänkte det. Ok då är det enklast att sätta dit ett takuttag för enkelhets skull i det långa loppet.
2 svar · 629 läst
Fotografen
Fotografen: Ja.
11 svar · 13,1k läst
Fotografen
11 svar · 13,1k läst
E
El-Löken66: [citat] Ja, alltså du kan såklart välja att göra hur du tycker blir bäst. Ta till dig olika synpunkter och fatta ett beslut. Minns inte om jag skrivit att du kan höra med BRF så det inte är inplanerat någon central opp handling av denna tjänst, detta kan i så fall eventuellt vara gynnsamt. Men har du en bra elektriker blir detta nog bäst, likadant om du har funderingar på att
5 svar · 2,4k läst
C
camelspin: LVI rekommenderade utanpåliggande låga dosor med dragavlastning, sådana som man kopplar in exv tvättmaskin fast med. Funkade bra. Montaget var problemfritt för elektrikern. Tack för alla svar
11 svar · 6,5k läst
E
El-Löken66: [citat] Mer! Då du identifierat fasen kan du bryta jordfelsbrytare och sumra N-PE liggått och till kära noll.
298 svar · 46,7k läst
·
D
Daniel 109: Det gjorde du alltså inte.
10 svar · 1,3k läst
·
E
El-Löken66: [citat] [bild]
5 svar · 1,6k läst
·
E
5 svar · 1,6k läst
·
Teacer
Teacer: [citat] Ja. Elektrikern (host!) fick plats med en ubåt inne i Ikeas driver. Alltid något. Fungerar fint nu. /T
4 svar · 4,5k läst
·
A
Avemo: Det som brukar vara frågan är om det är indraget trefas eller inte. Det lär inte vara många lägenheter som har behov av mer än 16A trefas. Äldre lägenheter har ofta enfasabonnemang på 25 A. Då blir man mer begränsad även om det fungerar för många. Enfasabonnemang och mindre än 25A förekommer. Och då är det tveksamt om man ens kan ha elspis. Så det du skall säkerställa om du
4 svar · 2,9k läst
·
E
ErikAdolfsson: [citat] Vid närmare eftertanke skulle jag hellre föreslå den här lösningen: [bild] Alternativt om din fjärrströmbrytare kan manövreras lokalt med den vanliga knappen. Så slipper du ett extra relä. Det är rent generellt en osnygg kretslösning att söla ihop spänningen från två olika säkringar, även om man säkert skulle kunna anse att det är acceptabelt i ett 12V system.
11 svar · 2,9k läst
·
D
Dilato: Det var inte problemet i mitt fall. Även med en LED och en halogen flimrade LED:en. LED:arna flimmrade dessutom inte i takt, det var slumpmässigt flämtande, dom kunde lysa i typ 2 sekunder och sedan gå ner lite i styrka under jättekort tid.
10 svar · 1,2k läst
J
Jochi: Om fläkten är till för att öka luftströmningen kring kakelugnen så är fläkten tämligen meningslös. Någon verkan om det är fråga om en kamin som liknar en kakelugn.
14 svar · 3,7k läst
·
E
El-Löken66: [citat] Poängen med SABO är ju att det ska larma oavsett om larmet är på eller av. Då det är mest troligt att sabbet kommer ske då larmet är avstängt. Men kanske är inställt så det behövs kod för att kvittera i manöverpanelen, känns lite osäkert hur som helst..
13 svar · 1,3k läst
·
E
elmont: I kök har det aldrig varit ok med ojordade uttag däremot har det varit ok vid matplatsen, Man måste särskilja på kök och matplats.
12 svar · 2,1k läst
J
JNN: [citat] tack!
3 svar · 7,0k läst
·
J
3 svar · 7,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.